جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

بهترین قابلیت‌ های اپل اینتلیجنس و دستگاه هایی که پشتیبانی می‌شوند!

فهرست مطالب

سرانجام و بعد از انتظار بسیار، اپل وارد حوزه هوش مصنوعی شد و رسما در رویداد WWDC 2024 از ویژگی جدید و اختصاصی Apple Intelligence یا همان هوش اپل رونمایی کرد. اپل می‌گوید که این یک سیستم هوش شخصی است که با ارائه محتوایی مفید و متناسب با نیازهای ما و در عین حال حفظ حریم خصوصی، زندگی را برای ما آسان‌تر کرده و استاندارد جدیدی را برای هوش مصنوعی تعیین می‌کند. اگر علاقه‌مند هستید که با بهترین قابلیت های اپل اینتلیجنس و دستگاه‌هایی که پشتیبانی می‌کند آشنا شوید، تا پایان این مطلب از انارمگ همراه ما باشید.

چه دستگاه‌هایی از اپل اینتلیجنس پشتیبانی می‌کنند؟

چه دستگاه‌هایی از اپل اینتلیجنس پشتیبانی می‌کنند؟
چه دستگاه‌هایی از اپل اینتلیجنس پشتیبانی می‌کنند؟

برخلاف سایر ابزارهای هوش مصنوعی، یکی از قابلیت های Apple Intelligence این است که در درجه اول، دستگاه را پردازش می‌کند. در عین حالی که محافظت از حریم خصوصی و داده‌ها را تضمین می‌کند، به یک پردازنده قدرتمند نیاز دارد. به همین دلیل است که در زمان نگارش این مقاله، اپل اینتلیجنس تنها بر روی اپل سیلیکون مدرن که شامل A17 Pro و پردازنده‌های سری M این شرکت است، پشتیبانی می‌شود.

در این‌ جا لیست کاملی از دستگاه‌هایی که از قابلیت‌ های Apple Intelligence پشتیبانی می‌کنند را آورده‌ایم:

  • آیفون ۱۵ پرو
  • آیفون ۱۵ پرومکس
  • آیپد ایر (M1 و مدل جدیدتر، نسل پنجم و جدیدتر)
  • آیپد پرو (M1 و مدل جدیدتر، نسل پنجم و جدیدتر)
  • مک بوک ایر (M1 و جدیدتر)
  • مک بوک پرو (M1 و جدیدتر)
  • آیمک (M1 و جدیدتر)
  • مک استودیو (M1 Max و جدیدتر)
  • مک پرو (M2 Ultra)

همچنین اپل اینتلیجنس در iOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 beta 1 نیز موجود است. در زمان نگارش این مقاله، این ویژگی برای کاربران دستگاه‌های مذکور رایگان بوده است. با این حال، برخی از ابزارها تنها در ایالات متحده امریکا در دسترس است.

بهترین قابلیت های اپل اینتلیجنس

اپل ویژگی‌های هوشمند زیادی را برای Apple Intelligence معرفی کرده است. بهترین قسمت ماجرا این است که همه این ویژگی‌ها به طور یکپارچه در اکوسیستم اپل کار می‌کنند و همچنین با یک SDK جدید ارائه می‌شوند تا توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز بتوانند این ویژگی‌ها را با برنامه‌های خود ادغام کنند.

در ادامه، نگاهی به بهترین قابلیت‌ های اپل اینتلیجنس که تا اواخر امسال معرفی خواهند شد می‌اندازیم:

ابزارهای نوشتاری جدید اپل

ابزارهای نوشتاری جدید اپل
ابزارهای نوشتاری جدید اپل

می‌توان گفت که قابل پیش‌بینی‌ترین قابلیت های اپل اینتلیجنس، ابزارهای جدید نوشتاری اپل است. این ابزارها به لطف استفاده از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی، ویژگی‌هایی مانند پیش‌بینی متن، بررسی دستور زبان و املای کلمات و پیشنهاداتی برای سبک نوشتن را ارائه می‌دهد. در نتیجه، می‌توانید در کمترین زمان ممکن ایمیل‌ها و متون اصولی را برای دوستان، خانواده و امور کاری و اداری ارسال کنید. همچنین از متن شما خلاصه‌ای را تهیه می‌کند که برای تولید TLDRهای سریع مفید است.

برای خلاصه‌نویسی، اپل ویژگی Call Recordings را همراه با iOS 18.1 beta 1 در آیفون منتشر کرده است. به این صورت، پس از ضبط مکالمه می‌توانید یک متن از آن ایجاد کرده و یا حتی خلاصه آن را دریافت کنید.

ویژگی Call Recordings برای خلاصه نویسی
ویژگی Call Recordings برای خلاصه نویسی

اپل این ویژگی‌های نوشتاری و خواندن را با نمایش پیام‌های حساس به زمان، در بالای صندوق ورودی شما، مانند دعوتنامه‌ای با زمان و یادآوری برای حضور در آن روز، به اوج می‌رساند. همچنین می‌تواند خلاصه‌ای از ایمیل‌های طولانی را مستقیما در صندوق ورودی نشان دهد.

در مورد ارتباطات نیز اپل بر اساس زمینه مکالمه، اپل اینتلیجنس را در برنامه Mail با Smart Reply یکپارچه کرده است. نوتیفیکیشن‌ها نیز خلاصه می‌شوند تا مرور آن‌ها آسان‌تر شود. علاوه بر این، هشدارهای اولویت‌دار را در بالای نوتیفیکیشن‌ها دریافت می‌کنید و روی آن مواردی که مهمتر هستند فوکوس می‌کند. یک حالت فوکوس جدید نیز به‌نام Reduce Interruptions وجود دارد که محتوای نوتیفیکیشن‌های شما را تشخیص می‌دهد و مواردی را که نیاز به توجه فوری دارند نمایش می‌دهد.

تولید تصاویر

تولید تصاویر با هوش اپل
تولید تصاویر با هوش اپل

Apple Intelligence تعدادی ابزارهای تولید تصویر را به دستگاه اپلی شما می‌آورد. به‌عنوان مثال، برنامه Image Playground به شما امکان می‌دهد تا به‌طور خلاقانه تصاویر مختلفی را بر اساس توضیحات، مفاهیم پیشنهادی و حتی یک شخص از کتابخانه تصاویر خود ایجاد کنید. می‌توانید سبک‌های مختلفی مانند انیمیشن، تصویرسازی یا طرح را نیز انتخاب کنید. در مطلبی دیگر به نحوه کار با Image Playground پرداخته‌ایم.

آیا تا کنون برای پیدا کردن یک ایموجی مناسب تلاش کرده‌اید؟ حال می‌توانید با استفاده از Genmoji با کمک اپل اینتلیجنس، ایموجی سفارشی برای خود بسازید.

ساخت Genmoji با کمک اپل اینتلیجنس
ساخت Genmoji با کمک اپل اینتلیجنس

قابلیت‌ های اپل اینتلیجنس به خوبی با برنامه Photos شما ادغام می‌شوند. می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید که یک فیلم سفارشی بر اساس عکس‌هایی که توضیح می‌دهید بسازد. همچنین با توجه به موضوعاتی که کشف می‌کند، فیلمنامه‌ای با فصل‌های مجزا ایجاد می‌کند و عکس‌ها را بر اساس آن سازماندهی می‌کند.

اکنون می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌ها را با توصیف آن‌ها جستجو کنید. اپل اینتلیجنس حتی می‌تواند زمان خاصی را در یک کلیپ ویدیویی شناسایی کند که با توصیفات جستجوی شما مطابقت دارد و در نتیجه شما را به آن برساند. با ابزار Clean Up نیز می‌توانید عناصر ناخواسته را در پس‌زمینه تصاویر خود پاک کنید.

برای خرید اپل آیدی آماده روی لینک کلیک کنید.

سیری هوشمند

ویژگی اپل اینتلیجنس در سیری
ویژگی اپل اینتلیجنس در سیری

با آی او اس ۱۸ و هوش اپل، می‌توانید از سیری به‌عنوان یک دستیار تمام عیار و حرفه‌ای استفاده کنید. اکنون سیری به طور یکپارچه به برنامه‌ها دسترسی داشته و اقداماتی را انجام می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا کارها را از هوم اسکرین انجام دهید. طبق صحبت‌های اپل، اکنون سیری زمینه شخصی را درک می‌کند و برای ارائه پاسخ‌های کارآمدتر، از آگاهی بیشتر برخوردار است.

می‌توانید از سیری برای باز کردن قفل و آشنایی با ویژگی‌‍‌های دستگاه خود کمک بگیرید. همچنین، پیشنهادات و یادآوری‌های پیشگیرانه‌ای را بر اساس رفتار و اولویت‌های شما ارائه می‌دهد. مثل همیشه تمام ویژگی‌های سیری به‌طور یکپارچه از طریق اکوسیستم اپل کار خواهند کرد. حتی اگر زمانی نمی‌توانید بلند صحبت کنید، با دو بار ضربه به پایین صفحه آیفون یا آیپد، درخواست‌های خود را در سیری تایپ کنید. برای آشنایی با تغییرات جدید سیری در آی او اس ۱۸ روی لینک کلیک کنید.

ادغام با چت جی پی تی

سیری محدودیت‌های خود را دارد و این‌ جاست که ChatGPT وارد عمل می‌شود. با ChatGPT که با سیری ادغام شده است، می‌توانید از هوش مصنوعی برای جستجو در وب و دریافت پاسخ به مشکلات پیچیده‌تر استفاده کنید. البته تنها زمانی چت جی پی تی وارد عمل می‌شود که شما آن را تایید کنید.

فضای ابری خصوصی

همانند سایر محصولات اپل، حریم خصوصی در اپل اینتلیجنس کاملا حفظ می‌شود. این ویژگی از طریق پردازش روی دستگاه در هسته آیفون، آیپد و مک شما یکپارچه می‌شود. با این حال، کمپانی اپل Private Cloud Compute را معرفی می‌کند که به او این امکان را می‌دهد که درخواست‌های پیچیده‌تری را روی سرورهای بزرگتر مبتنی بر اپل سیلیکون‌، در فضای ابری اجرا کند. به گفته اپل، داده‌های شما پس از پردازش هرگز در جایی ذخیره نمی‌شوند و به‌طور یکپارچه حذف خواهند شد. اپل تاکید می‌کند که حفظ حریم خصوصی زیر نظر محققان امنیتی انجام می‌شود.

همچنین، می‌توانید ببینید که درخواست‌های شما به اپل اینتلیجنس، روی دستگاه یا از طریق Apple’s private cloud پردازش شده است. برای این کار به Settings رفته و Privacy & Security را انتخاب کنید. در این قسمت، پس از تایید توسط فیس آیدی یا تاچ آیدی، می‌توانید گزارش اپل اینتلیجنس را صادر کنید. از آن‌ جایی که این گزارش شامل اطلاعات حساس در مورد تعاملات شما است، فقط برای زمان ۱۵ دقیقه ذخیره می‌شوند، اما می‌توانید گزارش را برای مدت ۷ روز نگه دارید یا انقضا را خاموش کنید.

چگونه به لیست انتظار اپل اینتلیجنس بپیوندیم؟

پیوستن به لیست انتظار اپل اینتلیجنس
پیوستن به لیست انتظار اپل اینتلیجنس

ویژگی‌های هوشمند اپل با اولین آپدیت نسخه بتای iOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 عرضه می‌شوند، اما بلافاصله در دسترس نخواهند بود. هنگامی که آیفون، آیپد و مک خود را آپدیت کنید، باید به لیست انتظار اپل اینتلیجنس بپیوندید.

  1. برای این‌کار به Settings بروید.
  2. در این‌ جا گزینه جدیدی به‌ نام Apple Intelligence & Siri را مشاهده می‌کنید. آن‌ را انتخاب کنید.
  3. حالا روی Join the Apple Intelligence Waitlist ضربه بزنید.

پس از چند ساعت، به Apple Intelligence دسترسی خواهید داشت.

کسانی که نسخه اولیه iOS 18.1 را آزمایش کرده‌اند، اعلام کردند که خیلی سریع به این ویژگی دسترسی پیدا کردند. با این حال، زمانی که افراد بیشتری نسخه بتا را نصب کنند، ممکن است اپل زمان دسترسی به این ویژگی را به تاخیر بیندازد.

در انتظار عرضه اپل اینتلیجنس همراه با آیفون ۱۶

در حالی‌‌که سایر شرکت‌ها تلاش کرده‌اند که از هوش مصنوعی برای تبدیل شدن به دستیار شخصی شما استفاده کنند، اپل با کمک داده‌های شخصی شما از این مزیت برخوردار است. تا زمانی‌که بتواند به قول خود مبنی بر محافظت از اطلاعات شما عمل کند، بدون شک Apple Intelligence قدرتمندترین و شخصی‌ترین هوش مصنوعی موجود خواهد بود. دریافت قابلیت های اپل اینتلیجنس به تنهایی یک دلیل محکم برای داشتن انتظاری پرهیجان برای عرضه سری آیفون ۱۶ در اواخر امسال است.

به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *