جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

مقایسه مانیتور اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity

فهرست مطالب

یک سال و نیم بعد از این که اپل مانیتور Studio خود را عرضه کرد، سامسونگ نیز از نمایشگر ViewFinity S9 5K رونمایی کرد. مانیتور جدید سامسونگ برخی ویژگی‌های مشابه با اپل استودیو را به همراه دارد. حتی در برخی از موارد، قابلیت‌هایی فراتر از اپل را ارائه می‌دهد و از این رو یک رقیب قدرتمند برای مانیتور جدید اپل به حساب می‌آید. اگر قصد خرید یک مانیتور جدید حرفه‌ای را دارید، در ادامه این مطلب از انارمگ همراه ما باشید تا به مقایسه مانیتور اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity بپردازیم.

مقایسه مانیتور استودیو اپل و سامسونگ
مقایسه مانیتور استودیو اپل و سامسونگ

پس از این که اپل تولید نمایشگر Apple Thunderbolt را در سال ۲۰۱۶ لغو نمود، به تولید نمایشگر ۲۷ اینچی LG UltraFine 5K و ۲۱.۵ اینچی ۴K روی آورد که بعدها نیز با مدل ۲۴ اینچی ۴K جایگزین شد.

در این مانیتورها شاهد برخی از ویژگی‌های جدید مانند اتصالات تک کابلی تاندربولت، رزولیشن ۴K و ۵K، گستردگی رنگ P3 و موارد دیگر بودیم، اما برخی از کاربران از طراحی بدنه پلاستیکی نمایشگرهای LG UltraFine با حاشیه‌های پهن(مخصوصا در نسخه ۲۷ اینچی) و ساختار کلی پایین‌تر از استانداردهای اپل راضی نبودند.

اپل در اواخر سال ۲۰۱۹ شروع به ساخت مانیتورهای خود با Pro Display XDR کرد که نظر همه را به خود جلب نمود، اما قیمت بالای ۵.۰۰۰ دلاری این مانیتور، آن را به استفاده حرفه‌ای‌ها و افرادی که قیمت برایشان مطرح نیست، محدود کرد.

در مارس ۲۰۲۲ مانیتور Studio اپل با لیستی از ویژگی‌های چشمگیر و ساختار آلومینیومی زیبا به سبک Pro Display XDR راه‌اندازی شد. به ویژه این که قیمت آن به گونه‌ای بود که برای عموم کاربران، سازندگان محتوا و مشاغل بیشتری قابل خرید بود.

زمان زیادی بود که رقیبی برای این مانیتور وجود نداشت تا این که سامسونگ، مانیتور ViewFinity S9 5K را با مشخصات و طراحی کلی مشابه عرضه کرد.

مانیتور اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity

در ادامه به مقایسه اپل استودیو و Samsung ViewFinity از نظر قیمت، پنل‌های نمایشگر، طراحی و‌… می‌پردازیم. همچنین در جدول‌های مقایسه‌ای، مشخصات LG UltraFine 5K را نیز آورده‌ایم.

مقایسه قیمت مانیتور اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity

قیمت مانیتور اپل استودیو از ۱۵۹۹ دلار شروع شده و بسته به ارتقا آن تا ۲۲۹۹ دلار افزایش می‌یابد. سامسونگ ViewFinity S9 نیز ۱۵۹۹ دلار قیمت دارد و دارای چندین ویژگی است که اپل برای ارتقا به آن‌ها هزینه اضافی دریافت می‌کند. در مقابل، قیمت LG UltraFine از ۳۰۰ دلار شروع شده و با خرید آن می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

مقایسه قیمت مانیتور اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity
مقایسه قیمت مانیتور اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity

مقایسه پنل‌های صفحه نمایش اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity

این سه نمایشگر تقریبا پنل‌های یکسانی دارند، هر دو نمایشگر استودیو و ViewFinity S9 تا ۶۰۰ نیت روشنایی دارند و میزان روشنایی LG UltraFine نیز زیر ۵۰۰ نیت است. در هر دو این مانیتورها شما به پنل‌های LCD 27 اینچی با رزولیشن ۵۱۲۰×۲۸۸۰ نگاه می‌کنید.

گرچه مدل مانیتور LG UltraFine بسیار قدیمی است، اما پنل آن از مشخصات مانیتور استودیو و ViewFinity S9 فاصله چندانی ندارد.

مقایسه پنل‌های صفحه نمایش اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity
مقایسه پنل‌های صفحه نمایش اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity

اگر یک طراح یا ویرایشگر هستید، برای تولید محتوای ویدیویی حرفه‌ای و با کیفیت، به ابزارهای قوی و محیط کاری مناسب نیاز دارید. نمایشگر استودیو اپل با رنگ‌های دقیق و وضوح بالا، بهترین زمینه را برای ویرایش و تنظیم رنگ ویدیوها و تصاویر فراهم خواهد کرد. همچنین با خرید لایسنس فاینال کات پرو می‌توانید خیلی حرفه‌ای به تدوین ویدیوهای خود با بالاترین سطح کیفیت بپردازید. علاوه بر این، برای ساخت انیمیشن و جلوه‌های بصری خلاقانه، خرید لایسنس اپل موشن بسیار مفید خواهد بود. با استفاده از این سه ابزار قدرتمند می‌توانید در اکوسیستم یکپارچه اپل، پروژه‌های ویدیویی خود را از صفر تا صد با بالاترین کیفیت انجام دهید.

مقایسه مانیتور اپل استودیو و Samsung ViewFinity از نظر قابلیت اتصال

همه این مانیتورها دارای پورت‌های Thunderbolt برای اتصال تک کابلی با سه پورت USB-C اضافی برای تجهیزات جانبی هستند. با این‌ حال، مانیتور دیسپلی استودیو با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برای پورت USB-C که از USB 3.1 نسل دوم استفاده می‌کند، بر دو مورد دیگر برتری دارد.

مشخص نیست که سامسونگ از چه نوع پورت USB در ViewFinity S9 استفاده کرده، بنابراین سرعت انتقال آن ۵ گیگابیت بر ثانیه با استاندارد ۳.۰ مشابه LG UltraFine است، نه ۱۰ گیگابیت بر ثانیه استودیو اپل!

با این حال، سامسونگ یک DisplayPort مینی اضافی نسبت به دو مانیتور دیگر دارد.

مقایسه مانیتور اپل استودیو و Samsung ViewFinity از نظر قابلیت اتصال
مقایسه مانیتور اپل استودیو و Samsung ViewFinity از نظر قابلیت اتصال

مقایسه دوربین و صدا مانیتور اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity

نمایشگر استودیو اولین سخت‌افزار بعد از آیپد پرو است که اپل دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی خود را در آن قرار داده است. این ارتقا، ویژگی ارزشمند Center Stage را برای تماس‌های ویدئویی فعال می‌کند و میدان دید ۱۲۲ درجه را ارائه می‌دهد.

با این که اپل به هیچ وجه به کیفت ۱۰۸۰P در مشخصات فنی مانیتور استودیو اشاره نمی‌کند، اما در رویداد Peek performance می‌گوید که برای این مانیتور از همان دوربین آیپد پرو با مشخصات ۱۰۸۰P استفاده کرده است.

مانیتور استودیو اپل علی‌رغم داشتن کیفیت ۱۰۸۰P، با انتقادات کارشناسان مواجه شده و دوربین ۴K SlimFit سامسونگ ViewFinity S9 عملکرد بهتری داشته است.

با این حال، وقتی صحبت از بلندگوها به میان می‌آید، مانیتور Studio با سیستم صوتی شش بلندگو(چهار ووفر لغو نویز و دو توییتر) که می‌توانند صدای فضایی و آرایه سه میکروفون با کیفیت استودیو اپل را پخش کنند، نسبت به بلندگوهای دوگانه ۵ واتی مانیتور سامسونگ و ال جی برتری دارد.

مقایسه دوربین و صدا مانیتور اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity
مقایسه دوربین و صدا مانیتور اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity

مقایسه مانیتور استودیو اپل با سامسونگ ViewFinity S9 از نظر طراحی

طراحی و کیفیت ساخت به تنهایی دو گزینه بسیار مهم هستند تا افراد نمایشگر استودیو اپل را به جای LG UltraFine انتخاب کنند.

اکنون مانیتور سامسونگ ViewFinity S9 با ظاهری مشابه و براق وارد بازار شده است. همچنین به صورت استاندارد قابلیت تنظیم شیب، ارتفاع و چرخش را ارائه می‌دهد. در صورتی که در نمایشگر استودیو، برای دریافت پایه قابل تنظیم باید ۴۰۰ دلار اضافی پرداخت کنید.

با این حال، سامسونگ در مانیتور ViewFinity از پایه فلزی و پنل پشتی پلاستیکی نقره‌ای استفاده می‌کند، در حالی که اپل برای ساخت کل پایه و پنل از آلومینیوم استفاده کرده است.

در برخی از بررسی‌ها به این مورد اشاره شده است که ساختار تمام فلزی نمایشگر استودیو اپل نسبت به ViewFinity S9 سامسونگ مستحکم‌تر به نظر می‌رسد.

مقایسه مانیتور استودیو اپل با سامسونگ ViewFinity S9 از نظر حالت‌های مرجع

سامسونگ ViewFinity S9
سامسونگ ViewFinity S9

نمایشگر Pro Display XDR اپل با ۱۱ حالت مرجع مختلف(به‌علاوه حالت‌های سفارشی) یک گزینه مناسب برای حرفه‌‌ای‌ها است. در همین حال مانیتور استودیو اپل از ۹ مورد از آن ۱۱ حالت پشتیبانی می‌کند.

مانیتور ViewFinity S9 سامسونگ حالت‌های مرجع یکسانی ندارد، اما از موارد زیر پشتیبانی می‌کند:

DCI-P3، sRBG، BT.709، Custom، Graphic، Eco و Entertain

علاوه بر این‌ها، ViewFinity با نرم‌افزار مدیریت رنگ Smart Calibration ارائه می‌شود.

مقایسه مانیتور اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity؛ کدامیک بهتر است؟

مانیتور اپل استودیو
مانیتور اپل استودیو

به نظر می‌رسد که نمی‌توان کاربران اپل را از انتخاب مانیتور استودیو دور کرد، زیرا هر دو نمایشگر ۵K از ۱۵۹۹ دلار شروع می‌شوند. با این حال، مانیتور سامسونگ ویژگی‌هایی دارد که برای داشتن آن‌ها در نمایشگر استودیو اپل باید هزینه بیشتری پرداخت کرد.

یک مورد، پایه قابل تنظیم ارتفاع و شیب اپل است که برای داشتن آن باید ۱۹۹۹ دلار بیشتر پول بپردازید. مورد دیگر این که برای داشتن مانیتور اپل استودیو با روکش شیشه‌ای با بافت نانو و بازتاب کمتر نور، باید ۲۲۹۹ دلار پرداخت کنید و این تقریبا ۵۰ درصد گران‌تر از قیمت مانیتور سامسونگ ViewFinity S9 است.

علاوه بر این، با ViewFinity S9 از عملکرد Smart Hub/TV بهره می‌برید. همه این‌ها باعث می‌شوند تا ViewFinity S9 یک خرید متقاعدکننده‌تر به نظر برسد. به‌خصوص صفحه نمایش ۵K سامسونگ که جذاب‌تر به نظر می‌رسد. همچنین، در عین حال که ViewFinity S9 از پایه فلزی استفاده می‌کند، دارای یک پنل پشتی پلاستیکی نقره‌ای رنگ نیز هست.

در مقابل، نمایشگر استودیو ویژگی‌هایی دارد که در ViewFinity S9 دریافت نمی‌کنید. از جمله پشتیبانی از سیری، پشتیبانی از صدای فضایی/ دالبی اتموس، میکروفون‌هایی با کیفیت استودیو، گزینه‌ای برای داشتن صفحه نمایش مات یا براق و قدرت ۹۶ وات در مقایسه با ۹۰ وات ViewFinity سامسونگ.

همین که استودیو یک مانیتور رسمی اپل است و با مک بوک یا مک رومیزی مطابقت دارد، برای برخی‌ها کافی و متقاعد کننده به نظر می‌رسد. به‌علاوه این واقعیت که مانیتور استودیو از ساختار تمام آلومینیوم استفاده کرده است، در حالی‌که طراحی سامسونگ ترکیبی از فلز و پلاستیک است.

حال این که کدام مانیتور را انتخاب کنید به نیازها و کاربرد شما بستگی دارد. انتخاب نهایی با شماست. ما هر آن‌چه را برای مقایسه مانیتور اپل استودیو و نمایشگر سامسونگ ViewFinity باید بدانید، در این مقاله بیان کردیم. نظر شما در مورد این دو نمایشگر مدرن چیست؟ کدام قابلیت‌ها برای شما کاربردی‌تر هستند؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. برای اطلاع از مشخصات بیشتر مانیتور استودیو دیسپلی اپل روی مطلب کلیک کنید.

به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *