جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل با پردازنده M2 معرفی شد

مک بوک ایر 15 اینچی اپل با پردازنده M2 معرفی شد
فهرست مطالب

سرانجام انتظارها به پایان رسید و اپل در WWDC 2023 از مک بوک ایر ۱۵ اینچی خود رونمایی کرد. اپل ادعا می‌کند که این دیوایس باریک‌ترین لپ تاپ جهان است که از همان تراشه M2 مک بوک ۱۳ اینچی استفاده می‌کند و سرعتی ۱۲ برابر نسخه اینتل دارد. اگر می‌خواهید در مورد این MacBook Air جدید بیشتر بدانید در ادامه این مقاله از انارمگ همراه ما باشید.

شایعات حاکی از آن است که این مک بوک ایر از مدتی پیش برای عرضه آماده بوده، اما به دلیل مشکلات زنجیره تامین و مسائلی دیگر با یک سال تاخیر عرضه شده است. اپل می‌گوید که مک بوک ایر پرفروش‌ترین لپ تاپ جهان است و با عرضه مک بوک ایر جدید این برتری بیشتر خواهد شد.

طراحی و صفحه نمایش

طراحی و صفحه نمایش
طراحی و صفحه نمایش

تغییر اندازه صفحه نمایش ۱۳.۶ اینچی به ۱۵.۳ اینچ آنقدر قابل توجه است که مدل متفاوتی را تضمین کند. صفحه نمایش بزرگ‌تر و عمر باتری بیشتر، آن را به عنوان یک لپ‌تاپ مقرون به‌صرفه نسبت به سایر محصولات مشابه متمایز می‌کند.

ترک پد بزرگ شیشه‌ای کلاسیک آن در زیر صفحه کلید با نور پس‌زمینه و کلیدهای عملکردی قرار دارد. همچنین دکمه Touch ID آن در بالا سمت راست تعبیه شده است.

صفحه نمایش Liquid Retina با ۵۰۰ نیت روشنایی، طیف رنگی P3 و True Tone باعث می‌شود که محتوا به‌طور قابل توجهی غنی و پرجنب و جوش به نظر برسد و متن نیز کاملا واضح دیده شود. وضوح تصویر آن تا ۲ برابر بیشتر و ۲۵ درصد روشن‌تر از نمایشگر یک لپ تاپ PC است.

صفحه نمایش ۱۵.۳ اینچی آن حاشیه‌ای ۵ میلی‌متری دارد که یک دوربین ۱۰۸۰p را در خود جای داده است. سیستم صوتی آن شش بلندگو برای فعال کردن صدای فضایی دارد و عمر باتری آن تا ۱۸ ساعت دوام می‌آورد.

باریک‌ترین لپ تاپ جهان

مک بوک ایر 15 اینچی اپل باریک‌ترین لپ تاپ جهان
مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل باریک‌ترین لپ تاپ جهان

مک بوک ایر ۱۵ اینچی دارای یک قاب آلومینیومی با ضخامت ۱۱.۵ میلی‌متر است و همین ویژگی آن‌را به نازک‌ترین لپ تاپ جهان تبدیل می‌کند. اپل ادعا می‌کند که اندازه آن ۴۰ درصد نازک‌تر و نیم پوند سبک‌تر از یک رایانه متوسط ۱۵ اینچی است. از این‌رو بسیار سبک و قابل حمل می‌باشد.

اتصالات

این مک بوک دارای شارژر مگ سیف، دو پورت تاندربولت برای اتصال لوازم جانبی و نمایشگر خارجی تا ۶K به همراه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون برای اتصال همه کاره است.

عملکرد خیره کننده و عمر باتری

مک بوک ایر ۱۵ اینچی با تراشه M2 عملکردی باورنکردنی دارد. به‌طوری‌ که سرعت آن تا ۱۲ برابر بیشتر از مک بوک ایر اینتل است. همچین در مقایسه با پرفروش‌ترین لپ تاپ PC با پردازنده Core i7 دو برابر سرعت بیشتری دارد. عمر باتری آن تا ۱۸ ساعت دوام می‌آورد که ۵۰ درصد بیشتر از رایانه‌های PC است.

این MacBook Air یک CPU قدرتمند ۸ هسته‌ای با ۴ هسته عملکردی و ۴ هسته برای کارایی دارد. GPU آن ۱۰ هسته‌ای بوده و گرافیکی فوق العاده سریع را ارائه می‌دهد. یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای نیز دارد. ۱۰۰ گیگابایت پهنای باند حافظه را ارائه می‌دهد و تا ۲۴ گیگابایت حافظه سریع یکپارچه را پشتیبانی می‌کند. بنابراین برای انجام چندین کار با حجم بالا بسیار عالی است. این عملکرد عالی M2 به کاربران امکان انجام هر چیزی در هر مکانی را می‌دهد، به عنوان مثال انجام بازی در حین طراحی پروژه!

دوربین و سیستم صوتی

دوربین و سیستم صوتی مک بوک ایر
دوربین و سیستم صوتی مک بوک ایر

دوربین ۱۰۸۰P فیس تایم HD در مک بوک ایر برای تماس‌های فیس تایم و کنفرانس‌های گروهی بسیار مناسب است. یک آرایه سه میکروفونی صدایی واضح را با استفاده از الگوریتم شکل‌دهی پیشرفته ضبط می‌کند، بنابراین در تماس‌ها صدایی بلند و واضح خواهید داشت. همچنین سیستم صوتی پیشرفته آن شامل شش بلندگو، دو توئیتر و دو مجموعه ووفر است. بلندگوهای جدید عمق باس بیشتر و صدای واضح‌تری را ارائه می‌دهند و صدای فضایی با پشتیبانی از Dolby Atmos چه در هنگام گوش دادن به موسیقی و چه تماشای فیلم تجربه‌ای همه جانبه و فوق العاده را ارائه می‌دهد.

تاریخ عرضه و قیمت

MacBook Air 15-inch پس از اتمام کنفرانس و شروع به کار سایت اپل با قیمت ۱۲۹۹ دلار در رنگ‌های مید نایت، استار لایت، نقره‌ای و خاکستری فضایی قابل سفارش است و تا هفته آینده به دست مشتریان خواهد رسید. به دنبال آن قیمت مک بوک ایر ۱۳ اینچی M2 به ۱۱۹۹ دلار کاهش می‌یابد. مک بوک ایر M1 نیز با قیمت ۹۹۹ دلار در خط تولید باقی می‌ماند.

بی ضرر برای محیط زیست

مک بوک ایر جدید بی ضرر برای محیط زیست
مک بوک ایر جدید بی ضرر برای محیط زیست

اپل با طراحی مک بوک ایر ۱۵ اینچی به هدف‌ خود برای حذف کامل پلاستیک در بسته‌بندی‌های محصولات سال ۲۰۲۵ نزدیک می‌شود. مک بوک ایر کاملا با در نظر گرفتن محیط زیست طراحی شده است. در حال حاضر در ساخت آن از ۱۰۰ درصد آبکاری طلای بازیافتی و لحیم کاری قلع در چندین برد و عناصر خاکی کمیاب ۱۰۰ درصد بازیافتی در همه آهن رباها استفاده شده است. در کانکتور مگ سیف از کبالت ۱۰۰ درصد بازیافتی و فولاد ۹۰ درصد بازیافتی در باتری استفاده شده است. MacBook Air جدید استانداردهای اپل را برای بهره‌وری انرژی بالا برده است و فاقد جیوه، پی وی سی و بریلیوم می‌باشد. به این صورت هر مکی که اپل تولید می‌کند از طراحی تا ساخت و استفاده مشتری، هیچ گونه اثر مخربی برای محیط زیست نخواهد داشت.

برچسب‌ها: /
به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *