جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

تغییرات جدید آی او اس ۱۸ و تغییراتی که به آی او اس ۱۸.۱ موکول می‌شوند!

تغییرات جدید آی او اس 18
فهرست مطالب

زمانی تا عرضه عمومی سری آیفون ۱۶ به همراه آی او اس ۱۸ باقی نمانده و فقط یک روز دیگر انتظارها به پایان خواهد رسید. در حالی که بیشتر ویژگی‌های iOS 18 بلافاصله در دسترس خواهند بود، برخی تغییرات نیز به آی او ای ۱۸.۱ موکول می‌شوند. اگر شما هم مشتاق هستید تا با تغییرات جدید آی او اس ۱۸ آشنا شوید، در ادامه این مطلب از انارمگ با ما همراه باشید.

در رویداد GlowTime، اپل ویژگی‌های زیادی را معرفی خواهد کرد که البته همه آن‌ها در آپدیت آی او اس ۱۸ گنجانده نخواهند شد و برای دریافت برخی از ویژگی‌های برجسته، تا بروزرسانی بعدی یعنی iOS 18.1 باید صبر کنیم. این پیش بینی از طریق فرایند آزمایش بتا توسعه دهنده قابل مشاهده است. به این صورت که به جای تنها آزمایش iOS 18، همزمان iOS 18.1 را نیز بررسی می‌کند که البته ویژگی‌های بیشتری نیز دارد.

معرفی مشخصات آپدیت iOS 18

بیشترین ویژگی‌های جدید با آپدیت آی او اس ۱۸ عرضه خواهند شد که شامل شخصی‌سازی‌های بیشتر در ظاهر آیفون تا تغییرات برنامه پیام‌ها، حریم خصوصی و سایر بخش‌ها است.

امکان سفارشی‌سازی‌های بیشتر در آیفون

کاربران می‌توانند آیکن‌ برنامه‌ها و ویجت‌ها را در اطراف هوم اسکرین آیفون با آزادی بیشتری نسبت به قبل مرتب کنند. به‌عنوان مثال، می‌توان در میان شبکه آیکن‌ها شکاف ایجاد کرد که این باعث بیشتر دیده شدن عناصر موجود در بک گراند می‌شود.

برنامه‌ها Dark Mode جدید پیدا می‌کنند که به طور خودکار ظاهر را طوری تنظیم می‌کند که با رابط کاربری تیره‌تر مطابقت داشته باشند. همچنین، می‌توان آیکن‌ها را به رنگ‌های دلخواه رنگ‌آمیزی کرد تا یک طرح رنگی منسجم ایجاد شود.

برنامه ها را می‌توان قفل کرده و سپس برای باز کردن آن‌ها از فیس آیدی استفاده کنید. همچنین امکان مخفی کردن برنامه‌ها وجود دارد که برای جلوگیری از کنجکاوی دیگران در تلفن همراه بسیار مفید است.

علاوه بر این، می‌توان آیکن ‌های کنترل سنتر را جابه‌جا کرده و اندازه آن‌ها را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید.

طراحی جدید برنامه Photos

طراحی جدید برنامه Photos نیز یکی دیگر از تغییرات جدید آی او اس ۱۸ به شمار می‌رود. این طراحی با نشان دادن شبکه بزرگی از تصاویر کاربران شروع می‌شود. مجموعه‌ کتابخانه مستقیما در زیر شبکه جمع‌آوری و ارائه می‌شوند و شکل آن در طول زمان تغییر می‌کند.

تغییرات جدید پیام‌ها

تغییرات جدید پیام‌ها در آی او اس 18
تغییرات جدید پیام‌ها در آی او اس ۱۸

در برنامه Messages شاهد جلوه‌های متنی جدیدی هستیم، از جمله انیمیشن‌هایی برای تاکید بر آن‌چه می‌گویید. Tapback، ویژگی پاسخ سریع با هر ایموجی، استیکرها و Live Stickers قابلیت‌های جدید این برنامه هستند.

در صورت عدم دسترسی به شبکه تلفن همراه و وای فای، پیام‌ها در iMessages و SMS از طریق ماهواره ارسال خواهند شد. ویژگی‌های جدید پیام‌ها نیز شامل ایموجی‌ها و Tapback هستند که با رمزگذاری سراسری تکمیل می‌شوند. همچنین می‌توان برای ارسال پیام در زمان خاص برنامه‌ریزی کرد.

در نهایت اپل پشتیبانی از خدمات ارتباطات غنی RCS را به آی او اس ارائه می‌کند.

قابلیت‌های جدید سافاری

Safari به صورت خودکار اطلاعات مهم را در یک صفحه شناسایی کرده و آن را برای کاربران به نمایش می‌گذارد. به‌عنوان مثال به مواردی مانند مسیرهای کسب و کار یا اطلاعات تماس اشاره می‌کند.

برنامه Reader نیز با قابلیت ارائه فهرست مطالب و خلاصه‌ای از متن ارتقا یافته است.

ذخیره رمزهای عبور

یک برنامه Passwords جدید جایگزین keychain می‌شود و راه مستقیم و ساده‌تری را برای مدیریت گذرواژه‌ها ارائه می‌دهد. این برنامه برای کار در تمام پلتفرم‌های اصلی اپل و همچنین ویندوز ساخته شده است.

این برنامه می‌تواند اکانت‌ها را بر اساس زمان ایجاد و نوع اعتبار، فیلتر و مرتب کند.

نقشه‌ مسیرهای پیاده روی در Maps

نقشه‌ مسیرهای پیاده روی در Maps
نقشه‌ مسیرهای پیاده روی در Maps

کاربران برنامه Maps که علاقه‌مند به پیاده‌روی هستند، می‌توانند نقشه ‎های توپوگرافی را به همراه فهرستی از شبکه‌ مسیرهای پیاده‌روی در سراسر ایالات متحده از جمله ۶۳ پارک ملی ببینند. مسیر پیاده‌روی را می‌توان برای استفاده آفلاین ذخیره و تغییر داد. به این صورت که می‌توان مسیرهای پیاده‌روی را با مسیرهای انحرافی به گونه‌ای ترکیب کرد که به جای یک سفر رفت و برگشت، مانند یک مسیر حلقه‌ای حرکت کرد.

گیم مود و ایرپادز

تغییرات جدید آی او اس ۱۸ در زمینه اجرای بازی‌ها هم اعمال می‌شود. هر زمان که در حال گیمینگ هستید، گیم مود به صورت خودکار فعال می‌شود. به این صورت فعالیت‌های پس‌زمینه و حواس پرتی‌ها به حداقل می‌رسند و تمرکز روی بازی را بالا می‌برد.

زمانی‌که در حین بازی از ایرپادها استفاده می‌شود، تاخیر در صدا تا حد امکان کاهش می‌یابد و پاسخگویی کنترلرهای بی‌سیم بازی نیز به طور همزمان افزایش می‌یابد. همچنین در ایرپادها امکان شخصی‌سازی صدای فضایی را دارید. در ادامه نیز با نسل دو AirPods Pro ایرپادها با سیری در تعامل خواهند بود. به این صورت که کاربر برای پاسخ‌های بله یا خیر می‌تواند سر خود را تکان دهد. به‌عنوان مثال بدون فشار دادن دکمه یا دستور شفاهی می‌توان تماس را رد کرد.

علاوه بر این AirPods Pro از قابلیت Voice Isolation برخوردار است که باعث حذف صدای پس‌زمینه و بهبود وضوح صدا در تماس‌ها خواهد شد.

ابزارهای جدید برنامه Notes

برنامه Notes با پنهان کردن بخش‌های دیگر، خواندن محتوا را آسان‌تر می‌کند. کاربران می‌توانند از ابزار سبک هایلایت برای تنظیم بخش‌ها به شیوه‌ای منظم‌تر استفاده کنند. همچنین پاسخ عبارات ریاضی را در جاهای خالی قرار می‌دهد.

تغییرات برنامه Journal

برنامه Journal راه‌های مفیدی را برای کنترل وضعیت ذهنی کاربر ارائه می‌دهد. Prompts از کاربران می‌خواهد که احساس خود را در برنامه Health وارد کنند.

در قسمت Views نیز نوارهایی برای نوشتن، ورودی‌های تقویم و سایر آمارهایی که به‌عنوان ویجت ارائه می‌شوند، نشان داده می‌شود.

اگر به نوشتن مشغول هستید، با خرید اشتراک و اکانت گرامرلی نیز می‌توانید از کلیه امکانات برنامه Grammarly برای تصحیح و اصلاح غلط‌های املایی و نگارشی متون خود استفاده کنید.

ویژگی‌های جدید برنامه اپل تی وی

ویژگی جدید InSight در برنامه Apple TV عملکردی مشابه با قابلیت X-Ray در آمازون دارد. عملکرد آن نیز به این گونه است که در مورد بازیگران و موسیقی در حال پخش اطلاعات بیشتری را نمایش می‌دهد.

همچنین برنامه کنترل از راه دور آیفون برای Apple TV 4K موجود است. ویژگی Enhance Dialogue به کاربران این امکان را می‌دهد که آن‌چه روی صفحه گفته می‌شود را بهتر بشنوند.

برنامه Home

اگر صاحب یک خانه هوشمند هستید، در برنامه جدید Home می‌توانید به مهمانان امکان دسترسی محدود به دستگاه‌هایی مانند قفل‌های هوشمند و زنگ هشدار را بدهید.

امکان باز کردن قفل هندزفری، باز کردن خودکار قفل هوشمند آیفون یا اپل واچ نیز بدون نیاز به فعال کردن آن توسط کاربر امکان‌پذیر است. در یک نمای جدید نیز می‌توانید میزان برق و گاز مصرفی خانه را مشاهده کنید.

محافظت بیشتر از حریم خصوصی

منوی جدید تنظیمات Privacy and Security، مشاهده داده‌هایی که با برنامه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند را آسان‌تر کرده است. هنگام به اشتراک‌گذاری مخاطبین با یک برنامه، کاربران می‌توانند جزییات بیشتری تنظیم کنند و یه جای همه آن‌ها، تنها مخاطبین خاصی را ارائه دهند.

یک فرایند جفت‌سازی بلوتوث جدید در دسترس است که می‌تواند میزان اطلاعاتی را که یک برنامه درباره دستگاه‌های بلوتوث نزدیک دریافت می‌کند را محدود کند.

ویژگی‌های که به iOS 18.1 موکول می‌شوند

بیشتر ویژگی‌هایی که در آی او اس ۱۸ به تعلیق در آمده‌اند در واقع مواردی هستند که توسط اپل اینتلیجنس طراحی شده‌اند. مجموعه ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اپل تحت نسخه بتا توسعه دهنده آی او اس ۱۸.۱ آزمایش می‌شوند.

برخی از این عناصر به طور خاص به‌عنوان هوش اپل برچسب گذاری نشده‌اند، اما از همان فناوری پشتیبانی می‌کنند.

هوش اپل Apple Intelligence

Writing Tools یا ابزارهای نوشتاری به کاربران در نوشتن متن کمک می‌کند و قابلیت‌هایی برای تصحیح و بازنویسی ارائه می‌کند. این ابزار می‌تواند خلاصه‌ای را برای یک متن طولانی ارائه دهد.

سیری درک بهتری از پرس و جوهای کاربر ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید به دلخواه آن را به ChatGPT متصل کنید که به جای سیری درخواست‌ها را مدیریت کند.

سیری همچنین با نظارت بر پیام‌ها و مخاطبین مختلف، زمینه‌های شخصی را درک می‌کند. برای مثال پرسش در مورد ساعت پرواز یکی از اعضای خانواده، می‌تواند ساعت پرواز مادری را که در ایمیل موجود است نشان دهد و جزییات پرواز را نیز به صورت زنده بررسی کند.

Image Playground از هوش مصنوعی مولد برای تولید تصاویر برای کاربر استفاده می‌کند که شامل ساخت تصاویر در برنامه‌های اپل و همچنین یک برنامه اختصاصی بنام Image Playground است.

Genmoji می‌تواند مموجی یا ایموجی دوستان یا خانواده را بر اساس تصویر آن‌ها ایجاد کند. همچنین می‌تواند تصاویر یک فرد را بر اساس درخواست‌های متنی ایجاد کند.

Photos

تغییرات برنامه فوتوز که به آی او اس 18.1 موکول میشود
تغییرات برنامه فوتوز که به آی او اس ۱۸.۱ موکول میشود

اپل اینتلیجنس ساخت فیلم‌های خاطره‌انگیز را در برنامه Photos با استفاده از یک دستور آسان می‌کند. همچنین به راحتی می‌توانید تصاویر را بر اساس محتوای آن‌ها جستجو کنید. مانند درخواست عکس‌های گربه‌های نارنجی.

با استفاده از ابزار Clean Up می‌توانید عناصر اضافی را از داخل یک تصویر حذف کنید. به این صورت که با ضربه زدن یا کشیدن می‌توانید قسمت‌های ناخواسته یک تصویر را حذف کنید.

ضبط صدا Call Recording

یکی دیگر از تغییرات جدید آی او اس ۱۸، قابلیت Call Recording است که صدا را در برنامه نوت ضبط می‌کند. علاوه بر این، برای آن تماس یک رونوشت تولید می‌شود و حتی خلاصه‌ای از رونوشت تماس نیز ارائه می‌شود.

ایمیل

هوش اپل یک ویژگی دسته‌بندی را در Mail تقویت می‎کند. به این صورت که ایمیل‌ها را در دسته‌های اصلی، تراکنش‌ها، تبلیغات و بروزرسانی‌ها مرتب می‌کند.

به‌عنوان مثال Primary پیام‌های حساس به زمان وارتباطات با دوستان، خانواده و همکاران را مدیریت می‌کند. Promotions تراکنش‌ها و سفارش‌ها و ایمیل‌های بازاریابی را نگه می‌دارد و Updates با خبرنامه‌ها و محتوای مشابه سر و کار دارد.

برنامه Home

در برنامه هوم از جاروبرقی‌های روباتی پشتیبانی می‌شود. که شامل کنترل عملکردهای اصلی مانند حالت تمیز کردن و وضعیت‌های شارژ می‌شود.

انواع ابزارهای تمیزکننده نیز می‌توانند در اتوماسیون برای تمیز کردن منظم گنجانده شوند. حتی می‌توانید به سیری بگویید که به صوت درخواستی تمیز کردن را شروع کند.

تغییرات اساسی در آپدیت آی او اس ۱۸

پس از خواندن این مقاله می‌دانید که باید در انتظار چه تغییرات جدید آی او اس ۱۸ باشید. قطعا برای رونمایی رسمی از این ویژگی‌ها هیجان دارید، اما چیزی تا زمان موعود نمانده! بخش اخبار مجله خبری انارمگ را دنبال کنید تا در جریان خبرهای لحظه به لحظه رویداد جدید اپل در روزهای آینده قرار بگیرید. نظر شما در مورد آپدیت آی او اس ۱۸ چیست؟ کدام ویژگی بیش از همه نظر شما را جلب کرده است؟ خوشحال می‌شویم تا نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *