جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

ویژگی های مخفی ios15 و ipadOS15 که در کنفرانس آخر اپل اشاره ای به آنها نشد

ویژگی های مخفی ios15
فهرست مطالب

در این مطلب از وبلاگ انارمگ به بررسی ویژگی های مخفی ios15 ، مولتی تسک ipados، آیکلود پلاس، دامنه دلخواه ایمیل iCloud Plus و اشتراک اختصاصی Podcast که در ۱۵ ژوئن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت می پردازیم. اپل به هیجکدام از این ویژگی‌ها مستقیما اشاره نکرده اما در پایین به اختصار هریک را توضیح خواهیم داد. 

ویژگی های مخفی ios15

توسعه‌دهندگان با نصب و اجرای ios15، ipados15 و macos Monterey به ویژگی‌های جدیدی پی بردند که اپل در کنفرانس WWDC 2021 اشاره‌ای به آن‌ها نکرده بود. به عنوان مثال تصاویر در ای او اس ۱۵ می توانند داده‌های EXIF را نشان دهند. از دیگر ویژگی های مخفی ios15 می توان به Screen Time API (تایمر صفحه نمایش) جدید اشاره کرد. توسعه‌دهندگان همچنین توانسته بودند دوباره از ذره‌بین برای بزرگنمایی متن‌ها استفاده کنند.

به علاوه این که قابلیت Drag-and-drop برای فایل‌ها و تصاویر آیفون کشف شده است؛ قابلیتی که پیش از این تنها مخصوص iPadOS بود. از حالا می توانید با یک‌بار وارد کردن پسوورد وارد Keychain آیکلود شوید. با این حال برنامه‌ی جداگانه‌ای برای رمزگذاری آن در نظر گرفته نشده در نتیجه باید به تنظیمات بروید و احراز هویت دومرحله‌ای را برای آن فعال کنید. 

از دیگر ویژگی های مخفی ios15 لایو تکست است. لایو تکست یکی از قابلیت های قدرتمند آیفون، آیپد و مک است که به کابران اجازه می دهد تا متن درون تصویر را انتخاب، کپی، جستجو، الصاق و حتی اشتراک‌گذاری کنند. لایو تکست از تصاویر قدیمی گوشی شما و حتی تصاویر مرورگر نیز پشتیبانی می کند. با یک‌بار لمس، می توانید متن مورد نظرتان را به ۷ زبان زنده دنیا ترجمه کنید. به علاوه این که با یک بار لمس شماره تلفنی، می توانید آن را شماره‌گیری کنید.

جلوه‌های بصری برنامه Weather نیز دستخوش تغییراتی شده و حالا شامل رادار نقشه‌های زنده است. با این حال همچنان توانایی رقابت با اپلیکیشن first-party آیپد را ندارد. اما اعلان‌های هوای بارانی قرار است در ios15 معرفی شوند. این قابلیت یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های دارک اسکای بود که اپل لایسنس آن را در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد. 

علاوه بر ویژگی‌های سرویس جدید آیکلود پلاس، مانند Private Relay، دیگر قابلیت‌های آن نیز در WWDC با جزییات توضیح داده شده است. علاوه بر آن، از دیگر ویژگی های مخفی ios15 دامنه دلخواه iCloud Mail است که قرار است در پاییز امسال در اختیار کاربران قرار گیرد. 

بسیار از کاربران از iPadOS انتظار قابلیت مولتی تسک چشمگیری داشتند و امیدوار بودند به سخت‌افزار قدرتمند آیپد پرو دسترسی بیشتری داشته باشند. البته متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد و تنها چند تغییر کوچک بر مولتی تسک آیپد اعمال شد. بحث‌هایی پیرامون آینده این پلتفرم بین میزبانان اپل اینسایدر صورت گرفت و در مورد امکان انتشار برنامه‌های پیشرفته اپل برای آیپد پرو صحبت‌هایی رد و بدل شد. 

حالا به سراغ قابلیت های مک او اس می رویم. قابلیت های چشمگیری مثل Shortcuts، پشتیبانی ایرپلی از مقصد و Universal Control نیز به macOS اضافه شد. برنامه سافاری نیز برروی پلتفرم‌های مختلف اپلی طراحی جدیدی پیدا کرده است. با این حال کاربران نسخه بتا از تغییرات ظاهری و رابط کاربری آن چندان راضی نیستند. طراحی آن زیباتر شده اما تنظیمات مهمی مثل رفرش، دانلودها و گزینه‌های اشتراک‌گذاری از دید کاربر مخفی شده است. 

 

برچسب‌ها: / /
به اشتراک گذاری:
Picture of نارین دورکاوان
نارین دورکاوان
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *