جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

تغییرات تنظیمات در آپدیت مک او اس سکویا macOS Sequoia

تغییرات تنظیمات در آپدیت مک و اس سکویا macOS Sequoia
فهرست مطالب

کمپانی اپل در رویداد WWDC 2024، از مک او اس سکویا و قابلیت‌های جدید آن رونمایی کرد. در این مطلب از انارمگ با تمامی قابلیت‌های جدید macOS Sequoia آشنا می‌شوید. در صورت علاقمندی، با ما همراه باشید.

نکته: در حال حاضر، نسخه بتای مک او اس سکویا در دسترس است.

معرفی مک او اس سکویا

گرچه امسال توجه تمامی کاربران روی هوش مصنوعی اپل بود، اما مک او اس نیز با تغییراتی هر چند ناچیز، قابلیت‌هایی کاربردی دریافت کرده است.

در زیر عناوین مربوط به تغییرات تنظیمات مک او اس سکویا را به صورت کلی مشاهده می‌کنید.

تغییر اپل آیدی به اکانت اپل

یکی از شایعاتی که قبل از رویداد ۲۰۲۴ وجود داشت، تغییر نام اپل آیدی به اپل اکانت بود. تنها دلیل موجه آن نیز درک آسان‌تر توسط کاربران است. اکنون این اتفاق به واقعیت پیوسته و Apple ID به Apple Account تغییر یافته است.

نکته: تغییر مذکور در حال حاضر در بخش Settings دستگاه دیده می‌شود. این یک تغییر کوچک، اما بسیار کاربردی است.

جابه‌جایی در نوار جانبی

یکی از قابلیت‌های جدید macOS Sequoia، جابجایی گزینه‌های موجود در نوار جانبی است. اگر تاکنون با مک او اس سونوما کار کرده‌اید، باید با تغییرات مکانی گزینه‌ها در نوار جانبی عادت کنید.

آیکن مربوط به اینترنت و اتصال شبکه در بالا باقی مانده است و به یک بخش Energy Saver متفاوت و نماد یک وی.پی.ان شکسته، مرتبط شده است.

جابه جایی گزینه‌ها در نوار کناری یکی از قابلیت‌های جدید macOS Sequoia
جابه جایی گزینه‌ها در نوار کناری یکی از قابلیت‌های جدید macOS Sequoia

قسمت‌های مربوط به نوتیفیکیشن‌(Notifications)، فوکوس‌(Focus)، صدا‌(Sound) و زمان صفحه نمایش‌(Screen Time) به پایین‌ترین قسمت لیست منتقل شده، اما هنوز با هم همکاری دارند. از طرف دیگر، گزینه‌های General، Appearance، Accessibility، Control Center به بالای منو جابجا شده‌اند.

همچنین، بخش‌های دسکتاپ و داک (Desktop & Dock)، ضبط کننده صفحه نمایش(Screen Saver)، نمایشگر(Displays) و سگمنت بک‌گراند(Wallpaper segments) در کنار این آیتم‌ها قرار می‌گیرند و نوتیفیکیشن بعد از آن می‌آید.

امنیت و حفظ حریم خصوصی‌(Privacy & Security) نیز با پیوستن به موارد مرتبط مانند قفل صفحه‌(Lock Screen)، پسورد لاگین‌(Login Password) و کاربران و گروه‌ها‌(Users & Groups) به پایین‌تر جابجا شده است.

سیری و چراغ قوه‌(Siri & Spotlight) برای ملحق شدن به اکانت‌های اینترنتی‌(Accounts)، گیم سنتر‌(Game Center) و والت و اپل پی‌(Wallet & Apple Pay) پایین‌تر رفته و هم اکنون در دو بخش مجزای Siri و Spotlight قرار گرفته‌اند.

علاوه بر مواردی که گفته شد، آیتم‌هایی مانند کیبورد‌(Keyboard)، ماوس‌(Mouse)، ترک پد‌(Trackpad)، کنترلر بازی‌(Game Controllers) و پرینترها و اسکنرها‌(Printers & Scanners) نیز به سمت پایین منتقل شده‌اند.

تغییرات پسورد

تا قبل از رونمایی از مک او اس سکویا، برای انجام تنظیمات مربوط به پسورد باید به Settings می‌رفتیم، اما اپل این گزینه یعنی تنظیمات رمز عبور را به برنامه اختصاصی Passwords انتقال داده است.

اپلیکیشن Passwords App در مک او اس سکویا
اپلیکیشن Passwords App در مک او اس سکویا

برنامه Passwords App با برخورداری از رابط کاربری ساده و کاربرپسند، از برنامه‌های سبک ریمایندر و همچنین گزینه به اشتراک گذاری آسان با خانواده پشتیبانی می‌کند و بدین شکل بهتر از مک او اس عمل می‌کند.

گرچه تمامی گزینه‌های مربوط به تغییرات رمز عبور در برنامه مذکور گنجانده نشده است، اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا با استفاده از اپل واچ می‌توان قفل مک را باز کرد یا خیر؛ سپس به مزیت این بخش از قابلیت‌های جدید macOS Sequoia پی ببریم. نظر شما در مورد تنظیمات در آپدیت مک او اس سکویا چیست؟ آیا به سیستم عامل جدید عادت خواهید کرد؟

 

به اشتراک گذاری:
Picture of مهرناز
مهرناز
مهرناز هستم و با وجود این که شغلم ارتباطی با مدرک تحصیلی من نداره، علاقمندی به نکات سئوی سایت و نویسندگی، من را به سمت این حرفه کشونده و حدود ۴ سال است که در این زمینه مشغول به کار هستم.
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *