جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

ایرپاد نسل ۴ معرفی شد؛ بررسی مشخصات و قابلیت‌ها

فهرست مطالب

اپل در رویداد روز دوشنبه دو نسخه جدید از ایرپاد نسل ۴ را معرفی کرد که جایگزین ایرپاد ۲ و ایرپاد ۳ می‌شوند. این ایرپادها با طراحی جدید، صدای بهبود یافته و قابلیت حذف نویز فعال برای مدل گران‌تر و حذف کابل USB-C از جعبه ایرپادز عرضه می‌شوند. AirPods 4 جدید دارای ساقه‌های کوتاه‌تر و کیفیت صدای بهتری است، اما قابلیت‌های جدید ایرپاد پرو را در خود ندارد. اپل در نسخه رده بالای ایرپاد ۴ قابلیت Active Noise Cancellation (ANC) را ارائه داده است که پیش از این، تنها مختص به ایرپاد پرو بود. مشخصات این هندزفری اپل را در انارمگ بخوانید.

مشخصات و قابلیت‌های جدید ایرپاد نسل ۴

مشخصات و قابلیت‌های جدید ایرپاد نسل 4
مشخصات و قابلیت‌های جدید ایرپاد نسل ۴

هر دو مدل ایرپاد ۴ دارای کیس شارژ با پورت USB-C هستند که نشان‌دهنده دور شدن هر چه بیشتر اپل از اتصالات لایتنینگ است. همچنین در مدل رده بالا، شاهد یک بلندگوی داخلی در بدنه ایرپاد هستیم که به کاربران امکان ردیابی بهتر از طریق شبکه Find My اپل را می‌دهد.

اپل تاکید کرده است که در ایرپاد ۴ از تراشه H2 استفاده می‌کند که مجموعه‌ای از بهبودها مانند جفت شدن سریع‌تر، استفاده کارآمدتر از باتری و پشتیبانی از Bluetooth 5.3 را به همراه دارد.

این تراشه همچنین بهبود کیفیت صدا از طریق Personalized Spatial Audio و جابه‌جایی یکپارچه میان دیوایس‌ها، اتصال مطمئن‌تر و زمان پاسخگویی سریع‌تر همزمان با جابه‌جایی بین دستگاه‌های اپل را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

مدل‌های ایرپاد ۴ از شارژرهای USB-C و Apple Watch نیز پشتیبانی می‌کنند.

طراحی هدفون‌ها نیز به شکلی بهینه‌سازی شده است که برای اشکال مختلف گوش، راحتی و تناسب بیشتری به همراه داشته باشند. این طراحی جدید ترکیبی از عناصر موجود در ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو است که شامل پایه‌های کوتاه‌تر و ارگونومی بیشتر است که در نتیجه تجربه‌ای راحت و امن را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

ایرپاد ۴ بدون کابل USB-C عرضه خواهد شد

ایرپاد 4 بدون کابل USB-C عرضه خواهد شد
ایرپاد ۴ بدون کابل USB-C عرضه خواهد شد

اپل در رویداد GlowTime در کنار معرفی مشخصات ایرپاد ۴، به صورت رسمی به حذف کابل USB-C اشاره نکرد، اما در یادداشتی در سایت این شرکت آمده بود که کابل شارژ USB-C برای ایرپاد ۴ به صورت جداگانه فروخته می‌شود. طبق گفته اپل، این کابل همچنان بخشی از محتوای جعبه سایر مدل‌های ایرپاد است. این تغییر همزمان با آپدیت کیس شارژ AirPods 4 با پورت USB-C انجام می‌شود. درست مانند کاری که اپل با AirPods Pro 2 در سال گذشته انجام داد؛ کیس‌های قدیمی ایرپاد هنوز دارای پورت لایتنینگ هستند.

مطمئنا اکثر خریداران ایرپاد یک کابل USB-C از قبل در منزل دارند، به‌ویژه حالا که آیفون و آیپدها نیز پورت USB-C دارند. با این حال، خریداران ایرپادهای جدید کابل USB-C را در هنگام خرید دریافت نخواهند کرد.

در سال ۲۰۲۲ نیز اپل ارسال کابل USB-C موجود در جعبه اپل تی وی را که برای شارژ Siri Remote به‌کار می‌رفت، متوقف کرد. در سال ۲۰۲۰ نیز آداپتور برق را از جعبه آیفون ۱۲ حذف کرد و استدلال کرد که این کار برای حفظ محیط زیست مفید خواهد بود. قابل ذکر است که نسخه ایرپاد ۴ با قابلیت ANC دارای کیس شارژی است که با شارژرهای مگ سیف یا Qi کار می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه ایرپاد نسل ۴

هر دو مدل AirPods 4 از امروز یعنی ۹ سپتامبر قابل سفارش هستند و از ۲۰ سپتامبر نیز ارسال خواهند شد. ایرپاد ۴ استاندارد با قیمت ۱۲۹ دلار و ایرپاد ۴ رده بالا با قابلیت Active Noise Cancellation با قیمت ۱۷۹ دلار عرضه می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر با مشخصات و تغییرات ایرپاد نسل ۴ روی لینک کلیک کنید.

به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *