جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

۱۴ تا از بهترین و مهمترین ویژگی های آی او اس ۱۴

14 تا از بهترین و مهمترین ویژگی های آی او اس 14
فهرست مطالب

بعد از گذشت سه ماه از آزمایش نسخه بتا، اپل بصورت عمومی از آی او اس ۱۴ رو نمایی کرد. این نسخه‌ی بروزرسانی شده قابلیت‌ها و ابزارهای بسیاری به همراه دارد؛ از جمله آن‌ها ویجت‌ها در هوم اسکرین، app library جدید و موارد دیگر می‌توان اشاره کرد. اگر می‌خواهید با ۱۴ تا از بهترین ویژگی‌های آی او اس ۱۴ آشنا شوید در ادامه‌ی این مطلب در انارمگ با ما همراه باشید…

آیا آیفون شما از ویژگی‌های iOS 14 پشتیبانی می‌کند؟

اولین و مهمترین ویژگی آن این است که، هر مدل از گوشی آیفون، توسط iOS 14 ساپورت می‌شود. اپل می‌گوید iOS 14 بروی مدل آیفون ۶S و قدیمی‌تر از آن نیز اجرا می‌شود و ازین نظر دقیقا شبیه iOS 13 عمل می‌کند. به این معنی که هر مدل گوشی آیفونی iOS 13 آن را ساپورت کند، توسط iOS14 نیز پشتیبانی می‌شود.

۱. امکان اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه ی اصلی

iOS 14 اولین نسخه از سیستم عامل iOS است که می‌توانید بصورت مستقیم ویجت‌ها را به هوم اسکرین خود اضافه کنید. ویجت‌های جدید در این نسخه داده‌های بیشتری را در خود جا می دهند و در اندازه‌های مختلف قابل دسترس هستند.

14 تا از بهترین ویژگی های IOS 14 / آی او اس 14
۱۴ تا از بهترین ویژگی های IOS 14 / آی او اس ۱۴

امکان دسترسی ویجت‌ها از طریق Today View وجود دارد و می‌توان آنها را از Today View خارج و به صفحه‌ی اصلی اضافه کرد. با اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن‌ها بطور خودکار جابه‌جا می‌شوند تا جا برای ویجت جدید باز شود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این قابلیت مطلب مربوط به تغییرات هوم اسکرین در iOS 14 را مطالعه کنید.

ویجت‌های داخلی iOS 14 اینها هستند: باتری، ماشین حساب، ساعت، فایل‌ها، ورزشی، نقشه، موزیک، اخبار، نوشته‌ها، عکس‌ها، پادکست‌ها، یادآوری‌ها، Screen Time، شورت کات‌ها، پیشنهادات سیری، استوک‌ها، TV، آب و هوا.

۲. قابلیت App Library در iOS 14

14 تا از بهترین ویژگی های iOS 14 / آی او اس 14
۱۴ تا از بهترین ویژگی های iOS 14 / آی او اس ۱۴

اپل app library را بعنوان صفحه اصلی توصیف میکند که همه‌ی برنامه‌های کاربر را در یک نمای ساده و قابل پیمایش سازماندهی می‌کند؛ در نگاه اول شباهت زیادی به منوی اصلی اندروید یا همان app drawer دارد، با این تفاوت که اپلیکیشن‌ها را بصورت هوشمندانه‌ای گروه‌بندی می‌کند. به این صورت که لازم نیست همه‌ی برنامه‌های خود را در صفحه‌ی اصلی نگه دارید. می‌توانید برنامه‌ها را از صفحه‌ی اصلی حذف و در app library نگهداری کنید تا وقتی به آنها نیاز دارید به آنها مراجعه کنید. برای مثال با app library می‌توانید همه‌ی بازی‌های سرویس اپل آرکید را داخل یک منوی مجزا قرار دهید.

۳. قابلیت تصویر در تصویر در آی او اس چهارده

14 تا از بهترین ویژگی های IOS 14/ آی او اس 14
۱۴ تا از بهترین ویژگی های iOS 14/ آی او اس ۱۴

ویژگی مهم دیگر iOS 14 پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر picture in picture است که از مدت‌ها پیش کاربران در انتظار آن بودند. مانند این قابلیت را در آیپدها پیش از این داشتیم. مانند قابلیت تصویر در تصویر macOS در آی او اس ۱۴ نیز به این صورت است. این قابلیت به این صورت است که میتوانید از طریق برنامه های مختلف ویدئویی را تماشا کنید و یا اینکه هنگام استفاده از برنامه‌های دیگر در یک تماس facetime باقی بمانید. این ویدئو مانند پنجره‌ای شناور کنار صفحه‌ی شما باقی می‌ماند و حتی می‌توان اندازه‌ی آن را تغییر داد.

۴. پشتیبانی YouTube از ۴k

به لطف پیشرفت‌های iOS 14 اکنون برنامه‌ی YouTube از پخش ۴k پشتیبانی میکند. برای دسترسی به این قابلیت برنامه‌ی YouTube را در آیفون خود باز کنید. شروع به پخش یک فیلم کنید، آیکون more را در گوشه‌ی بالا سمت راست انتخاب کنید. روی گزینه‌ی Quality تب و ۲۱۶۰p را انتخاب کنید.

۵. تغییر رابط کاربری siri و تماس‌های تلفنی

با iOS 14 تماسهای تلفنی دریافتی دیگر کل صفحه‌ی نمایش آیفون شما را اشغال نمی‌کند. در عوض تماس ورودی بصورت نوار باریک کوچکی در بالای صفحه ظاهر می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که تماس را بدون از دست دادن چیز دیگری به راحتی بپذیرید یا رد کنید. با اینکه این یک تغییر کوچک است که به چشم نمی آید، اما سالها بود که در لیست علاقه‌مندیهای iOS وجود داشت.

14 تا از بهترین ویژگی های IOS 14/ آی او اس 14
۱۴ تا از بهترین ویژگی های iOS 14/ آی او اس ۱۴

همچنین رابط کاربری siri نیز بهبود یافته و بر خلاف قبل تمام صفحه را نمی‌پوشاند. به این صورت که هر گاه siri را فرا بخوانید این دستیار صوتی بصورت یک پنجره‌ی کوچک در قسمت پایین صفحه ظاهر می شود.همچین siri می‌تواند در کنار پیام‌های متنی پیام‌های صوتی را هم ارسال کند.

۶. امکان تغییر برنامه‌های پیش فرض مرورگر و ایمیل در iOS 14

آی او اس ۱۴ از تغییر برنامه‌های پیش فرض مرورگر و ایمیل پشتیبانی می‌کند. به این معنی که شما می‌توانید یک برنامه‌ی جانبی مانند Google Chrome را به عنوان مرورگر وب پیش فرض آیفون خود انتخاب کنید به این ترتیب تمام پیوندهای اینترنتی به صورت پیش فرض در Chrome باز می‌شوند.

همچنین می‌توانید برنامه‌های جانبی ایمیل مانند Gmail را به عنوان سرویس پیش فرض گیرنده‌ی ایمیل خود تنظیم کنید و پیوندها به جای Apple Mail در برنامه‌ای که مشخص کرده‌اید باز شود.

۷. امکان Clip App در آی او اس ۱۴

یکی از برترین قابلیت‌های iOS 14 قابلیتی است که اپل آن‌را App Clip نامیده است و آن‌را این‌طور توصیف میکند: “بخش کوچکی از هر اپلیکیشن که می‌توان به شکل ساده و سریع به آن دسترسی پیدا کرد.” این قابلیت راهی است تا قبل از اینکه برنامه‌ای را به طور کامل دانلود کنید، خیلی سریع و بدون نیاز به دانلود کامل آن‌را اجرا کنید و به شکل اولیه با آن کار کنید. در واقع اینطوری می‌توانید بخشی از اپلیکیشن را بدون نیاز به دانلود کامل برنامه، تجربه کنید و در نهایت برای دانلود نسخه‌ی کامل تصمیم بگیرید.

14 تا از بهترین ویژگی های IOS 14/ آی او اس 14
۱۴ تا از بهترین ویژگی های iOS 14/ آی او اس ۱۴

امکان اجرای App clip از طریق تگهای NFC، مرورگر سافاری، Apple maps، کد QR، و موارد دیگر وجود دارد. اپل همچنین App clip code را معرفی کرده که شامل یک کد بصری و NFC است. این قابلیت از sign in with apple هم پشتیبانی می‌کند تا به حساب کاربری جدید نیاز نباشد. App clip از اپل پی نیز پشتیبانی می‌کند و دسترسی به آن از طریق app library هم وجود دارد.

۸. قابلیت‌های دسترسی

اپل می‌گوید که iOS 14 بسیاری از قابلیت‌های دسترسی مانند ویژگی محبوب Back Tap را برای کاربران فراهم می‌کند. به این صورت که کاربر می‌تواند تعیین کند با ضربه در پشت آیفون به یک میانبر دسترسی پیدا کند.

۹. امکان جستجوی emoji

14 تا از بهترین ویژگی های IOS 14/ آی او اس 14
۱۴ تا از بهترین ویژگی های iOS 14/ آی او اس ۱۴

یکی دیگر از ویژگیهای ساده اما طولانی مدت که امسال به آی او اس ۱۴ راه پیدا کرده پشتیبانی از جستجوی مجموعه‌ی فوق العاده گسترده‌ی ایموجی‌هاست. برای جستجوی دقیق شکلک مورد نظر خود، آیکون انتخاب شکلک را از صفحه کلید iOS باز کنید. حال یک جستجوگر کاملا جدید ایموجی خواهید دید.

۱۰. بروزرسانی برنامه maps

آی او اس ۱۴ بروزرسانی و قابلیت‌های جدید را به اپلیکیشن maps اضافه کرده است. اپل می‌گوید که برنامه‌ی جدید map انتخاب مسیرهای دوچرخه سواری، مسیریابی وسایل نقلیه الکترونیکی و راهنما را از همیشه آسان‌تر کرده است.

برای مثال در مسیری که می‌خواهد دوچرخه سواری کنید ترافیک خیابان‌ها، ارتفاع و شیب مسیر و یا وجود پله در طی مسیر را به کاربر نشان می‌دهد. برای وسایل نقلیه‌ی شارژی با توجه به شارژی که دارید مسیر مناسب را مشخص می‌کند و همچنین مکان وجود ایستگاههای شارژ برقی را هم مشخص می‌کند. در قابلیت راهنما لیستی از مکان‌های جالب برای بازدید را با توجه به منابع معتبر به شما ارائه می‌دهد.

۱۱. قابلیت‌های جدید Massages

14 تا از بهترین ویژگی های IOS 14/ آی او اس 14
۱۴ تا از بهترین ویژگی های iOS 14/ آی او اس ۱۴

در iOS 14 اصلاحات قابل توجهی را در برنامه‌ی massages مشاهده می‌کنیم. مانند این قابلیت که کاربرمی‌تواند پیام‌های مهم و البته مخاطبان را در این برنامه سنجاق کند. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که به شکلی ساده و راحت به گفت‌وگو و حرف زدن در گروه‌های چت بپردازید. از جمله تغییرات دیگر تغییرات برنامه messages، منشن کردن در گروههای چت، آپشن های جدید ایموجی و پاسخ‌های موضوعی می‌باشد.

۱۲. حریم خصوصی

حفظ حریم خصوصی یک عنصر اصلی در iOS14 به حساب می‌آید. مانند دیگر نسخه های iOS که قبلا شاهد آن بودیم. نکات برجسته و مهمی که در حفظ حریم خصوصی در iOS14 مد نظر قرار گرفته:

 همراه با اطلاعات مربوط به حریم خصوصی در فروشگاه اپ استور، کنترل‌های ردیابی اپلیکیشن‌ها و مکان‌های تقریبی، اکنون می‌توانید به اپلیکیشن‌ها فقط اجازه دسترسی به موارد انتخاب شده در زمانی‌ که اپلیکیشن آن مورد را درخواست می‌کند، به جای کل کتابخانه عکس خود بدهید. iOS همچنین هر زمان که اپلیکیشنی از میکروفون یا دوربین موجود در پس‌زمینه استفاده کند، در اپلیکیشن و در مرکز کنترل نشانگر آن را نشان خواهد داد.

۱۳. ویژگی‌های جدید Airpods

در کنار جابه‌جایی صدای فضایی و تعویض خودکار دستگاه (برای مثال از آیفون به مک یا آیپد با غیره)، ایرپادز همچنین اعلان‌های مربوط به باتری را دریافت می‌کند که در صورت نیاز قبل از تماس یا شروع یک فیلم، به کاربر درباره شارژ آن هشدار می‌دهد. اپل همچنین API جدید ایرپادز پروموشن را معرفی کرده که به توسعه‌دهندگان امکان دسترسی به جهت‌گیری، شتاب کاربر و نرخ چرخش برای ایرپادز پرو را می‌دهد که برای برنامه‌های تناسب اندام، بازی‌ها و موارد دیگر ایده‌آل است

۱۴. برنامه جدید translate

14 تا از بهترین ویژگی های IOS 14/ آی او اس 14
۱۴ تا از بهترین ویژگی های iOS 14/ آی او اس ۱۴

سرانجام iOS 14 یک برنامه ی داخلی کاملا جدید بنام translate را معرفی می کند. اپل میگوید که این برنامه برا ی مکالمه به ۱۱ زبان مختلف دنیا و امکان حالت مکالمه و استفاده در حالت آفلاین طراحی شده. با ارائه ی ترجمه ی سریع و طبیعی به ۱۱ زبان مختلف دنیا، بهترین و آسانترین برنامه برای ترجمه مکالمات است. همچین امکان ترجمه صوتی و نوشتاری بصورت آفلاین را برا ی کابر فراهم میکند.

آی او اس ۱۴ یک بروزرسانی عمده برای گوشی آیفون شماست و ویژگی‌هایی که در بالا خواندید گوشه ای از آن چیزی است که انتظارتان را می کشد. برای بروزرسانی آیفون خود به نسخه ی جدید iOS 14 کافیست تنظیمات را باز کرده و گزینه General را انتخاب و Software Update را تب کنید.

 
برچسب‌ها: / / / / / / /
به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *