جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

آپدیت جدید جیمیل برای آیفون بر اساس قابلیت های iOS 14 و بالا بردن حریم خصوصی

آپدیت جدید جیمیل
فهرست مطالب

پس از گذشت ماه‌ها، انتظار برای آپدیت جدید جیمیل برای iOS به پایان رسید و کمپانی گوگل آپدیت این اپلیکیشن را با قابلیت پشتیبانی از ویجت‌ها منتشر کرد. از همه مهم‌تر، در این آپدیت جدید، بالاخره این اپلیکیشن اطلاعات مربوط به ذخیره کردن داده‌های کاربران را به همراه دارد.

پشتیبانی از ویجت‌ها

جدیدترین آپدیت گوگل برای جیمیل به کاربرانی که آیفون دارای سیستم عامل iOS 14 دارند در اپ استور منتشر شده است که پشتیبانی از ویجت‌ها را به ارمغان می‌آورد. با وجود این ویژگی جدید، کاربران قادر خواهند بود به سرعت به ایمیل‌های دریافتی اخیر خود در صفحه اصلی دستگاه دسترسی داشته باشند.

قوانین جدید اپل و اپ استور در مورد اطلاعات خصوصی کاربران

نزدیک به سه ماه بین عرضه دو آپدیت اخیر گوگل برای جیمیل طول کشید و این موضوع کمی عجیب بود، زیرا این اپ یکی از مهم‌ترین عناوین گوگل برای سیستم عامل iOS است. این اجتمال وجود دارد که این تاخیر به دلیل ارائه پاسخ به یکی از خواسته‌های جدید اپ استور بوده باشد. اخیرا این ویژگی به اپ استور اضافه شده است که تمام سازندگان و توسعه دهندگان را ملزم می‌کند تا نحوه استفاده از داده‌های کاربرانشان را شفاف سازی کنند.

طبق سیاست‌های اپل برای مسائل امنیتی اپلیکیشن‌ها که در ماه دسامبر سال گذشته به اجرا در آمدند، سازندگان اپلیکیشن‌های مختلف باید انواع داده‌هایی که از کاربران ذخیره می‌کنند و نحوه استفاده از داده‌ها را توضیح دهند. شبیه به سیاست‌های قدیمی اپ استور، برنا‌‌مه‌ها اجازه دارند تا بدون انتشار اطلاعات در اپ استور حضور داشته باشند، اما بر اساس قوانین جدید اگر آپدیتی برای این برنامه‌ها عرضه شود، باید شفاف سازی‌های لازم را در مورد مسائل نام برده شده انجام دهند. در نتیجه آپدیت جدید جیمیل باید این قوانین را رعایت کند.

آپدیت جدید جیمیل برای iOS

داده‌های کاربران در آپدیت جدید جیمیل برای iOS

بر طبق اطلاعات منتشر شده گوگل، اپلیکیشن Gmail ممکن است از داده‌های کاربران برای ارائه دادن اطلاعات عمومی به آن‌ها مثل تاریخچه جست و جو، موقعیت مکانی، اطلاعات مخاطبین، خریدها، میزان استفاده از دیتا و دیگر آمار استفاده کند. اطلاعات منتشر شده از گوگل در مورد آپدیت جدید جیمیل برای iOS نسبت به اطلاعات شرکت‌های بزرگ تکنولوژی دیگر مثل فیسبوک، بسیار ساده و شفاف به نظر می‌رسد.

در گذشته گفته می‌شد که گوگل به این دلیل اپلیکیشن‌های خود را آپدیت نمی‌کند که در مورد اطلاعات خصوصی کاربران قوانین را دور بزند. این غول جست و جو این ادعاها را در ژانویه تکذیب کرد و اعلام کرد که قصد دارد چندین آپدیت جدید برای برنامه‌هایش در طی چند هفته آینده عرضه کند. البته این بازه زمانی بسیار خوش بینانه بود و عناوین بزرگ و مهم زیادی چندین ماه در انتظار بروز رسانی مانده‌اند.

در اوایل ماه فوریه، آن قدر انتشار آپدیت جدید جیمیل برای iOS به طول انجامیده بود که خود سرورهای گوگل یک پیام هشدار برای کاربران ارسال کردند که حاکی از این بود که این اپ شامل جدیدترین امکانات امنیتی این شرکت نمی‌باشد و کاربران باید این اپ را آپدیت کنند. نسخه‌ای که کاربران در حال استفاده از آن هستند از آخرین قابلیت‌های امنیتی برای محافظت از اطلاعات آن‌ها برخوردار نمی‌باشد. البته گوگل به سرعت این پیام هشدار را با تغییر سرورها حذف کرد.

برچسب‌ها: / / / / / / / / /
به اشتراک گذاری:
Picture of نارین دورکاوان
نارین دورکاوان
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *