جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

آپدیت آی او اس ۱۸ معرفی شد؛ شخصی سازی بیشتر و تغییرات آیمسیج و موارد دیگر

آپدیت آی او اس 18
فهرست مطالب

اپل در کنفرانس WWDC سفارشی‌سازی‌های بیشتری را همراه با آپدیت آی او اس ۱۸ معرفی کرد. از جمله این ویژگی‌های شخصی‌سازی جدید می‌توان به ترتیب و فیلترهای هوم اسکرین، امکان تنظیم چندین صفحه برای کنترل سنتر و دکمه‌های قابل تعویض روی لاک اسکرین اشاره کرد. در ادامه این مطلب از انارمگ شما را در جریان جزئیات این ویژگی‌های جدید قرار می‌دهیم.

همه انتظار این را داشتند که بیشتر تمرکز اپل در رویداد WWDC 2024 بر روی هوش مصنوعی باشد، اما اپل در ابتدا، کار را با معرفی ویژگی‌های جدید آی او اس ۱۸ آغاز و مخاطبین خود را نا امید کرد! اکنون iOS 18 با قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر معرفی شده است.

ویژگی‌های سفارشی سازی جدید در آی او اس ۱۸

ویژگی‌های سفارشی سازی جدید در آی او اس 18
ویژگی‌های سفارشی سازی جدید در آی او اس ۱۸

در آپدیت آی او اس ۱۸ می‌توانید آیکن برنامه‌ها را در هر نقطه‌ای قرار دهید و طرح بندی‌های منحصر به‌ فرد بیشتری را فعال کنید.

همچنین می‌توانید آیکن‌ها را با تم‌های رنگی تغییر دهید. بک گراندها را نیز برای دارک مود فعال کنید. خود آیکن‌ها نیز می‌توانند فیلترهای رنگی داشته باشند.

می‌توانید کنترل سنتر را نیز با تنظیمات خاصی برای خود شخصی‌سازی کنید. می‌توانید کنترل‌ها را در صفحه‌های مختلف تقسیم کرده و به راحتی میان صفحه‌ها حرکت کنید. همچنین یک Controls Gallery وجود دارد که به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد تا ویجت‌هایی را برای کنترل سنتر ارائه دهند…

ویجت‌های مختلف را اضافه کرده، اندازه آن‌ها را تغییر دهید، آن‌ها را به دلخواه خود سازماندهی کرده و پنجره‌های مختلفی برای کنترل برنامه، موسیقی و هوم اسکرین بسازید.

صفحه قفل نیز گزینه‌های سفارشی‌سازی جدیدی دریافت می‌کند که در نهایت به کاربران این اجازه را می‌دهد تا چراغ‌قوه و دکمه‌ی دوربین را با برنامه‌های شخص ثالث دیگر جایگزین کنند.

اپل به طور خلاصه اشاره کرد که RCS با آی او اس ۱۸ عرضه می‌شود. به این صورت در آینده‌ای نزدیک، کاربران اپل پیام‌رسانی بهتری با کاربران اندروید خواهند داشت که شامل امکان اشتراک‌گذاری رسانه نیز می‌شود.

در iMessage شاهد بک تب‌‌های جدیدی برای ایموجی هستیم که از طریق آن کاربران می‌توانند برای واکنش به هر پیام، از ایموجی‌های دلخواه خود استفاده کنند. همچنین امکان دادن افکت به یک قسمت از متن یا کلمه و قابلیت زمان‌بندی ارسال پیام در آینده فراهم خواهد شد. همچنین کاربران آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ می‌توانند بدون وای فای یا سرویس تلفن همراه، پیامک خود را از طریق ماهواره ارسال کنند.

برنامه Reminders در Calendar ادغام می‌شود. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا یک یادآوری ایجاد کرده و آن را در تقویم خود و در کنار رویدادهای برنامه‌ریزی شده دیگر ببینند.

در برنامه‌های مختلف اپل مانند Maps شاهد بروزرسانی‌هایی هستیم. کاربران می‌توانند مسیرهای پیاده‌روی را روی نقشه ببینند و آن‌ها را برای مشاهده آفلاین ذخیره کنند.

برنامه Photos نیز با ویژگی‌های جدید خوبی باز طراحی شده است. در این طراحی جدید دیگر نیازی نیست برای تغییر برگه‌ها به نما‌های قبل باز گردیم و همه چیز در یک نما قابل پیمایش خواهد بود. همچنین افراد را آن‌طور که بخواهید با هم گروه‌بندی می‌کند.

اپل ویژگی‌های جدید مجموعه‌ها، خاطرات و موضوعات را به صورت گروه‌هایی در زیر شبکه اصلی تصاویر می‌آورد. هر نمای مجموعه دارای یک پخش صدا در بالاست که با یک دستور، تصاویر افراد یا مکان‌های مختلف را فیلتر کرده و برای شما پیدا می‌کند.

ژست جدید ایرپاد در آی او اس 18
ژست جدید ایرپاد در آی او اس ۱۸

AirPods نیز یک ژست جدید دریافت می‌کند که بر حسگرهای ژیروسکوپ دستگاه تکیه دارد. به این صورت که برای پاسخ بله یا خیر به سیری، از تکان دادن سر استفاده می‌کنید. قابلیت Voice isolation به لطف الگوریتم‌های جدید بهبود یافته است.

برنامه Mail ایمیل‌های شما را با توجه به محتوای آن به طور خودکار دسته‌بندی می‌کند.

در برنامه Journal می‌توانید وضعیت ذهنی خود را در جهت پیگیری اهداف خود ثبت کرده و از یک نمای Insights و قابلیت جستجو استفاده کنید.

Game Mode سرانجام به آیفون می‌آید و فعالیت پس‌زمینه را به حداقل می‌رساند تا بتوانید با بالاترین نرخ فریم در ثانیه بازی کنید.

سر انجام اپل رمزهای عبور را از برنامه تنظیمات خارج کرد و امکان دسترسی به چند عملکرد مرتبط با رمزهای عبور را در یک مکان واحد و در دسترس فراهم می‌کند که شامل رمزهای عبور وای فای، رمزهای عبور برنامه‌ها، وب سایت‌ها و کدهای تایید است.

هوش اپل- Apple Intelligence

هوش اپل- Apple Intelligence
هوش اپل- Apple Intelligence

علی رغم معرفی بروزرسانی‌های خوب در سیستم‌های مختلف آی او اس، همه نگاه‌ها به ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل است. اپل اعلام کرده که به جای استفاده از نام صنعتی artificial intelligence (هوش مصنوعی) از کلمه Apple Intelligence (هوش اپل) استفاده می‌کند.

تیم کوک مدیر عامل اپل تاکید نمود که هوش اپل باید قدرتمند، شهودی، یکپارچه و شخصی و البته با تکیه بر حفظ امنیت کاربران باشد.

یکی از ویژگی‌های جدیدی که در آپدیت آی او اس ۱۸ از هوش اپل استفاده می‌کند قابلیت خلاصه‌نویسی سافاری است. به این صورت که داده‌ها را از صفحات وب می‌گیرد و خلاصه آن‌ها در یک پانل قابل مشاهده نشان می‌دهد.

Apple Intelligence در سراسر سیستم عامل در دسترس است، در برنامه‌ها در جستجوها و از طریق سیری ظاهر می‌شود. Writing Tools به تجزیه و تحلیل نوشته شما و تولید تصاویر کمک می‌کند، در عین حالی‌که خلاصه جستجوها را نیز جمع‌آوری می‌کند.

هرگاه که از سیری سوالی می‌پرسید، برای استفاده از ChatGPT از شما اجازه می‌گیرد. کاربران می‌توانند بدون اکانت و رایگان از ChatGPT استفاده کنند و در صورت نیاز به اکانت پریمیوم خود وارد شوند.

Apple Intelligence به همراه آپدیت آی او اس ۱۸ و سایر بروز رسانی‌های سیستم عامل در پاییز امسال عرضه خواهد شد. نسخه بتای توسعه دهنده از هم اکنون در دسترس خواهد بود و نسخه بتای عمومی نیز در ماه جولای قابل دسترسی خواهد بود.

برچسب‌ها: /
به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *