جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

 ۶ پیش نیاز برای دریافت قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل

 6 پیش نیاز برای دریافت قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل
فهرست مطالب

طی هفته‌های آتی شاهد راه‌اندازی Apple Intelligence توسط اپل هستیم، اما همه کاربران در ابتدای کار به قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل دسترسی ندارند. اگر می‌خواهید از این ویژگی‌ها بهره‌مند شوید در ادامه این مطلب از انارمگ با ۶ پیش نیاز برای دریافت قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل آشنا شوید.

پیش نیاز دریافت قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل

همه برای دریافت ویژگی‌های AI اپل هیجان دارند، اما برای استفاده از هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس چه اقدامی انجام دهیم؟ در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم. همچنین با خرید اشتراک چت جی پی تی در کنار هوش اپل، می‌توانید از کلیه قابلیت‌های پیشرفته این هوش مصنوعی در دستگاه‌های اپلی خود استفاده کنید.

چه دستگاه‌هایی از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی می‌کنند؟

اپل اینتلیجنس به قدرت زیادی برای پردازش نیاز دارد و به همین جهت دستگاه‌های محدودی با این ویژگی‌های AI سازگاری دارند. در زیر لیست دستگاه‌هایی را که از این ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کنند، برایتان آورده‌ایم:

  • آیفون: همه مدل‌های سری آیفون ۱۶، آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس
  • آیپد: همه مدل‌های آیپد با تراشه M1، M2 و M4
  • مک: همه مدل‌های مک با تراشه M1 و جدیدتر از آن

سیستم‌ عامل‌های تحت پشتیبانی

سیستم‌ عامل‌های تحت پشتیبانی
سیستم‌ عامل‌های تحت پشتیبانی

اپل در حال برنامه‌ریزی برای ارائه تمامی ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل طی سال آینده است، اما اولین موج Apple Intelligence به‌عنوان بخشی از سه نسخه نرم‌افزاری زیر در راه است:

  • iOS 18.1
  • iPadOS 18.1
  • macOS Sequoia 15.1

هر سه این آپدیت‌ها در حال حاضر در مرحله آزمایش نسخه بتا هستند، اما انتظار می‌رود که در اواخر ماه اکتبر برای همه کاربران ارسال شوند.

ورود و خروج به لیست انتظار

به لیست انتظار بپیوندید و از آن خارج شوید
به لیست انتظار بپیوندید و از آن خارج شوید

پس از نصب بروزرسانی نرم‌افزار مورد نیاز دستگاه خود، یک مرحله کلیدی دیگر برای دریافت ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل وجود دارد: پیوستن به لیست انتظار.

اپل از لیست انتظار برای دسترسی به هوش مصنوعی در iOS، iPadOS و macOS استفاده خواهد کرد. پس از نصب بروزرسانی در اواخر این ماه، باید از داخل برنامه Settings به لیست انتظار اپل اینتلیجنس بپیوندید.

به دلیل تقاضای زیاد ممکن است مدت کوتاهی در انتظار بمانید، اما امیدواریم زیاد طول نکشد. به محض این که از لیست انتظار خارج شدید اپل به شما اطلاع می‌دهد.

اگر می‌خواهید از هوش اپل در چندین دستگاه استفاده کنید، تنها کافیست تا یک بار به لیست انتظار بپیوندید. پس از دسترسی یک دستگاه، دستگاه‌های سازگار دیگر که به اپل آیدی شما متصل هستند نیز وارد می‌شوند.

داشتن فضای ذخیره‌سازی رایگان کافی

داشتن فضای ذخیره‌سازی رایگان کافی
داشتن فضای ذخیره‌سازی رایگان کافی

اگر چه نیازهای ذخیره‌سازی برای آیپد و مک نامشخص است، اما اپل تایید کرده که کاربران آیفون برای فعال کردن ویژگی‎‌های هوش مصنوعی به ۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هنگام راه‌اندازی نیاز دارند. به مرور زمان این حجم افزایش خواهد یافت زیرا ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری راه‌اندازی می‌شوند.

تنظیم دستگاه روی US English

اپل اینتلیجنس در زمان راه‌اندازی، تنها از US English پشتیبانی می‌کند. البته زبان‌های بیشتری در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد. انواع زبان‌های محلی انگلیسی در دسامبر در بریتانیا، استرالیا، کانادا، نیوزلند و افریقای جنوبی ارائه خواهند شد.

با این وجود تا آن زمان، دستگاه شما باید روی US English تنظیم شود. پس حتما هم زبان دستگاه و هم زبان سیری را بررسی کنید.

اقامت در خارج از اتحادیه اروپا و چین

اقامت در خارج از اتحادیه اروپا و چین
اقامت در خارج از اتحادیه اروپا و چین

آخرین مورد که بسیار مهم است! در زمان راه‌اندازی، اپل اینتلیجنس هنوز از کاربران اتحادیه اروپا و چین پشتیبانی نخواهد کرد. این دو ناحیه بزرگ پشتیبانی نمی‌شوند مگر برای کاربران مک در اتحادیه اروپا.

تیم کوک در این رابطه می‌گوید: “این شرکت با تنظیم‌کننده‌های محلی کار می‌کند تا دسترسی هوش مصنوعی را به آن مناطق در اسرع وقت فراهم کند.” با این حال بعید است که در هفته‌های آینده شاهد پیشرفتی در این زمینه باشیم.

خلاصه الزامات برای دریافت ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل

به طور خلاصه کاربرانی که می‌خواهند در آینده ویژگی‌های اپل اینتلیجنس را دریافت کنند به موارد زیر نیاز دارند:

  • یک دستگاه سازگار
  • آپدیت مناسب سیستم عامل
  • تایید خروج از لیست انتظار هوش مصنوعی
  • ۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان برای آیفون
  • تنظیم دستگاه روی US English
  • اقامت در خارج از محدوده اتحادیه اروپا و چین

اگر بتوانید هر شش مورد از این الزامات را فراهم کنید، به راحتی به اپل اینتلیجنس دسترسی خواهید داشت. حتی اگر باگ‌های نرم‌افزاری برای شما مهم نباشد، می‌توانید امروز به یک نسخه بتا عمومی بپیوندید. کدامیک از این الزامات برای شما عجیب و غیرممکن است؟ آیا برای دریافت قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل همه این موارد را دارید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید. برای آشنایی با بهترین قابلیت‌های اپل اینتلیجنس و دستگاه‌هایی که پشتیبانی می‌کند، روی لینک کلیک کنید.

به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *