جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

معرفی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس؛ انقلابی در دوربین آیفون و هوش مصنوعی اپل

معرفی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس؛ انقلابی در دوربین آیفون و هوش مصنوعی اپل
فهرست مطالب

در رویداد Glowtime امشب، اپل از آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس خود رونمایی کرد. به گفته این کمپانی، هر دو آیفون از همان ابتدا برای هوش اپل طراحی و تولید شده‌اند. اگر بی‌صبرانه منتظر بررسی جزئیات این تلفن همراه قدرتمند هستید، با ما در انارمگ همراه باشید.

با معرفی آیفون ۱۶ و قابلیت‌های جدید آن، کاربران اپل بیشتر از هر زمان دیگری به خرید برنامه‌ها و محتوای جذاب از اپ استور نیاز خواهند داشت. شما می‌توانید با خرید گیفت کارت اپل، به راحتی به تمامی این امکانات دسترسی پیدا کنید و از تجربه کامل آیفون‌های جدید بهره ببرید.

تغییرات جدید آیفون ۱۶

در زیر به طور خلاصه برخی از مهم‌ترین مشخصات آیفون ۱۶ را توضیح می‌دهیم.

مشخصات آیفون 16
مشخصات آیفون ۱۶

دسترسی به دوربین

دوربین آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس، با چیدمان جدید و عمودی لنزها، به‌کارگیری پردازنده سریع و دو دکمه کنترل دوربین و دکمه اکشن، نسلی متفاوت از دوربین را در آیفون‌ها تا به این لحظه نمایش می‌دهد. دوربین این آیفون‌ها، عکاسی در نور کم را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

یک دکمه خازنی به نام Camera Control در کنار آیفون ۱۶ تعبیه شده که دسترسی به دوربین و ثبت لحظات را سریع‌تر و ساده‌تر ساخته است. لازم به ذکر است که این دکمه قبلاً در آیفون ۱۵ پرو وجود داشت و اکنون در تمامی مدل‌های آیفون ۱۶، جایگزین دکمه قطع صدا شده است. به گفته اپل، دولوپرها می‌توانند کمرا کنترل را به برنامه‌های شخص ثالث مانند Snapchat بیاورند.

در اواخر امسال، اپل با افزودن قابلیت‌هایی به دکمه کنترل دوربین، به آن اجازه می‌دهد که با هوش بصری هماهنگ شود و مطابق با آن عمل کند. بدین ترتیب که با فشار دادن این دکمه و نگه داشتن آن روی بناها، رستوران‌ها و حیوانات و موارد مشابه، از طریق اتصال به سرچ گوگل و اکانت چت جی پی تی اطلاعات مربوط به آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند و به سرعت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دکمه مذکور به لمس حساس است و با فشردن آن می‌توان عکس گرفت و یا این که برای انجام تنظیمات مربوطه باید انگشت خود را در امتداد آن حرکت داد. همانند تصویر زیر تنظیمات مربوط به کنترل دوربین در زیر دکمه خازنی نمایش داده می‌شود و در نهایت پس از انجام تنظیمات ناپدید خواهد شد.

عملکرد دکمه Camera Control در دوربین آیفون 16
عملکرد دکمه Camera Control در دوربین آیفون ۱۶

علاوه بر این، اپل در حال راه اندازی قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی است که کاربران از طریق دکمه کنترل دوربین به راحتی به آن دسترسی خواهند داشت.

به واسطه وجود دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید در آیفون ۱۶، کیفیت تصاویر و ویدئوهای ضبط شده افزایش یافته است. همچنین، شرایط برای ثبت تصاویر و فیلم‌های فضایی و پخش آن‌ها در Apple vision Pro فراهم است.

سیستم دوربین موجود در آیفون ۱۶ و مدل پلاس، از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابری تله فوتو و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید تشکیل شده است.

ابعاد نمایشگر

به گفته اپل، iPhone 16 با ابعاد ۶.۱ اینچ و iPhone 16 Plus با ابعاد ۶.۷ اینچ عرضه خواهند شد. در این آیفون‌ها از محکم‌ترین گلس استفاده شده که نمایشگر را در برابر هر گونه خط و خشی محافظت می‌کند.

اکشن باتن

اکشن باتن در سری‌های قبلی آیفون، تنها در مدل‌های پرو تعبیه شده بود، اما اکنون در مدل‌های پایه یعنی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس نیز در دسترس است. این دکمه که جایگزین دکمه میوت شده است، به کاربر کمک می‌کند تا اقدامات مختلفی را از همین طریق انجام دهد.

آیفون ۱۶ از تراشه A18 استفاده می‌کند که نسبت به آیفون ۱۵ که حاوی تراشه A16 Bionic بود، ۳۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند. اپل روی هوش اپل تمرکز دارد و ادعا می‌کند بسیاری از ویژگی‌های هوش اپل به کمک تراشه A18 و زیرساخت Private Cloud Compute در فضای ابری اجرا می‌شوند.

برای ارتقای عملکرد آیفون جدید، قطعات داخلی آیفون ۱۶ هم مطابق با طراحی جدید لاجیک برد طراحی و تولید شده‌اند که از نظر حرارتی بسیار کارآمدتر است.

گرچه اپل در رویداد Glowtime امشب حرفی از بازه ساعتی عمر مفید باتری آیفون نزد، اما برای بهبود عمر باتری از ابعاد بزرگتر باتری و تراشه بهتر استفاده کرده است.

هوش اپل در آیفون ۱۶

به تدریج تمامی ویژگی‌های مربوط به هوش اپل در آیفون، خود را نشان خواهند داد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به Genmoji، اعلان خودکار، Image Playgrounds و قابلیت‌های نسل بعدی Siri اشاره کرد. مهم‌تر از همه این که هوش مصنوعی اپل از زبان‌های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد. از لهجه انگلیسی ایالات متحده گرفته تا زبان کشورهای دیگر!

در ماه اکتبر هوش اپل با iOS 18.1 در دسترس کاربران آیفون ۱۶ قرار خواهد گرفت و به همین نسبت پشتیبانی از زبان‌های بیشتری نیز عرضه خواهد شد. اولین تجربه استفاده از هوش اپل در بتا آی او اس ۱۸.۱ مختص به انگلیسی زبانان ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

پس از آمریکا، زبان و لهجه انگلیسی استرالیا، کانادا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و بریتانیا ارائه خواهد شد و در نهایت در سال ۲۰۲۵، مابقی زبان‌ها مانند چینی، فرانسوی، ژاپنی و اسپانیایی به مجموعه زبان‌های تحت پوشش هوش اپل در آی او اس ۱۸.۱ اضافه خواهند شد.

به طور واضح، اپل اعلام نکرد که هر قابلیت اپل اینتلیجنس در چه زمانی ارائه می‌شود، اما پیش بینی می‌شود که قابلیت تولید تصویر، مانند Genmoji و Image Playgrounds، در ماه دسامبر عرضه شوند.

تراشه A18

تراشه A18 در آیفون 16
تراشه A18 در آیفون ۱۶

تراشه جدید به کار رفته در آیفون ۱۶ از CPU شش هسته ای، پردازنده گرافیکی پنج هسته‌ای و موتور عصبی شانزده هسته‌ای برخوردار است که تمامی این گزینه‌ها در عملکرد بهتر اپل اینتلیجنس تاثیر دارد؛ علاوه بر این، تراشه مذکور به انتقال سریع داده‌ها کمک می‌کند.

علاوه بر این که سرعت عملکردی در آیفون ۱۶ افزایش یافته است، به لطف فناوری ۳ نانومتری نسل دوم به کار رفته در ساخت تراشه A18، این تراشه کارآیی بسیار بهتری نسبت به آیفون ۱۵ با تراشه A16 Bionic از خود نشان می‌دهد.

علاوه بر ۳۰ درصد سرعت بالاتر، یادگیری ماشینی در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس تا دو برابر سریع‌تر بوده و همچنین برای پشتیبانی از هوش اپل از ۱۷ درصد پهنای باند حافظه بیشتر برخوردار است.

به طور کلی، تراشه A18 برای Apple Intelligence ساخته شده است و به طور حتم پاسخگوی قابلیت های هوش مصنوعی اپل خواهد بود.

رنگ‌های آیفون ۱۶

این تلفن همراه در ۵ رنگ عرضه خواهد شد که عبارتند از:

  • Ultramarine
  • آبی رنگ
  • صورتی
  • سفید
  • مشکی
رنگ بندی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس
رنگ بندی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس

زمان عرضه iPhone 16 پایه

هر دو آیفون پایه جدید به ترتیب با قیمت ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار عرضه می‌شوند. این دو تلفن همراه به طور استاندارد از ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی برخوردار هستند. از ۲۳ شهریور قادر به سفارش این تلفن‌های همراه هستید.

برچسب‌ها:
به اشتراک گذاری:
Picture of مهرناز
مهرناز
مهرناز هستم و با وجود این که شغلم ارتباطی با مدرک تحصیلی من نداره، علاقمندی به نکات سئوی سایت و نویسندگی، من را به سمت این حرفه کشونده و حدود ۴ سال است که در این زمینه مشغول به کار هستم.
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *