جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

مقایسه امکانات و ویژگی های بهترین پیام رسان های داخلی

مقایسه بهترین پیام رسان های داخلی
فهرست مطالب

با توجه به فیلتر شدن تلگرام و علیرغم مقاومت مردم درخصوص کوچ از تلگرام به دیگر پیام‌رسان‌ها، با توجه به سابقه تاریخی فیلتر شدن وایبر و وی چت و کوچ ایرانی‌ها از این پیام‌رسان‌ها، دیر یا زود شاهد کوچ از تلگرام خواهیم بود، اما این‌دفعه با سرعت کمتر. در این مطلب از انارمگ به مقایسه بهترین پیام رسان های داخلی از نظر میزان دانلود و نظر کاربران می‌پردازیم تا در صورت نیاز بتوانید بهترین جایگزین برای تلگرام را پیدا کنید.

پیام‌رسان سروش

بهترین پیام رسان های داخلی - سروش
بهترین پیام رسان های داخلی – سروش

پیام‌رسان سروش علی رغم عمر کوتاه خود توانسته لقب محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نرم‌افزار مسنجر داخلی را دریافت کند. در این برنامه امکان تبادلات مالی را دارید به صورتی که می‌توانید پرداخت قبوض، خرید شارژ و … را به راحتی انجام دهید. سروش از ظاهر به نسبت خوب و حرفه‌ای‌تری نسبت به رقیبان خود برخوردار است.

سروش از تمامی امکانات تلگرام به جز چت محرمانه و استفاده از ربات بهره‌مند است. امکان ساخت کانال‌ها و گروه‌های تعاملی که قابلیت لایک و کامنت در پیام‌ها را دارد، برای کاربران فراهم است. امکان تغییر پوسته و ظاهر زیبا، تماس صوتی رایگان که در تلگرام از آن محروم بودید نیز وجود دارد.

این برنامه در مبحث حفظ حریم خصوصی و امنیت دچار اشکالات زیادی است و متاسفانه تاکنون هیچ پاسخ‌گویی از طرف مسئولین در این‌باره صورت نگرفته است.

در حال حاضر نقطه‌ی قوت این برنامه نسبت به سایر رقبا، تعداد بیشتر کاربران آن است. به طور کل تمرکز و حمایت بیشتری از طرف دولت نسبت به این پیام‌رسان صورت گرفته است و اولین پیام‌رسانی است که از طرف مسئولین تبلیغ می‌شود.

دانلود پیام‌رسان سروش برای آیفون – کلیک کنید

پیام‌رسان بله

مقایسه بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی- بله
مقایسه بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی- بله

در میان پیام رسان های داخلی، بله جایگاه ویژه خود را دارد. این برنامه علاوه بر پشتیبانی از امکانات اصلی تلگرام مانند ایجاد کانال و گروه، خدمات ویژه‌ی دیگری نیز به شما ارائه می‌دهد. با این برنامه می‌توانید به راحتی به حساب‌های مالی خود بپردازید. امکان انتقال وجه به صورت کارت به کارت و پرداخت قبوض و خرید شارژ از ویژگی‌های قابل پشتیبان این پیام‌رسان است. می‌توان آن را پیام‌رسان ویژه نقل و انتقالات مالی نامید.

سرمایه‌گذاری و پشتیبانی مالی پیام‌رسان بله، توسط بانک ملی ایران صورت گرفته و علاوه بر این، پشتیبانی فنی و امنیتی آن نیز توسط یکی از قوی‌ترین شرکت‌های حاضر ایران انجام می‌گیرد.

یکی از ویژگی‌های خوب پیام‌رسان بله این است که بر خلاف پیام رسان های داخلی دیگر تنها ویژه موبایل‌های هوشمند نیست و نسخه‌ی قابل نصب ویندوز آن نیز وجود دارد. علاوه بر این، اپ بله با پشتیبانی از خدمات تحت وب، امکان اجرا تحت هر دستگاه دیگری را نیز خواهد داشت.

با همه این‌ها کاستی‌هایی نیز به چشم می‌خورد. برای مثال این‌که امکان ساخت و استفاده از ربات وجود ندارد . همچنین از تماس صوتی و تصویری نیز خبری نیست.

پیام‌رسان ایتا

پیام رسان های داخلی - ایتا
پیام رسان های داخلی – ایتا

پیام‌رسان ایتا را می‌توان کپی تلگرام نامید. احتمالا هوشمندانه‌ترین جایگزین برای تلگرام ارائه‌ی این پیام‌رسان بوده است. کاربران در این برنامه دیگر نیازی به یادگیری منوهای جدید مشابه ندارند، زیرا که روند ثبت نام و ایجاد کانال و گروه‌‌ها همانند تلگرام صورت می‌گیرد. البته تفاوت‌هایی در این میان وجود دارد.

به عنوان مثال، در ایتا لزومی به پخش درهم اطلاعات در یک کانال ندارید و به راحتی می‌توانید اطلاعات خود را بین چند کانال مختلف قرار دهید. برای مثال اگر قصد راه‌اندازی کانال برای فروشگاه اینترنتی خود را دارید می‌توانید علاوه بر قرار دادن اطلاعات در کانال اصلی، اجناس خود را به تفکیک در کانال‌های مختلف قرار دهید.

نقطه‌قوت دیگر آن، انتقال مستقیم اطلاعات و اعضا از تلگرام به ایتا است. به این صورت اگر برای رونق کسب و کار خود سال‌ها در تلگرام زحمت کشیده‌اید، با فیلترشدن تلگرام زحمات شما به هدر نخواهد رفت و به راحتی می‌توانید ادامه‌ی کار خود را در ایتا انجام دهید.

البته یک اشکال بزرگ وجود دارد. این‌که ابتدا باید کانال خود را در سامانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت و سپس درخواست انتقال آن را از تلگرام به ایتا بدهید. هرچند که این کار طنز آمیز به نظر می‌آید، اما متاسفانه حقیقت دارد. علاوه بر این مشکل، اطلاعات کاربران ایتا بدون رمزگذاری بین سرورها انتقال پیدا می‌کند. این مساله امکان درز اطلاعات خصوصی اعضا را به شدت افزایش می‌دهد. هرچند اگر کانال تلگرامی پر درآمدی را اداره می‌کنید در صورت نیاز چاره‌ای جز انتقال آن به ایتا ندارید.

همان‌طور که گفتیم محل و شکل قرارگیری منوها، دسترسی‌ها و دستورالعمل‌های ایجاد کانال و … همانند تلگرام است و بومی‌سازی در آن مشاهده نمی‌شود.

با توجه به شنیده‌ها، اطلاعات کاربران بر روی فضای ابری جداگانه از تلگرام ذخیره می‌شود. این مساله در صورت صحت سرعت بیشتری در حین استفاده را به همراه خواهد داشت.

دانلود پیام‌رسان ایتا برای آیفون – کلیک کنید

پیام‌رسان گپ

پیام‌رسان ایرانی - گپ
پیام‌رسان ایرانی – گپ

پیام‌رسان گپ شباهت‌های بسیاری به تلگرام دارد، اما نه به اندازه‌ی ایتا! در گپ شما قادر به چت، ایجاد گروه و کانال خواهید بود و فرایند انجام خدمات نیز شبیه تلگرام است. با این‌که نسخه‌ی اولیه با اشکالات زیادی رو به رو بود، اما تاکنون به یکی از قدرتمندترین پیام‌رسان‌های معمولی داخلی تبدیل شده است.

تفاوت اصلی پیام‌رسان گپ با دیگر برنامه‌های داخلی توجه به امنیت اطلاعات کاربران است. اطلاعات کاربران به صورت رمزگذاری شده ارسال و دریافت می‌شود. اگر حفظ امنیت خصوصی برای شما اهمیت دارد، گپ می‌تواند اولین انتخاب شما در میان پیام رسان های داخلی باشد.

علاوه بر این، حسن دیگر آن این است که علاوه بر نصب بر روی گوشی‌های هوشمند، امکان نصب بر روی ویندوز و لینوکس را فراهم می‌کند.

دانلود پیام‌رسان گپ برای آیفون – کلیک کنید

پیام‌رسان آی گپ

پیام‌رسان داخلی آی گپ
پیام‌رسان داخلی آی گپ

پیام‌رسان آی گپ امکان نصب و استفاده بر روی گوشی‌های هوشمند و همچنین ویندوز و وب و لینوکس و مک را دارد. کاربری آن آسان و مانند تلگرام است. امنیت شما در آی گپ با سخت‌گیری بسیاری حفظ می‌شود. پیام‌های شما چه در چت خصوصی و یا گروه‌ها رمزگذاری شده تا از حفظ حریم خصوصی‌ خود اطمینان داشته باشید.

آی گپ اولین و تنها پیام‌رسان متن باز (Open Source) در ایران و خاورمیانه است. بدین معنی که متخصصان کسب و کارها می‌توانند با توجه به نیازهای خود، آن را به دلخواه شخصی‌سازی کرده و در سازمان‌ها و محیط مورد نظر خود استفاده کنند.

علاوه بر این، فضای ابری نامحدودی را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید هر میزان عکس، فیلم و فایل را که می‌خواهید در آن ذخیره و در موقع نیاز به آن مراجعه کرده و یا برای کاربران دیگر ارسال کنید. همچنین برای کاهش هزینه‌ی مکالمه امکان تماس صوتی مهیا است.

یکی دیگر از مزایای آن وجود سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در تنظیمات آن است، که در پیام‌رسان‌های دیگر وجود ندارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های آن، امکان تغییر چت خصوصی به گروهی است. مثلا هنگامی که در حال چت با دوست خود هستید، می‌توانید برای مشورت، یک نفر سوم را به چت اضافه کنید.

جدای از تمام مزایایی که گفتیم این برنامه معایبی نیز دارد. یکی از معایب آن شباهت زیاد به برنامه‌ی تلگرام است که جذابیتی برای کاربران به وجود نمی‌آورد. نداشتن استیکر نیز یکی از نقاط ضعف این برنامه به حساب می‌آید. همچنین سرعت نرم‌افزار یکی از نکاتی‌ است که طراحان برنامه باید به آن توجه کنند. وجود انیمیشن‌های زیاد و افکت‌های بی‌مورد در بخش‌‌های مختلف، گاهاً باعث پایین آمدن سرعت بارگذاری می‌شود.

دانلود پیام‌رسان آی گپ برای آیفون – کلیک کنید

جدول رتبه‌بندی و مقایسه

در جدول زیر این پنج پیام‌رسان را از نظر تعداد دانلود از دو فروشگاه بزرگ بازار و اپ استور رتبه بندی کرده و همچنین قابلیت‌های اصلی آن‌ها را نیز جهت مقایسه آورده‌ایم. کیفیت این قابلیت‌ها نیز از ۱ تا ۱۰ امتیازدهی شده است.

رتبه بندی نام پیام‌رسان تماس صوتی تماس تصویری امور بانکی  کسب و کار امنیت
۱ سروش  ۶ ندارد ۴ ۳ ۳
۲ ایتا ندارد ندارد ندارد ۴ ندارد
۳ بله ندارد ندارد ۱۰ ۴ ۳
۴ گپ ۴ ندارد ۶ ۳ ۵
۵ آی گپ ۴ ندارد ۶ ۳ ۵

مقاله بالا معرفی مختصری بود از بهترین و پرمخاطب‌ترین پیام رسان های داخلی که همین حالا امکان دانلود رایگان آن‌ها در اپ استور اناردونی برای شما فراهم است. همچنین می‌توانید سایر پیام‌رسان‌ها را مشاهده و هر مورد دلخواه را دریافت کنید.

برچسب‌ها: / / / / / / / / / /
به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *