جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

دکمه کنترل دوربین در آیفون ۱۶ چگونه کار می‌کند؟

دکمه کنترل دوربین در آیفون 16 چگونه کار می‌کند؟
فهرست مطالب

آیفون ۱۶ با یک دکمه جدید به نام Camera Control عرضه می‌شود که تنها با یک کلیک آن می‌توانید به برنامه دوربین دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، می‌توانید با آن عکس و فیلم بگیرید و با کشیدن انگشت روی سنسور آن زوم و نوردهی را تنظیم کنید. اگر کنجاو هستید تا بدانید دکمه کنترل دوربین در آیفون ۱۶ چگونه کار می‌کند، تا پایان این مطلب از انارمگ همراه ما باشید.

Camera Control چیست؟

سری آیفون ۱۶ همراه با دکمه Camera Control جدید رونمایی شد. این ویژگی جدید آیفون که در رویداد Glowtime معرفی شد مکمل سیستم دوربین پیشرفته و ویژگی‌های اپل اینتلیجنس سری آیفون ۱۶ است.

دکمه کنترل دوربین در آیفون ۱۶ قابلیت‌های ویژه‌ای مانند دسترسی سریع به دوربین، پیمایش در تنظیمات و دسترسی به برخی از ویژگی‌های هوش بصری را ارائه می‌دهد. در ادامه به نحوه عملکرد دکمه کنترل در دوربین آیفون ۱۶ و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

دکمه Camera Control چگونه کار می‌کند؟

دکمه camera control چگونه کار می‌کند؟
دکمه camera control چگونه کار می‌کند؟

اپل این دکمه را به‌عنوان ترکیبی از نوآوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توصیف می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا به برنامه دوربین دسترسی داشته و در حین عکاسی یا فیلم‌برداری به راحتی تنظیمات پیشرفته دوربین را انجام دهید. این دکمه در سمت راست پایین قاب گوشی قرار دارد و توسط یک کریستال یاقوتی کبود پوشانده شده است و بافتی صاف در حین استفاده دارد.

طبق گفته کسانی که این دکمه را آزمایش کرده‌‎اند، Camera Control مانند یک دکمه است، در عین حالی که مثل یک پد لمسی عمل می‌کند. این دکمه قطعا باعث استفاده راحت‌تر از دوربین آیفون می‌شود و با عرضه سری آیفون ۱۶ می‌توانید از این افزونه لذت ببرید.

اگر یک عکاس، طراح یا گرافیست هستید، برای تلفیق عکس‌های خود با جلوه‌های بصری و تولید محتوای درجه یک می‌توانید از Canva استفاده کنید. با خرید اشتراک کانوا از انارگیفت به تمامی قابلیت‌های این پلتفرم دسترسی داشته و می‌توانید طرح‌های باکیفیتی را تولید کنید.

روش کار دکمه کنترل دوربین در آیفون

دکمه Camera Control در آیفون ۱۶ عملکردهای مختلف دوربین را ارائه می‌دهد که می‌توان با حرکات ساده آن را مدیریت کرد. در زیر نحوه کار با این دکمه را برایتان آورده‌ایم:

دسترسی سریع به برنامه دوربین

دسترسی سریع به برنامه دوربین
دسترسی سریع به برنامه دوربین

با یک کلیک روی دکمه کنترل دوربین در آیفون ۱۶، بلافاصه برنامه دوربین باز می‌شود و به راحتی و بدون دردسر می‌توانید لحظات خاص را ثبت کنید.

گرفتن عکس و فیلم

وقتی برنامه دوربین باز شد با یک کلیک روی آن می‌توانید عکس بگیرید. برای فیلمبرداری نیز تنها کافیست تا دکمه را فشار دهید و یا برای چند ثانیه نگه دارید.

تغییر تنظیمات دوربین

تغییر تنظیمات با دکمه کنترل دوربین در آیفون 16
تغییر تنظیمات با دکمه کنترل دوربین در آیفون ۱۶

با باز بودن برنامه دوربین، با استفاده از دکمه کنترل می‎‌توانید تنظیمات دوربین را اجرا کنید. برای باز کردن همه کنترل‌های دوربین مانند نوردهی و عکس، دو بار روی دکمه کنترل دوربین بزنید.

برای پیمایش در میان گزینه‌های دوربین، انگشت خود را روی دکمه کنترل دوربین بکشید و برای انتخاب هر گزینه آن را فشار دهید.

پس از انتخاب یک کنترل، انگشت خود را برای تغییر تنظیمات بکشید. برای برگشت به منوی کنترل‌های اصلی، دو بار خیلی نرم دکمه را فشار دهید.

هوش بصری با دکمه کنترل دوربین

هوش بصری با دکمه کنترل دوربین
هوش بصری با دکمه کنترل دوربین

در اواخر امسال Camera Control ویژگی‌های هوش بصری را دریافت می‌کند که از طریق آن‌ها می‌تواند عکس‌ها را بخواند و جزییات اشیاء موجود در آن‌ها را ارائه دهد. به‌عنوان مثال، کاربری از طریق دکمه کنترل دوربین از یک رستوران عکس می‌گیرد؛ حال با یک فشار دیگر روی دکمه کنترل دوربین آیفون، ساعت کار رستوران و رتبه‌بندی آن را از نظر کیفیت مشاهده می‌کند.

این ویژگی با ابزارهای شخص ثالث مانند چت جی پی تی کار می‌کند و خواندن اشیا در تصاویر را برای آیفون شما امکان‌پذیر می‌کند. به این صورت، می‌توانید از او سوال بپرسید یا کارهای مرتبطی را انجام دهید. با خرید اشتراک چت جی پی تی می‌توانید از کلیه ویژگی‌های پیشرفته این هوش مصنوعی استفاده کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که در این مطلب گفتیم دکمه کنترل دوربین در آیفون ۱۶ یک افزودنی قابل توجه برای آیفون به حساب می‎‌آید. به محض این‌که آن را امتحان کنیم موارد بیشتری را با شما در میان می‌گذاریم. نظر شما در مورد این دکمه جدید چیست؟ اگر با قابلیت دیگری از آن آشنایی دارید که در این مطلب نیست، آن را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. برای آشنایی با دوربین آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس روی لینک کلیک کنید.

به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *