جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

اپل آزمایش تراشه M3 را بر روی مک مینی آغاز کرد!

اپل آزمایش تراشه M3 را بر روی مک مینی آغاز کرد!
فهرست مطالب

در سال‌های اخیر، اپل در رویدادی در ماه اکتبر از اطلاعات جدیدی در رابطه با مک رونمایی می‌کند. امسال نیز بر طبق عادت هر ساله خود، قصد دارد در این رویداد تراشه M3 را معرفی کند. در این مطلب از انارمگ به جزئیات این موضوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بر اساس گزارشات دریافتی از Bloomberg، اپل تا این لحظه، تراشه M3 خود را بر روی آی مک، مک بوک‌های ابتدایی و همچنین مک بوک پروی پیشرفته تست کرده است و اکنون قصد دارد تا این تراشه جدید را بر روی یک مک دیگر آزمایش کند.

آزمایش تراشه M3 بر روی مک مینی در حال انجام است. مک مینی مورد آزمایش از ۸ هسته CPU (۴ هسته عملکردی و ۴ هسته بازدهی)، ۱۰ هسته GPU و ۲۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی برخوردار است. گفته شده است که اپل از مک او اس سونوما ۱۴.۱ برای انجام این کار استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که هنوز این سیستم عامل برای عموم مردم منتشر نشده است.

تمامی اطلاعات موجود در رابطه با مک مینی تحت آزمایش، نشان‌دهنده این موضوع است که مک مینی مذکور یکی از مک‌های نسل آینده خواهد بود.

تراشه M3 در مک مینی
تراشه M3 در مک مینی

لیستی از مک‌های حاوی تراشه M3

مارک گورمن برخی از مک‌هایی که قرار است از M3 Chip بهره‌مند شوند و در بازار عرضه شوند را نام برده است:

  • مک بوک ایر ۱۳ اینچی (کد Mac 15,1 و J513/J613)
  • مک بوک ایر ۱۵ اینچی (کد Mac 15,2 و J515/J615)
  • مک بوک پرو ۱۳ اینچی (کد Mac 15,3 و J504)
  • آی مک (کد Mac 15,4، Mac 15,5، J433 و J434)
  • مک بوک پرو ۱۶ اینچی، مک بوک پرو مکس ۱۴ اینچی و مک بوک پرو (کد Mac 15,7، Mac 15,8، J514 و J516)
  • مک مینی جدید احتمالی (کد Mac 15,12)

فناوری چیپست M3

تراشه M3 قرار است از فناوری ۳ نانومتری استفاده کند که ترانزیستورها و چیپست را به خوبی پک خواهد کرد. این موضوع به عملکرد و کارایی بالاتر تراشه کمک می‌کند.

گرچه تراشه استاندارد M3 از تعداد هسته‌های مساوی با تراشه M2 برخوردار است (۸ هسته پردازنده و ۱۰ هسته گرافیکی)، اما M3 Pro نسبت به M2 Pro، ارتقای قابل توجهی یافته است. بدین معنی که می‌تواند از ۱۲ هسته CPU و ۱۸ هسته GPU پشتیبانی کند. این در حالی است که پیش بینی می‌شود M3 Max می‌تواند از ۱۴ هسته CPU و بیشتر از ۴۰ هسته GPU برخوردار باشد.

در حال حاضر درآمد اپل از مک تعریف چندانی ندارد و پیش بینی شده است که درآمد مک در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، با افت زیادی روبرو شود. همچنین، گزارشات حاکی از آن است که اپل تا قبل از سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ (از اکتبر به بعد آغاز می‌شود)، هیچ مکی را راه‌اندازی نخواهد کرد.

برچسب‌ها: / /
به اشتراک گذاری:
Picture of مهرناز
مهرناز
مهرناز هستم و با وجود این که شغلم ارتباطی با مدرک تحصیلی من نداره، علاقمندی به نکات سئوی سایت و نویسندگی، من را به سمت این حرفه کشونده و حدود ۴ سال است که در این زمینه مشغول به کار هستم.
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *