جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

اپل اینتلیجنس دلیل بزرگ‌تر شدن اپل واچ سری ۱۰

اپل اینتلیجنس دلیل بزرگ‌تر شدن اپل واچ سری 10
فهرست مطالب

طبق جدیدترین گزارشات، اپل واچ سری ۱۰ در پاییز امسال با اندازه‌ای بزرگ‌تر عرضه می‌شود. این در حالی است که اندازه مدل اولترا ثابت می‌ماند و تنها در دو مدل استاندارد اپل واچ شاهد افزایش سایز خواهیم بود. به این صورت که اندازه قاب اپل واچ از ۴۱ در ۴۵ میلیمتر به ۴۵ در ۴۹ میلیمتر تغییر خواهد کرد. در ادامه این مطلب از انارمگ به بررسی جزییات این خبر می‌پردازیم. اگر از طرفداران ساعت هوشمند اپل هستید در ادامه همراه ما باشید.

دلیل تغییر اندازه اپل واچ

چرا اپل اندازه اپل واچ را تغییر می‌دهد؟
چرا اپل اندازه اپل واچ را تغییر می‌دهد؟

در پاسخ به این سوال که چرا کمپانی اپل اندازه اپل واچ را تغییر می‌دهد، می‌توان گفت که شاید رضایتمندی کاربران از اندازه اپل واچ اولترا، اپل را به این فکر انداخته تا سایز مدل استاندارد را نیز افزایش دهد. از طرفی، می‌توان گفت که اپل اینتلیجنس بخشی از دلیل بزرگتر شدن اپل واچ سری ۱۰ است و اپل برای آینده نگری این کار را انجام می‌دهد.

همان‌طور که شاهد بودید اپل در WWDC 2024 از Apple Intelligence در تمامی محصولات خود اعم از آیفون، مک، آیپد رونمایی کرد. تنها سه محصول اپل واچ، ویژن پرو و هوم پاد از هوش مصنوعی اپل بی‌نصیب ماندند. از میان این سه محصول اپل، قطعا اپل واچ محبوب‌تر و پر طرفدارتر از بقیه است، بنابراین بزرگتر شدن اندازه اپل واچ سری ۱۰ کارشناسان را به این فکر انداخته که چه چیزی باعث ایجاد این تغییر بوده است؟

بررسی شایعات پیرامون اپل واچ جدید

طبق شایعات، شاهد تغییرات و ویژگی‌های انگشت شماری در اپل واچ سری ۱۰ خواهیم بود. علاوه بر ارتقای اندازه‌های ذکر شده در بالا، انتظار می‌رود که ساعت جدید شامل موارد زیر باشد:

  • سنسور فشار خون برای تشخیص فشار خون بالا
  • سنسور وقفه خواب
  • فناوری نمایشگر جدید که کارایی باتری را بهبود می‌دهد

البته هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل واچ سری ۱۰ همه این تغییرات را دریافت کند. با این حال، آیا این ویژگی‌ها به تنهایی می‌توانند ارتقای اندازه ساعت هوشمند اپل را توجیه کنند؟

پاسخ به این سوال قطعی نیست، زیرا حسگرهای سلامت جدید به فضای کمی در داخل محفظه ساعت نیاز دارند. از طرفی، فناوری‌های جدید به کار برده در نمایشگر نیز نشان می‌دهد که باتری ساعت حتی برای عملکرد یکسان، می‌تواند کوچکتر شود یا حداقل برای انرژی دادن به نمایشگر بزرگتر، می‌تواند در همان اندازه باقی بماند.

در نتیجه حسگرهای سلامت و بهینه‌سازی باتری از نظر تئوری در همان فضای قبلی یا حتی کوچکتر می‌توانند باقی بمانند و به نظر نمی‌رسد که به تنهایی دلیل برای بزرگتر شدن اندازه ساعت باشند.

اپل اینتلیجنس در اپل واچ

اپل اینتلیجنس در اپل واچ
اپل اینتلیجنس در اپل واچ

یک نظریه دیگر این است که علاوه بر حسگرهای جدید و سایر تغییرات داخلی، اپل در حال آماده‌سازی آینده‌ای است که اپل اینتلیجنس به اپل واچ سری ۱۰ می‌آید.

در حال حاضر، مهم‌ترین عاملی که از ورود هوش اپل به مدل‌های فعلی ساعت اپل جلوگیری می‌کند، تراشه آن است. تراشه S-class برای پاسخ به نیازهای مشخصات فعلی Apple Intelligence به شدت ضعیف است. بنابراین، یک ساعت بزرگ‌تر از نظر تئوری می‌تواند تراشه قدرتمندتری را در خود جای دهد.

اگر اپل در آینده به قدرت پردازشی بیشتر و موتور عصبی تقویت شده نیاز داشته باشد، مثلا برای استفاده بیشتر سیری در ساعت، به فضای بیشتری در داخل بدنه نیاز دارد.

نه تنها یک تراشه بزرگ‌تر به فضای بیشتری نیاز دارد، بلکه یک تراشه قدرتمندتر نیز برای مدیریت حرارتی، می‌تواند دلیلی برای افزایش اندازه باشد.

غیبت اپل واچ در داستان اپل اینتلیجنس امسال، احتمالا در اسرع وقت توسط اپل جبران خواهد شد. این یک دلیل محکم است که در WWDC 2025 از گسترش هوش اپل به دستگاه‌های جدیدتر خبر می‌دهد.

‌تراشه نسل بعدی اپل واچ که به مدل‌های سری ۱۰ اضافه می‌شود، به این معنی است که وقتی اپل در WWDC از WatchOS 12 رونمایی کرد، می‌تواند در مورد ویژگی‌هایی که از هوش اپل پشتیبانی می‌کنند نیز صحبت کند، زیرا در آن زمان ساعت هوشمندی با سخت‌افزار به اندازه کافی قدرتمند در بازار وجود دارد که بتواند آپدیت را دریافت کند.

در نهایت، اگر در سری ۱۰ ارتقای قابل توجهی برای تراشه وجود نداشته باشد نیز نشان می‌دهد که باید زمان طولانی‌تری به انتظار ویژگی‌های هوشمند اپل در اپل واچ باشیم. شما چه نظری در این‌باره دارید؟ دلیل افزایش اندازه اپل واچ سری ۱۰ چیست؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را با ما و سایر کاربران در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. برای اطلاع از شایعات موجود در مورد اپل واچ ایکس، کلیک کنید.

به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *