جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

کمپانی نتفلیکس بازی هایش را از طریق App Store برای آیفون و آیپد عرضه می کند

بازی های نتفلیکس
فهرست مطالب

کمپانی نتفلیکس بازی های اندرویدی اش را روی همان اپلیکیشن استریم ویدئو قرار می داد و کاربران اندروید می توانستند از همان قسمت بازی ها را دانلود و آن ها را بازی کنند. اما حالا نتفلیکس تصمیم گرفته تا بازی های آیفون و آیپدش را از طریق App Store در اختیار کاربران iOSی قرار دهد. 

نتفلیکس Netflix به طور رسمی سرویس اشتراک گیمینگ خود را روز ۳ نوامبر راه‌اندازی کرد. کاربران اندرویدی حالا می توانند با خرید اشتراک ویدئو نتفلیکس به طور رایگان به چندین بازی اندرویدی نیز دسترسی داشته باشند. قطعا تا چند ماه آینده نتفلیکس به سراغ iOS هم می رود و بازی هایش را برای گوشی های اپلی نیز منتشر می کند. با این حال، همه می دانیم که عرضه‌ی بازی های iOSی شبیه به بازی های اندرویدی نیست؛ دلیل آن هم سیاست های سفت و سخت اپل برای اپ استورش است. 

مارک گرمان، در جدیدترین برنامه Power On مجله بلومبرگ، گفته که Netflix تمام بازی هایش را از طریق App Store برای گوشی های اپل منتشر می کند. شاید کاربران بتوانند بازی های Netflix را از طریق اپلیکیشن آن اجرا کنند اما نمی توانند آن ها را با خود اپلیکیشن روی آیفون یا آیپد خود دانلود و بازی کنند. 

یکی از قوانین سفت و سخت اپل استور این است که نباید برنامه هایش روی اپ استورهای خارجی قرار بگیرد. در نتیجه اگر نتفلیکس قابلیت دانلود را به اپلیکیشن خود اضافه کند در واقع این قانون اپل را نقض کرده است. با این حال، می دانیم که ساز و کار اپلیکیشن اندرویدی نتفلیکس در حال حاضر همین‌گونه است؛ بسیاری تصور می کنند که پلتفرم اندرویدی نتفلیکس اجازه‌ی دانلود بازی ها را نیز به کاربران اندرویدی می دهد. 

خرید اشتراک نتفلیکس Netflix – کلیک کنید

نحوه استفاده از گیفت کارت نتفلکیس – کلیک کنید

گرمان معتقد است که این روش می تواند راه حل خوبی برای بازی های iOSی باشد. او گفته:«با این حال، Netflix با این روش محبوبیت سرویس گیمینگ خود را افزایش نمی دهد چرا که مصرف‌کنندگان ترجیح می دهند تا از سرویس های همه‌جانبه (All-in-one) استفاده کنند.» گرمان گفته اگر نتفلیکس بخواهد این محدودیت ها را “دور بزند” باید به فکر «راه‌اندازی سرویس ابری Cloud» باشد. دیگر راه حل این است که اپل قوانین خود را عوض و یا Netflix را از این قاعده مستثنی کند. 

گرمان همچنین افزود:« گرچه با انتخاب راه حل آخر سرنوشت سرویس گیمینگ نتفلیکس به دست اپل می افتد. اپل مدت هاست که متحد و شریک Netflix است اما رقیب آن هم محسوب می شود. 

نتفلیکس کار خود را با عرضه‌ی تعداد کمی بازی شروع کرده و قطعا مدتی طول می کشد تا به حد رقیب سرسخت خود یعنی اپل آرکید برسد. همانطور که می دانید سرویس گیمینگ Apple Arcade اپل، یک سرویس همه‌جانبه است که صدها بازی در ژانر و سبک های مختلف را در اختیار مشترکان خود قرار داده است. 

برچسب‌ها: / / / / / / / / / / / / / /
به اشتراک گذاری:
Picture of نارین دورکاوان
نارین دورکاوان
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *