جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

توقف تولید آیفون ۱۳ بعد از معرفی آیفون ۱۶!

توقف تولید آیفون 13 بعد از معرفی آیفون 16!
فهرست مطالب

ممکن است شما هم پیش از این، شایعاتی را پیرامون توقف تولید آیفون ۱۳ شنیده باشید. حال پس از برگزاری رویداد Glowtime شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا آیفون ۱۳ از رده خارج شد؟ در این مطلب از انارمگ به بررسی صحت این خبر می‌پردازیم.

همزمان با رونمایی از سری آیفون‌های ۱۶، اپل رسما اعلام کرد که تولید iPhone 13 را متوقف خواهد کرد. مطابق با رسم همیشگی اپل، همزمان با رونمایی از آیفون‌های جدید، برخی از مدل‎‌های قدیمی‌تر از چرخه تولید خارج می‌شوند. به این صورت، به زودی شاهد توقف تولید و عرضه آیفون ۱۳ خواهیم بود.

بازه زمانی حضور آیفون ۱۳

اپل سری آیفون ۱۳ را اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ با برخی از قابلیت‌های ارتقا یافته مانند عمر باتری بهتر، دوربین جدید و ناچ کوچک‌تر عرضه کرد. این سری از آیفون با قیمت ۷۹۹ دلار وارد بازار شدند، اما پس از تولید سری آیفون ۱۴ و ۱۵ به شدت با افت قیمت مواجه شده و هم اکنون نیز قیمت آن در حدود ۵۹۹ دلار است.

توقف تولید آیفون 13
توقف تولید آیفون ۱۳

جایگزین‌های آیفون ۱۳

پس از حذف آیفون ۱۳، خط تولید آیفون شامل مدل‌های زیر خواهد بود که هر کدام موقعیت خاص خود را در نردبان قیمت گذاری دارند:

  • آیفون اس ای ۳: ۴۲۹ دلار
  • آیفون ۱۴: ۵۹۹ دلار
  • آیفون ۱۴ پلاس: ۶۹۹ دلار
  • آیفون ۱۵: ۶۹۹ دلار
  • آیفون ۱۵ پلاس: ۷۹۹ دلار
  • آیفون ۱۶: ۷۹۹ دلار
  • آیفون ۱۶ پلاس: ۸۹۹ دلار
  • آیفون ۱۶ پرو: ۹۹۹ دلار
  • آیفون ۱۶ پرومکس: ۱۱۹۹ دلار

این بدان معنا است که از این به بعد اکثر آیفون‌های اپل با USB-C عرضه می‌شوند. اپل کنار گذاشتن اتصال لایتنینگ را در اواخر سال گذشته شروع کرد که به دنبال وضع قوانین جدید اتحادیه اروپا بود. این قانون همه لوازم الکترونیکی را ملزم به داشتن یک کانکتور شارژ یکپارچه می‌کرد.

حال اگر یک راهنمایی کلی برای خرید آیفون می‌خواهید، به این صورت عمل کنید:

آیفون SE نخرید، زیرا تا ۶ ماه دیگر بروزرسانی می‌شود. اگر ارزان‌ترین آیفون مدرن را می‌خواهید و نمی‌توانید منتظر SE بمانید، آیفون ۱۴ بخرید. اگر با هزینه کمتر از این، اتصال USB-C را می‌خواهید آیفون ۱۵، اگر خواستار ویژگی‌های اپل اینتلیجنس هستید و بودجه کمی دارید آیفون ۱۶ و اگر بهترین‌ها را یک‌جا می‌خواهید آیفون ۱۶ پرو را خریداری کنید.

با توقف تولید آیفون ۱۳ انتظار می‌رود که آیفون SE 4 با طراحی جدید و به همراه بدنه‌ای مانند آیفون ۱۴ در بهار ۲۰۲۵ عرضه شود. در این مدل باید انتظار USB-C، صفحه نمایش ۶.۱ اینچی اولد و تراشه A18 و پشتیبانی از اپل اینتلیجنس را داشته باشیم. برای اطلاع از جزئیات آیفون ۱۶ پرو مطلب لینک شده را مطالعه کنید. در مطلبی دیگر، به معرفی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس پرداخته‌ایم. برای مطالعه روی لینک کلیک کنید.

به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *