جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

بررسی و مقایسه آی او اس ۱۸ و آی او اس ۱۷

بررسی و مقایسه آی او اس 18 و آی او اس 17
فهرست مطالب

اگر از کاربران آیفون هستید، مطمئنا می‌خواهید بدانید که آیا آی او اس ۱۸ از ویژگی‌هایی پشتیبانی می‌کند که بخواهید تلفن همراه خود را به این نسخه آپدیت کنید یا نه؟! برای مقایسه آی او اس ۱۸ و آی او اس ۱۷، این مطلب از انارمگ را دنبال کنید.

کمپانی اپل در رویداد WWDC 2024، از آی او اس ۱۸ و قابلیت‌های شگفت‌انگیز آن رونمایی کرد. گرچه نسخه رسمی آن هنوز به صورت عمومی در دسترس قرار نگرفته، اما دولوپرها نسخه بتای آن را امتحان کرده‌اند و نسخه آزمایشی آن در حال حاضر در دسترس است. قبل از ارتقا به این نسخه از سیستم عامل آی او اس، بهتر است با تفاوت‌های آی او اس ۱۸ و آی او اس ۱۷ آشنا شوید تا بتوانید تصمیمی درست بگیرید.

ارتباط هوش مصنوعی و آی او اس ۱۸

هوش مصنوعی اپل با چت جی پی تی ادغام شده و به همین جهت، کاربران با آپدیت دستگاه خود به نسخه جدید، به تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های این ربات هوشمند دست خواهند یافت. برای خرید اکانت چت جی پی تی کلیک کنید.

دستگاه‌های تحت پشتیبانی آی او اس ۱۸

اولین قدم در مورد ضرورت ارتقای تلفن همراه به آی او اس ۱۸ این است که بدانید آیا تلفن شما در میان دستگاه‌های تحت پشتیبانی این نسخه هست یا خیر! به طور کلی تمامی آیفون‌های XR، XS و XS Max و مدل‌های بعدی آیفون قابلیت ارتقا به آخرین نسخه از آی او اس معرفی شده را دارند. حتی قرار است آیفون ۱۶ در آینده با سیستم عامل آی او اس ۱۸ و خارج از جعبه عرضه شود.

قابلیت‌های آپدیت آی او اس ۱۸

در مقایسه آی او اس ۱۸ و آی او اس ۱۷، ویژگی‌های آی او اس ۱۸ مورد توجه قرار گرفته‌اند. برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در زیر بررسی می‌کنیم:

هوش مصنوعی اپل

کمپانی اپل با معرفی و گسترش هوش مصنوعی خود به نام Apple Intelligence در آی او اس ۱۸، بهره‌وری تمامی اپلیکیشن‌های بومی مانند سیری را افزایش داده و قادر به تولید تصاویر و متون مرتبط با درخواست کاربران و همچنین ایموجی‌های سفارشی با استفاده از مدل‌های مولد است.

برای شناخت بیشتر هوش مصنوعی اپل کلیک کنید.

گزینه‌های شخصی سازی

اگر به دنبال گزینه‌هایی برای سفارشی کردن آیکن برنامه‌ها و ویجت سازی در آیفون خود هستید، آی او اس ۱۸ این ویژگی را به طرز شگفت‌انگیزی در اختیار شما می‌گذارد.

شخصی سازی هوم اسکرین آیفون با iOS 18
شخصی سازی هوم اسکرین آیفون با iOS 18

آی او اس ۱۸ به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها و ویجت‌های موجود در هوم اسکرین آیفون را مدیریت کرده و همچنین Control Center را بازطراحی کنند. شما با ارتقای آیفون خود به آی او اس ۱۸، به گزینه‌هایی برای شخصی سازی سریع برنامه‌ها در بخش Control Center دسترسی خواهید داشت.

مقایسه آی او اس 18 و آی او اس 17 از نظر مدیریت کنترل سنتر
مقایسه آی او اس ۱۸ و آی او اس ۱۷ از نظر مدیریت کنترل سنتر

اکنون در آی او اس ۱۸، می‌توانید بدون نیاز به استفاده از برنامه شخص ثالث، آیکن برنامه‌های هوم اسکرین را عوض کنید. آیکن برنامه‌ها و ویجت‌ها به رنگ تیره براق هستند که در نسخه جدید، خواهید توانست رنگ آن‌ها را هم تغییر دهید. علاوه بر این، می‌توانید کنترل‌های مربوط به دسترسی سریع در لاک اسکرین آیفون خود را نیز مدیریت کنید.

حریم خصوصی ارتقا یافته

اپل همیشه به حفظ حریم خصوصی کاربران می‌اندیشد و اکنون در آی او اس ۱۸ نیز با در نظر گرفتن برنامه Passwords، دسترسی به رمزهای عبور iCloud Keychain را ساده‌تر کرده است. علاوه بر این، می‌توانید دسترسی به مخاطبین را در هر برنامه مدیریت کنید. همچنین شرایطی برای قفل کردن برنامه‌ها و یا هاید کردن آن‌ها در یک فولدر برنامه‌های مخفی برای شما فراهم است.

افزایش امنیت و حریم خصوصی کاربران برتری iOS 18 در مقایسه آی او اس 18 و آی او اس 17
افزایش امنیت و حریم خصوصی کاربران برتری iOS 18 در مقایسه آی او اس ۱۸ و آی او اس ۱۷

مهم‌ترین نکته در آی او اس ۱۸، این است که Tap to Cash به شما اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های کیف پول خود را بدون نمایش شماره تلفن و یا آدرس ایمیل خود انجام دهید.

اپلیکیشن عکس‌های ارتقا یافته

برنامه Photos app در آی او اس ۱۸ با هوش مصنوعی اپل ادغام شده و همین موضوع به بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده کمک شایانی می‌کند.

تصاویر و ویدئوهای ثبت شده توسط ای او اس ۱۸، به صورت دسته‌های مختلف چیدمان می‌شوند. به طور مثال می‌توان به دسته‌بندی‌های People &Pets، Recent Days و Trips اشاره کرد. علاوه بر این، کلکسیون‌ها برای دسترسی سریع‌تر پین خواهند شد.

عکاسی پیشرفته در آی او اس ۱۸
عکاسی پیشرفته در آی او اس ۱۸

قابلیت Carousel در آی او اس ۱۸، موارد مهم روزانه را نمایش می‌دهد. این مورد از پیشنهادات تصویر برای بک‌گراند و همچنین برنامه‌های کاربردی برخوردار است. به طور مثال، اسکرین شات‌ها و تصاویر گرفته شده از رسیدها و دست نویس‌های روزانه، در آلبوم‌های مربوط به خود ذخیره می‌شوند.

با این تفاسیر، شما قادر به شخصی سازی آلبوم تصاویر و ویدئوهای خود هستید.

سرگرمی بیشتر در برنامه Messages

در مقایسه آی او اس ۱۸ و آی او اس ۱۷ باید گفت، آی او اس ۱۸، قابلیت‌های جدید زیادی را برای برنامه iMessage به همراه دارد. به واسطه این قابلیت‌ها می‌توانید انیمیشن‌ها را به پیام خود بچسبانید. همچنین، به جای به‌کارگیری قلب، لایک و دیسلایک و موارد مشابه، قادر به استفاده از هرگونه ایموجی و استیکر در Tapbacks هستید.

مهم‌ترین ویژگی اضافه شده در برنامه پیام‌ها در آی او اس ۱۸، قابلیت برنامه ریزی برای زمان ارسال پیام‌ها است.

سرگرمی در آی او اس ۱۸
سرگرمی در آی او اس ۱۸

یکی دیگر از ویژگی‌های پیام‌رسانی در آی او اس ۱۸، نقش قابلیت RCS در ارتباط با مخاطبین غیر اپلی است. بدین معنی که تمامی مخاطبین شما که اندرویدی هستند، رسیدهای خواندنی را از شما که صاحب آیفون هستید، دریافت می‌کنند.

پشتیبانی آی او اس ۱۸ از پیام‌رسانی ماهواره‌ای، به کاربران این امکان را می‌دهد تا در مواقع عدم دسترسی به داده سلولار تلفن همراه و یا وای فای، پیام ضروری خود را به دوستان و خانواده ارسال کنند.

تغییرات اساسی در اپلیکیشن‌های بومی

ارتقا به آی او اس ۱۸، برخی از برنامه‌های بومی اپل مانند سافاری، ایمیل، نوت و ژورنالینگ را با تغییرات شگفت‌انگیزی همراه کرده است.

در آی او اس ۱۸، برنامه Mail App از دسته بندی‌های درون دستگاهی برخوردار است. بدین معنی که پیام‌های دریافتی را در دسته بندی‌های اولیه، معاملاتی، آپدیت‌ها و ارتقا یافته قرار می‌دهد.

تغییرات اساسی در اپلیکیشن‌های بومی
تغییرات اساسی در اپلیکیشن‌های بومی

برنامه Safari برای دسترسی سریع به لینک‌های مهم وب، آن‌ها را از طریق قابلیت Highligts لینک می‌کند. ویژگی Reader Mode اکنون خلاصه و فهرست مطالب طولانی را نیز ارائه می‌دهد. از طرف دیگر برنامه Notes از ویژگی رونویسی صوتی و یادداشت‌های محاسباتی ریاضی پشتیبانی می‌کند.

زمان انتشار نسخه رسمی آی او اس ۱۸

در حال حاضر نسخه بتای آی او اس ۱۸ از طریق برنامه‌های دولوپرها در دسترس است و نسخه رسمی و عمومی این سیستم عامل نیز در جولای از طریق Apple Beta Software منتشر شد. انتظار می‌رود که نسخه نهایی آن در سپتامبر و بعد از معرفی آیفون ۱۶ در دسترس قرار می‌گیرد.

مقایسه آی او اس ۱۸ و ای او اس ۱۷، ضرورت ارتقا به نسخه جدید

اگر شما به استفاده از هوش‌مصنوعی اپل، حذف بک‌گراند تصاویر، هوم اسکرین شخصی سازی شده، امنیت پیشرفته، بازطراحی برنامه‌های بومی، تغییر نام سیری و برنامه Mirroring در آیفون علاقه دارید، با شناخت کامل و پس از مقایسه iOS 18 و iOS 17، به طور حتم باید آیفون خود را به آی او اس ۱۸ آپدیت کنید. از طرف دیگر در صورتی که از سیستم عامل فعلی دستگاه خود راضی هستید، بهتر است تا انتشار نسخه ثابت و مطمئن آی او اس ۱۸ صبر کنید.

امیدوارم با مطالعه مطلب بالا در مورد مقایسه آی او اس ۱۸ و آی او اس ۱۷، بتوانید یک تصمیم درست بگیرید، اما در کل از نصب نسخه بتای آی او اس ۱۸ در دستگاه خود اجتناب کنید. برای اطلاع از جزئیات ادغام چت جی پی تی و هوش مصنوعی اپل می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

برچسب‌ها: /
به اشتراک گذاری:
Picture of مهرناز
مهرناز
مهرناز هستم و با وجود این که شغلم ارتباطی با مدرک تحصیلی من نداره، علاقمندی به نکات سئوی سایت و نویسندگی، من را به سمت این حرفه کشونده و حدود ۴ سال است که در این زمینه مشغول به کار هستم.
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *