جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

اعلام تغییر لوگوی توییتر توسط ایلان ماسک؛ خداحافظی با پرنده محبوب

اعلام تغییر لوگوی توییتر توسط ایلان ماسک
فهرست مطالب

پس از اخبار و شایعات زیاد، در آخر این هفته ایلان ماسک رسما اعلام کرد که Twitter به X تغییر نام خواهد داد. ماسک اعلام کرد که هم اکنون آدرس X.com به صفحه اصلی توییتر تغییر مسیر پیدا کرده است. لوگوی موقت جدید نیز در بالا قابل مشاهده است و در پلتفرم توییتر منتشر خواهد شد. در ادامه این مطلب به بررسی خبر تغییر لوگوی توییتر می‌پردازیم.

اعلام رسمی تغییر لوگوی توییتر توسط ایلان ماسک

اعلام رسمی تغییر لوگوی توییتر توسط ایلان ماسک
اعلام رسمی تغییر لوگوی توییتر توسط ایلان ماسک

هدف اصلی ایلان ماسک از این تغییر نام چه بوده است؟ دلیل آن به‌طور واضح مشخص نیست و این اعلامیه در یک توییت در آخر هفته توسط ماسک منتشر شد. او حتی از کاربران خواست تا طراحی پیشنهادی خود را از لوگوی X برای استفاده شرکت ارسال کنند. هنوز مشخص نیست که یکی از این موارد ارسالی انتخاب خواهد شد یا خیر. ماسک به نماد فعلی به عنوان یک نماد موقت اشاره می‌کند.

لیندا یاکارینو، مدیر عامل توییتر گفت:

X نشان‌دهنده وضعیت تعامل نامحدود این پلتفرم در آینده است که ترکیبی از صدا، تصویر، پیام و حتی سیستم پرداخت خواهد بود و بستری را برای ایجاد یک بازار جهانی برای ایده‌ها، اجناس، خدمات و فرصت‌‌ها فراهم می‌کند.

نظرات منتقدان درباره تغییر لوگوی توییتر

نظرات منتقدان درباره تغییر لوگوی توییتر
نظرات منتقدان درباره تغییر لوگوی توییتر

برخی از منتقدان آنلاین بر این باورند که تغییر این برند به X.com نقطه اوج برنامه ماسک برای تضعیف هر مزیتی است که تاکنون توییتر نسبت به رقبای خود داشته است. تغییر لوگوی توییتر قطعا شناخت برندی را که این سرویس طی ۱۰ سال ایجاد کرده بود حذف می‌کند.

از طرفی این حرکت با مخالفت برخی از کاربران نیز مواجه شد. باید به خاطر داشته باشیم که هر زمان تغییر بزرگی مانند تغییر لوگوی اینستاگرام، تغییر ظاهر سیستم عامل‌ها و مواردی از این قبیل صورت می‌گیرد، اکثر کاربران به اعتراض با این حرکت می‌پردازند، اما بعد از مدتی نه تنها به استفاده از پلتفرم ریبرند شده ادامه می‌دهند بلکه در دراز مدت با تغییرات مثبت آن سازگار می‌شوند.

در این میان، برای ماسک تغییر و انتقال به X.com بازگشتی به اهداف و ریشه‌های او در حوزه فناوری است. X.com یک بانک مستقیم برای ماسک بود که در سال ۱۹۹۹ راه اندازی شد؛ پس از مدتی به PayPal تبدیل شد. خرید PayPal توسط eBay پول هنگفتی را از آن ماسک کرد و او توانست SpaceX را تاسیس کند و به استارت سرمایه‌گذاری در Tesla Motors تبدیل شد.

ماسک قبلا گفته بود که می‌خواهد توییتر را به یک super app، چیزی شبیه پیام رسان چینی WeChat تبدیل کرده و قابلیت‌های اضافی مانند پرداخت‌ها را به این شبکه اجتماعی اضافه کند. جزئیات و اهداف این کار او هنوز مشخص نیست. برای اطلاع از اخبار پیرامون تصمیمات جدید ایلان ماسک در بخش اخبار مجله خبری انارمگ همراه ما باشید.

برچسب‌ها: / /
به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *