جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

قابلیت های جدید اپل موزیک در آپدیت iOS 17؛ از Crossfade تا پلی لیست مشترک و موارد دیگر

قابلیت های جدید اپل موزیک در آپدیت iOS 17
فهرست مطالب

در نسخه جدید iOS 17 در کنار ارتقاء مفید برنامه‌های سیستمی مانند Phone، Messages و FaceTime شاهد ارائه برخی ویژگی‌های جدید نیز بودیم. اپل برخی ویژگی‌های جدید درخواستی کاربران را برآورده کرده است که شامل اپل موزیک نیز می‌شود. پس اگر از کاربران مشتاق اپل موزیک هستید در ادامه این مطلب از انارمگ همراه ما باشید تا با قابلیت‌های جدید اپل موزیک در آپدیت iOS 17 آشنا شوید.

همچنین با خرید اشتراک اپل موزیک از انارگیفت به تمامی امکانات و موزیک‌های موجود در این سرویس استریم موسیقی محبوب دسترسی خواهید داشت. قابلیت‌هایی مانند دانلود نامحدود موزیک، دسترسی به کانال‌های رادیویی اپل موزیک، پخش موسیقی آفلاین و دسته‌بندی و فیلتر موزیک‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد. علاوه بر این‌ها، با خرید اشتراک فمیلی اپل موزیک می‌توانید از همه این قابلیت‌ها به همراه ۵ نفر از اعضای خانواده خود بهره‌مند شوید. به علاوه اینکه هرکدام با پروفایل‌های جداگانه، به پلی لیست و پیشنهادات مجزا و مطابق با سلیقه خود دسترسی خواهید داشت.

ویژگی Crossfade در اپل موزیک چیست؟

ویژگی Crossfade در اپل موزیک در آپدیت iOS 17 چیست؟
ویژگی Crossfade در اپل موزیک در آپدیت iOS 17 چیست؟

یکی از بهترین ویژگی‌های جدیدی که در آی او اس ۱۷ به اپل موزیک اضافه شده است، قابلیت Crossfade از یک آهنگ به آهنگ دیگر است. این یکی از ویژگی‌های درخواستی کاربران بوده که پیش از این در اسپاتیفای و سایر رقبای Apple Music‌ وجود داشت. Crossfade به شما امکان می‌دهد تا بین آهنگ‌ها به آرامی جابه‌جا شوید، به گونه‌ای که هرگز آهنگ شما قطع نشود.

نحوه استفاده از Crossfade در اپل موزیک در آپدیت iOS 17

  1. در آیفون خود به Settings بروید.
  2. روی Music ضربه بزنید.
  3. زبانه کنار Crossfade را روشن کنید.

البته در هنگام آزمایش این ویژگی در نسخه بتای iOS 17 ممکن است با مشکل مواجه شده و برنامه تنظیمات بسته شود. امیدواریم تا عرضه نسخه اصلی، این باگ برطرف شود.

پلی لیست‌های مشترک در اپل موزیک

پلی لیست‌های مشترک اپل موزیک در آپدیت iOS 17
پلی لیست‌های مشترک اپل موزیک در آپدیت iOS 17

یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که تا اواخر امسال در اختیار کاربران اپل موزیک در آپدیت iOS 17 قرار خواهد گرفت، امکان ایجاد پلی لیست‌های مشترک با سایر اعضای خانواده و دوستان است. جزئیات زیادی در مورد این ویژگی وجود ندارد، زیرا اپل تنها یک اسکرین شات از این قابلیت را منتشر کرده است.

نگاهی دقیق‌تر به این اسکرین شات نشان می‌دهد که چهار نفر در حال کار بر روی یک پلی لیست هستند که شامل تعداد انگشت شماری آهنگ است، به همراه تصویر پروفایل شخصی که آهنگ را اضافه کرده است. علاه بر این‌ها در بالا دکمه‌ای برای افزودن و یا حذف افراد از پلی لیست دیده می‌شود.

تجربه جدید SharePlay و CarPlay در iOS 17

تجربه جدید SharePlay و CarPlay اپل موزیک در آپدیت iOS 17
تجربه جدید SharePlay و CarPlay اپل موزیک در آپدیت iOS 17

همچین آپدیتی جدید در اپل موزیک وجود دارد که تجربه گوش دادن به موسیقی در SharePlay و CarPlay را بهبود می‌بخشد. در آی او اس ۱۷ اکنون SharePlay در CarPlay ادغام شده‌اند و به مسافرانی که در صندلی عقب نشسته‌اند اجازه می‌دهند تا آهنگ‌هایی را رد کرده، اضافه کنند و یا پخش را متوقف نمایند و این ویژگی کاملا یادآور کابل AUX است.

تجربه کاربری آن به این صورت بوده که وقتی راننده CarPlay را فعال می‌کند، بلافاصله درخواستی برای پیوستن به SharePlay دریافت خواهید کرد یا این‌که می‌توانید یک کد QR را اسکن کنید. پس از اتصال می‌توانید به راحتی با ضربه بر روی SharePlay در پلی‌لیست شرکت کرده و آهنگ را متوقف یا تغییر دهید.

سایر ویژگی‌ها و تغییرات کاربری که با iOS 17 به اپل موزیک می‌آیند

تصویر آلبوم موسیقی در پلیر اپل موزیک
تصویر آلبوم موسیقی در پلیر اپل موزیک

علاوه بر تغییراتی که در بالا ذکر شد، اپل در سکوت خبری برخی ویژگی‌های جزئی و بهبودهایی را در رابط کاربری اپل موزیک همراه با آی اواس ۱۷ ارائه کرده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

به عنوان مثال اپل AirPlay را برای پشتیبانی از Dolby Atmos برای پخش صدای باکیفیت بالا آپدیت کرده است. علاوه بر این، یک نماد ستاره جدید در پلیر موسیقی وجود دارد که باعث محبوبیت هنرمند خواهد شد. البته این ویژگی در اولین نسخه بتای iOS 17 وجود ندارد.

در ارتباط با رابط کاربری نیز پخش‌کننده موسیقی همراه با یک تصویر تمام صفحه و متحرک از آلبوم اثر می‌باشد و آهنگ‌هایی که لیریک را ارائه می‌دهند، فونت بزرگتر و خواناتری دارند. علاوه بر این، برخلاف iOS 16 که عناصر رابط کاربری به آن متصل بود، در این بروزرسانی نسخه کوچک و خلاصه شده‌ی پلیر موسیقی بر روی رابط Apple Music شناور است.

جمع‌بندی

در مجموع آی او اس ۱۷ تغییرات اساسی زیادی را در اپل موزیک ایجاد نمی‌کند. در عوض اپل تمرکز خود را بر روی بهبود کیفیت زندگی کاربران خود گذاشته و تجربه گوش دادن بهتر به همراه تغییرات بصری جزئی را به آن‌ها ارائه می‌دهد. با این حال، باید تا ماه دسامبر منتظر بمانیم تا ببینم کدام ویژگی‌های جدید اپل موزیک در آپدیت iOS 17 راه می‌یابند.

برچسب‌ها: / /
به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *