جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

از رویداد Glowtime اپل در ۱۹ شهریور چه انتظاری داریم؟

از رویداد Glowtime اپل در 19 شهریور چه انتظاری داریم؟
فهرست مطالب

کمپانی اپل تاریخ برگزاری رویداد جدید خود به نام Glowtime را ۹ سپتامبر اعلام کرد. محصولاتی مانند آیفون ۱۶ و دیگر تولیدات اپل در این رویداد معرفی خواهند شد. اگر می‌خواهید از مشخصات و جزئیات رویداد Glowtime اپل بیشتر بدانید، این مطلب از انارمگ را دنبال کنید.

اگر برای اولین بار است که قصد خرید آیفون و یا هر یک از دستگاه‌های دیگر اپل را دارید، با خرید اپل آیدی آماده، روند همگام سازی و دسترسی به اپ استور را در دستگاه خود ساده‌تر کنید.

زمان دقیق برگزاری رویداد Glowtime

اپل در روز ۲۶ آگوست برای رسانه‌ها، دعوت‌نامه فرستاد و آن‌ها را در روز ۹ سپتامبر و در ساعت ۱۰ صبح، به اپل پارک و سالن تئاتر استیو جابز واقع در محوطه دانشگاه دعوت کرد تا در رونمایی از آیفون سری ۱۶ و سخت‌افزارهای کاربردی دیگر اپل حضور داشته باشند.

عنوان این دعوت‌نامه، IT’S GLOWTIME بود که لوگوی اپل در کنار آن خودنمایی می‌کرد. این موضوع به احتمال زیاد به چندرنگی بودن لبه نمایشگر آیفون در استفاده از هوش اپل اشاره دارد. برای اطلاع از جزئیات هوش اپل کلیک کنید.

تاریخ برگزاری رویداد Glowtime
تاریخ برگزاری رویداد Glowtime

برای تماشای رویداد مذکور می‌توانید از طریق وبسایت رسمی اپل و یا کانال یوتیوب این کمپانی، اقدام کنید.

گرچه پیش بینی شده بود که اپل در تاریخ ۱۰ سپتامبر از سری آیفون ۱۶ خود رونمایی کند، اما اکنون این شرکت تصمیم گرفته تا یک روز زودتر از موعد، طرفداران خود را شگفت‌زده کند.

معرفی محصولات جدید اپل در ۲۰۲۴

هر ساله اپل در رویداد ماه سپتامبر، از سخت‌افزارهای متعدد خود رونمایی می‌کند. امسال نیز قرار است محصولات زیر را معرفی کند:

آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو

طبق معمول، آیفون در صدر محصولات اپل قرار دارد به شکلی که کاربران گاهی رویداد پیش رو را به نام رویداد معرفی آیفون ۱۶ می‌شناسند. خانواده آیفون ۱۶ شامل آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرومکس به زودی معرفی و عرضه خواهند شد.

پیش بینی می‌شود که ابعاد نمایشگر آیفون‌های غیر پروی ۱۶ همانند آیفون ۱۵، یعنی ۶.۱ اینچ و یا ۶.۷ اینچ برای نسخه پلاس باشد. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که ابعاد آیفون ۱۶ پرو با ۰.۲ اینچ افزایش به ۶.۳ اینچ و ۶.۹ اینچ تغییر پیدا کند.

تصاویری از آیفون 16 و آیفون 16 پرو
تصاویری از آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو

گزارش‌ها حاکی از این است که تراشه به کار رفته در آیفون ۱۶ پرو به A18 Pro تغییر می‌یابد و آیفون‌های غیر پروی ۱۶ از همین تراشه کنونی یعنی A17 Pro با چند تغییر کوچک استفاده خواهند کرد. این موضوع باعث می‌شود که تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ از اپل اینتلیجنس پشتیبانی کنند.

موارد زیر از جمله تغییراتی هستند که باید از دوربین سری آیفون ۱۶ انتظار داشته باشیم:

  • چیدمان عمودی دوربین‌ها با کاهش برجستگی
  • ارتقای سنسور به ۴۸ مگاپیکسل
  • استفاده از لنز تتراپریسم آیفون در همه مدل‌های پرو آیفون ۱۶

همچنین، پیش بینی می‌شود که دکمه کپچر و اکشن باتن در همه مدل‌ها در دسترس باشد.

آیپد و آیپد مینی

گرچه آیپد به مهمی آیفون نیست، اما به احتمال زیاد در رویداد Glowtime اپل، با آپدیت این محصول روبه‌رو شویم. آخرین به‌روزرسانی این محصول در سال ۲۰۲۲ بود و اکنون زمان خوبی برای آپدیت جدید به شمار می‌رود.

شایعات در مورد آیپد سال ۲۰۲۴ بسیار کم است، اما پیش بینی می‌شود پردازنده بهتر و جدیدتری از تراشه سری A در این محصول به کار رود.

آیپد و آیپد مینی به رنگ زرد در رویداد Glowtime اپل
آیپد و آیپد مینی به رنگ زرد در رویداد Glowtime اپل

آخرین آپدیت آیپد مینی نسل ششم در سال ۲۰۲۱ بود و به نظر می‌رسد که این محصول اپل نیز امسال تغییراتی را تجربه کند.

از سمت دیگر، به دلیل آپدیت‌های آیپد ایر و آیپد پرو در اوایل سال ۲۰۲۴، در رویداد Glowtime اپل، نباید انتظار تغییر زیادی از این دو محصول داشته باشیم.

مک مینی

اپل در ژانویه ۲۰۲۳، مک مینی را آپدیت کرد و اکنون در سپتامبر سال ۲۰۲۴ زمان خوبی برای آپدیت تراشه M4 این محصول است.

رندرهای اولیه از مک مینی
رندرهای اولیه از مک مینی

پیش بینی می‌شود که آپدیت M4 در مک مینی ۲۰۲۴، در ابعاد و فرم ظاهری این مک تاثیر بسزایی داشته باشد و آن را به یک مدل جمع و جورتر تبدیل کند و همچنین یک تغییر بزرگ ظاهری از طراحی با پوشش آلومینیومی کنونی را تجربه کند.

از طرفی پیش بینی شده است که تراشه M4 مک مینی با تراشه M4 Pro همراه شود و به این ترتیب، یک نسخه کامل‌تری از مک مینی را شاهد خواهیم بود.

آی‌مک

آی مک در نوامبر ۲۰۲۳ به تراشه M3 آپدیت شد و به نظر می‌رسد که امسال به فاصله کوتاهی از آپدیت مذکور، به تراشه M4 ارتقا یابد.

آی مک در سال 2024
آی مک در سال ۲۰۲۴

برخی از شایعات حاکی از این است که مک جدید با ابعاد کنونی خود یعنی ۲۴ اینچ عرضه نشود و به ۳۲ اینچ برسد. این ابعاد بزرگ‌تر در مک دسکتاپ، کاربران این دستگاه را به وجد خواهد آورد.

مک بوک پرو

تمامی بررسی‌ها نشانگر این است که در سپتامبر ۲۰۲۴ و در رویداد Glowtime اپل، با مک بوک پرو در ابعاد ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ روبه‌رو خواهیم شد.

مک بوک پرو در رویداد سپتامبر 2024 اپل
مک بوک پرو در رویداد سپتامبر ۲۰۲۴ اپل

هیچ تغییر دیگری برای مک بوک پرو پیش بینی نشده است و ممکن است آپدیت این محصول اپل در همین ارتقای ساده با مشخصات فنی خلاصه شود.

اپل واچ سری ۱۰

گزارشات زیادی نمایانگر این است که اپل واچ سری ۱۰ در رویداد Glowtime اپل با آپدیت و تغییرات بزرگی همراه خواهد شد که نام آن را نیز به اپل واچ X تغییر می‌دهد.

تصاویر پیش فرض از اپل واچ سری 10
تصاویر پیش فرض از اپل واچ سری ۱۰

از جمله تغییرات احتمالی اپل واچ، نازک‌تر و مسطح شدن نمایشگر است که ابعاد آن را به ۴۵ و ۴۹ میلیمتر می‌رساند. علاوه بر این، صفحه نمایش آن می‌تواند از اپل واچ اولترا هم بزرگ‌تر باشد و به ۵۰.۸ میلیمتر برسد.

یکی از تغییراتی که برای کاربران نسخه‌های قبلی اپل واچ مناسب نیست، تغییرات مربوط به محل اتصال بندها به اپل واچ است که بدین ترتیب، دیگر از بندهای قدیمی پشتیبانی نخواهد کرد و بندهای نسخه‌های قبلی این محصول از رده خارج خواهند شد.

لازم به ذکر است که هوش اپل دلیل بزرگ‌تر شدن اپل واچ شناخته شده است.

ایرپادز و ایرپادز مکس

اپل در iOS 18، تغییراتی را برای عملکرد ایرپادزها در نظر گرفته است که به نظر می‌رسد این تغییرات در رویداد Glowtime اپل معرفی شوند.

یک جفت ایرپادز در کیس شارژ
یک جفت ایرپادز در کیس شارژ

پیش بینی می‌شود که ایرپادز ۴ در دو مدل معرفی شود:

  1. مدل مقرون به‌صرفه‌تر با پورت USB-C برای کیس و طراحی جدید
  2. مدلی میان رده با ویژگی حذف نویز و Find My در کیس

ایرپادز مکس آخرین بار در دسامبر ۲۰۲۰ آپدیت شد. بنابراین، رویداد ۲۰۲۴ اپل زمان خوبی است که منتظر آپدیت‌های مربوط به این محصول در سپتامبر باشیم.

ایرپادز مکس سال 2024
ایرپادز مکس سال ۲۰۲۴

گزارشات تا به امروز حاکی از این است که پورت ایرپادز به USB-C و همچنین، تراشه آن نیز به H2 تغییر پیدا کند. این دو تغییر به ظاهر ساده در بهبود حذف نویز و افزایش عمر باتری محصول تاثیر چشمگیری دارد.

آپدیت‌هایی که در رویداد Glowtime اپل نخواهیم دید!

برخی از محصولات اپل که اخیرا با آپدیت همراه بوده‌اند، در رویداد پیش رو به‌روزرسانی نخواهند شد. از جمله می‌توان به آیپد پرو اشاره کرد که در اوایل سال جاری به همراه آیپد ایر آپدیت شد.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است برخی از محصولات در رویداد Glowtime آپدیت نشوند، تغییرات بزرگ‌تر در آینده است. به طور مثال، مک بوک ایر، مک استودیو و مک پرو قرار است در سال ۲۰۲۵ با تغییراتی شگفت‌انگیز همراه شوند.

علاوه بر این، محصولی مانند ایرپادز پرو گرچه در سپتامبر ۲۰۲۲ با ارتقای تراشه به H2 با بهبود قابلیت‌های ANC و Transparency همراه بود، باز هم در این بازه زمانی یک آپدیت دیگر داشت تا بتواند از USB-C پشتیبانی کند. به همین دلیل، پیش بینی می‌شود که نسل سوم این محصول در سال ۲۰۲۵ عرضه شود نه در رویداد Glowtime اپل در سال ۲۰۲۴!

به اشتراک گذاری:
Picture of مهرناز
مهرناز
مهرناز هستم و با وجود این که شغلم ارتباطی با مدرک تحصیلی من نداره، علاقمندی به نکات سئوی سایت و نویسندگی، من را به سمت این حرفه کشونده و حدود ۴ سال است که در این زمینه مشغول به کار هستم.
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *