جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

آیفون ۱۶ پرو معرفی شد؛ طراحی جدید، عمر باتری بیشتر و تغییرات دوربین

آیفون 16 پرو معرفی شد
فهرست مطالب

سرانجام انتظارها به پایان رسید و اپل در رویداد Glowtime از آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرومکس با صفحه نمایش بزرگ‎تر، عملکردی سریع‌تر و دکمه کنترل دوربین، رونمایی کرد. اگر می‌خواهید از جزئیات طراحی، عمر باتری و دوربین این دو گوشی رده بالا مطلع شوید، تا پایان این مطلب از انارمگ همراه ما باشید.

مشخصات آیفون ۱۶ پرو

مشخصات آیفون 16 پرو
مشخصات آیفون ۱۶ پرو

طبق معمول همیشه، اپل دو مدل آیفون‌ سری پرو را برای مصرف‌کنندگان عرضه کرده است و iPhone 16 Pro با همتای بزرگتر خود یعنی iPhone 16 Pro Max همراه شده است.

این دو مدل تقریبا در بیشتر ویژگی‌ها به جز اندازه، یکی هستند. هر دو مدل پرو با افزایش سایز همراه بوده‌اند، به این صورت که آیفون ۱۶ پرو صفحه نمایش ۶.۳ اینچی و آیفون ۱۶ پرو مکس صفحه نمایش ۶.۹ دارند.

این صفحه نمایش‌های بزرگتر حاشیه‌های نازک‌تری نیز دارند که تقریبا نازک‌ترین قاب آیفون در میان همه مدل‌های آن تاکنون است. بدنه آن‌ها نیز از جنس ماشین کاری شده با روکش گرافیتی ترکیب شده است تا به مدیریت حرارتی آیفون کمک کند.

نمایشگرهای هر دو Super Retina XDR اولد هستند و از HDR، True Tone، ProMotion و رنگ P3 پشتیبانی می‌کنند. نسبت کنتراست آن‌ها ۲ به ۱ بوده و پنل آن‌ها می‌تواند تا ۲۰۰۰ نیت روشنایی را در هنگام استفاده در فضای باز تولید کند.

صفحه نمایش ۶.۳ اینچی جدید آیفون ۱۶ پرو دارای رزولوشن ۲۶۲۲×۱۲۰۶ است در حالی که صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو مکس ۶.۹ اینچی، ۲۸۶۸×۱۳۲۰ رزولوشن دارد که تراکم پیکسلی آن معادل ۴۶۰ppi در هر قطعه است.

سوراخ دوربین پانچ شده در بالا که توسط داینامیک آیلند پنهان می‌شود و شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth است، برای فیس آیدی استفاده می‌شود.

همانند آیفون ۱۵ پرو دکمه اکشن به‌عنوان جایگزین دکمه سوییچ، در آیفون ۱۶ پرو نیز وجود دارد. علاوه بر این، شاهد یک دکمه جدید Camera Control خازنی هستیم که یک راه جدید برای راه‌اندازی و کنترل دوربین ارائه می‌دهد. به غیر از فشار برای عکاسی، کاربران می‌توانند انگشت خود را برای تنظیم سطح زوم، روی آن حرکت دهند. همچنین دسترسی به برخی از ویژگی‌های بصری اپل اینتلیجنس را نیز ارائه می‌دهد.

تراشه A18 Pro

تراشه A18 Pro
تراشه A18 Pro

مدل‌های آیفون ۱۶ پرو مجهز به تراشه A18 Pro هستند که یک مدل ارتقا یافته از تراشه A17 Pro نسل قبلی است. این تراشه که با فرایند ۳ نانومتری ساخته شده است، با پردازنده شش هسته‌ای، با دو هسته عملکردی و چهار هسته برای کارایی، ۱۵ درصد سرعت بیشتر و ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتر را تضمین می‌کند و می‌تواند ۳۵ تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد.

پردازنده A18 Pro از یک پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای استفاده می‌کند که ۲۰ درصد سریع‌تر از A17 Pro بوده و ردیابی پرتویی آن ۲ برابر سریع‌تر است. ۸ گیگابایت حافظه داخلی و یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای تا ۱۷ درصد افزایش پهنای باند حافظه را به همراه دارد. این پردازنده، سریع‌ترین CPU در میان گوشی‌های هوشمند را دارد.

این تغییرات قطعا برای کاربران مفید خواهد بود، زیرا این دومین آیفون مدل پرویی خواهد بود که از اپل اینتلیجنس پشتیبانی می‌کند. یک موتور عصبی بزرگ‌تر به آن در پردازش آنبورد کمک می‌کند.

همچنین، یک فرایند سیگنال تصویر جدید و رمزگشایی ویدیو دارد که دو برابر سریع‌تر از همتایان A17 Pro عمل می‌کند.

دوربین آیفون ۱۶ پرو و فیلم برداری

دوربین آیفون 16 پرو و فیلم برداری
دوربین آیفون ۱۶ پرو و فیلم برداری

در قسمت پشت، سه دوربین در یک برآمدگی مربعی شکل قرار دارند. دوربین اصلی که به دوربین Fusion تغییر نام پیدا کرده همچنان دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است.

دوربین اولترا واید اکنون دارای یک سنسور ارتقا یافته با همان وضوح است که می‌تواند برای عکاسی ماکرو بیشتر مفید باشد.

دوربین تله فوتو نیز از سنسور ۱۲ مگا پیکسلی استفاده می‌کند، اما اپل کمی آن را ارتقا داده است. در حالی که پیش از این، اپل تنها در آیفون ۱۵ پرو مکس از لنز تتراپریسم استفاده می‌کرد، این بار در هر دو مدل پرو آن‌ را به‌کار برده است که منجر به زوم اپتیکال ۵ برابری تله فوتو می‌شود.

در بخش فیلم‌برداری نیز شاهد ارتقاء قابلیت‌های چشمگیری هستیم. این دوربین قادر به فیلمبرداری ۴k با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه است که شامل ویدیوهای ProRes می‌شود که روی هارد دیسک‌های خارجی ضبط شده است. حتی می‌توانید سرعت این فیلم ۴k (باسرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه) را پس از ضبط در برنامه فوتوز به دلخواه تنظیم کنید.

در قسمت پردازش صدا نیز شاهد یک بروزرسانی بزرگ هستیم، به این صورت که از چهار میکروفون با سطح نویز جدید و Spatial Audio استفاده می‌کند و بالاترین کیفیت صدای استودیو را دارد.

قابلیت میکس صدا Audio Mix وجود دارد که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ترکیب یا جداسازی فضای پس زمینه از گفتار استفاده می‌کند. به این صورت، به شما امکان می‌دهد تا از میان سه گزینه صوتی یکی را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، اگر در حین تصویربرداری افرادی در خارج از صحنه صحبت کنند، می‌توانید صدای سوژه را از آن‌ها جدا کرده تا یک برداشت عالی به‌دست بیاید. قابلیت میکس استودیو نیز امکان ضبط صدا مانند یک استودیو حرفه‌ای را برای شما فراهم می‌کند.

قابلیت اتصال

همانند سال گذشته، آیفون ۱۶ پرو نیز قابلیت اتصال USB-C با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه دارد. امکان شارژ مگ سیف در پشت وجود دارد و کاربران می‌توانند با استفاده از آن یا شارژرهای Qi2 و Qi آیفون خود را شارژ کنند. با این مگ سیف می‌توان تا ۲۵ وات شارژ دریافت کرد.

این بار پشتیبانی از Wi-Fi 7 به Bluetooth 5.3 اضافه شده است. نسل دوم Ultra Wideband نیز باز می‌گردد تا با استفاده از آن، ایرتگ‌های متصل به لوازم گم شده خود را ردیابی کنید.

قیمت و دسترسی

قیمت و دسترسی
قیمت و دسترسی

پیش سفارش آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از روز جمعه شروع شده و سفارش‌ها از ۲۰ سپتامبر وارد بازار می‌شوند. چهار رنگ برای سفارش در دسترس بوده که شامل تیتانیوم سیاه، تیتانیوم طبیعی و تیتانیوم سفید و یک گزینه جدید تیتانیوم صحرایی است.

آیفون ۱۶ پرو از ۹۹۹ دلار با ۱۲۸ گیگابایت رم شروع شده و ۲۵۶GB آن ۱۰۹۹ دلار، ۵۱۲GB با قیمت ۱۲۹۹ دلار و ۱TBمبلغ ۱۴۹۹ دلار برای مصرف‌کنندگان هزینه دارد.

آیفون ۱۶ پرو مکس از ۲۵۶GB با قیمت ۱۱۹۹ دلار شروع شده و به ۱۳۹۹ دلار برای ۵۱۲GB و ۱۵۹۹ دلار برای ۱TB افزایش می‌یابد.

حالا که با مشخصات آیفون ۱۶ پرو آشنا شدید، برای اطلاع از جزئیات آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس کلیک کنید.

برچسب‌ها:
به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *