جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

معرفی ۷ تا از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب برای اپل واچ

معرفی 7 تا از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب برای اپل واچ
فهرست مطالب

اپل به لطف قابلیت آپدیت اپل واچ حالا تعداد ویژگی‌های ردیاب سلامت را دو برابر کرده است. برای اولین بار در watchOS 7 شاهد اپلیکیشن تنظیم خواب اپل واچ بودیم. با این حال، از آن‌جایی که قابلیت‌های برنامه Sleep خودِ اپل واچ بسیار ابتدایی هستند، اکثرِ ما به سراغ برنامه‌های جانبی (توسعه‌داده شده توسط کمپانی‌های دیگر) رفتیم.

لیست عناوین اپلیکیشن تنظیم خواب اپل واچ

اپ استور مملوء از اپلیکیشن‌های تنظیم خواب برای اپل واچ است. ما از میان آن‌ها، ۶ تا از بهترین اپلیکیشن‌ها را انتخاب کردیم و در پایین به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، اما پیش از آن، بهتر است نگاهی به اپلیکیشن بومی تنظیم خواب اپل واچ یا همان Sleep بیندازیم و بعد به سراغ مقایسه دیگر اپ‌ها با یکدیگر برویم. در پایین می‌توانید لیستی از عناوین اپلیکیشن‌ تنظیم خواب اپل واچ را مشاهده کنید:

  1. برنامه Sleep اپل واچ
  2. ++Sleep
  3. Pillow
  4. AutoSleep
  5. Sleep Watch by Bodymatter
  6. NapBot
  7. Sleep Pulse 3

برنامه Sleep اپل واچ

برنامه تنظیم خواب اپل واچ

اپل در واقع برنامه Sleep اپل واچ را با Wind Down و Wake Up آیفون هماهنگ کرده تا کیفیت خواب کاربران خود را بهبود ببخشد و تجربه‌ای جذاب در اختیار آن‌ها قرار دهد.

این برنامه بومی اپل هنگام Sleep مود، به طور هوشمندانه‌ای تمام قابلیت‌ها (مثل Watch Face) را غیرفعال می‌کند. اپل واچ در این حالت تنها زمان و هشدار روز بعد را به ما نمایش می‌دهد. در Sleep Mode همچنین قابلیت‌هایی مثل Raise-to-Wake نیز غیرفعال خواهد شد.

تمام داده‌های به دست آمده از اپل واچ به برنامه Health آیفون منتقل می‌شود. تنها کافی است یک‌بار چرخه خواب را برای آن تنظیم کنید. اپل واچ به طور خودکار داده‌ها را دسته‌بندی می‌کند و آن‌ها را با جزئیات روی برنامه Health اپل واچ نمایش می‌دهد.

با این حال، شما باید در ابتدا قابلیت Wind Down را فعال و برنامه‌ای برای ساعات خواب خود تنظیم کنید. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این برنامه، نوتیفیکیشن باتری است. اگر باتری اپل واچ قبل از برنامه خواب شما به ۳۰ درصد برسد، Sleep برای شما اعلانی ارسال می‌کند و به شما یادآوری می‌کند که اپل واچ را قبل از خواب به خوبی شارژ کنید.

با این که این مورد قابلیتِ نسبتا خوبی است و نیازی به دانلود جداگانه ندارد، اما به طور کلی Sleep تا حد بسیار زیادی ساده و ابتدایی به نظر می‌رسد. Sleep تنها مدت زمان خواب و چند بیشینه و کمینه ضربان قلب را به شما نشان می‌دهد، اما این‌جا است که اپلیکیشن‌های جانبی تنظیم خواب اپل واچ به کار می‌آیند!

قیمت: رایگان

++Sleep

اپلیکیشن تنظیم خواب اپل واچ

قابلیت‌های مختلف Sleep اپل واچ در بهترین حالت “ابتدایی” هستند. همانطور که از نام ++Sleep پیدا است، این برنامه سطح جدیدی از تنظیم و ردیابی خواب را در اختیار ما می‌گذارد.

این اپلیکیشن از تمام سنسورهای سلامت و حرکت اپل واچ استفاده می‌کند تا مدت زمان خواب و کیفیت آن را آنالیز کند. داده‌های به دست آمده به شما کمک می‌کند تا از کیفیت خواب خود در ساعات خاصی از روز باخبر شوید و همچنین بتوانید با تغییر عادت‌های خواب خود، کیفیت آن را بهبود ببخشید.

یکی از ویژگی‌هایی که بسیاری از کاربران به آن علاقمند هستند، نمایش بصری داده‌ها است. جزئیات مختلف خیلی زیبا درون برنامه ظاهر می‌شوند. به علاوه این که هیچ مشکلی هنگام بررسی داده‌ها در شب نخواهید داشت.

این برنامه گزارش دقیقی از مدت زمان خواب به شما می‌دهد و به شما می‌گوید که شب گذشته تا چه حد خستگی‌ شما رفع شده است!!

قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای شروع از ۱.۹۹دلار)

دانلود برنامه ++Sleep

Pillow

برنامه ردیاب خواب Apple Watch

Pillow یکی از بهترین رابط‌های کاربری (UI) را در میان عناوین اپلیکیشن تنظیم خواب اپل واچ دارد. منوی این برنامه در پایین آن قرار دارد، دکمه‌ها و منوها نسبتا بزرگ و نمودارهای داده‌های آن بسیار زیبا و جذاب هستند.

کمپانی توسعه‌دهنده درباره برنامه گفته که Pillow یک دستیار هوشمند برای تنظیم خواب است که به شما کمک می‌کند تا با اپل واچ بتوانید چرخه خواب خود را بررسی و آنالیز کنید.

قطعا ویژگی مورد علاقه بسیاری از کاربران، هشدار خودکار آن است. Pillow بعد از این که برای مدتی داده‌های خواب شما را بررسی کرد، تنها هنگامی که خواب شما سبک است شما را بیدار می‌کند. پیلو همچنین می‌توانید صدا را نیز ضبط کند؛ مثل صدای خر و پف و صحبت‌های هنگام خواب!

Pillow به طرز فوق‌العاده‌ای با Apple Health آیفون سازگار است و شما می‌توانید تمام داده‌های برنامه بومی اپل را نیز روی آن مشاهده کنید. از دیگر قابلیت‌ها می‌توان به عادت‌های خواب، یادداشت‌های هنگام خواب، ردیاب مود، حالت چرت، پیشنهادهایی برای خواب بهتر و … اشاره کرد.

قیمت: رایگان (با خرید درون‌برنامه‌ای شروع از ۴.۹۹دلار)

دانلود برنامه Pillow

AutoSleep

اپلیکییشن تنظیم خواب Apple Watch

AutoSleep احتمالا محبوب‌ترین اپلیکیشن تنظیم خواب برای اپل واچ باشد! همان‌طور که از نام آن پیدا است، نیازی نیست اطلاعات را به طور دستی به آن بدهید. تنها کافی است اپلیکیشن را اجرا کنید، دسترسی‌های لازم را به آن بدهید و AutoSleep خواب شما را با Apple Watch تنظیم خواهد کرد.

کمپانی توسعه‌دهنده ادعا کرده که خواب شما را بدون تبلیغات آزاردهنده، ردیابی داده‌ها و یا کدهای Third-Party تنظیم می‌کند.

تنها کاری که باید بکنید این است که قبل از خواب اپل واچ را بپوشید. AutoSleep به سراغ بررسی و آنالیز داده‌های خواب شما می‌رود و صبح روز بعد برای شما نوتیفیکیشن ارسال می‌کند. AutoSleep برای بررسی کیفیت خواب، میزان اضطراب، مدت زمان بیداری، ضربان قلب، ساعت خواب، سبکی و سنگینی خواب و غلظت خون شما را اندازه‌گیری می‌کند و جزئیات بسیار کامل و جامعی در اختیار شما می‌گذارد.

یکی از ویژگی‌های خاصی که شگفت انگیز است، “میزان آمادگی” بود. اتواسلیپ بر اساس کیفیت خواب شما، به شما می‌گوید که تا چه حد برای شروع روز خود آماده هستید!

قیمت: ۳.۹۹دلار

دانلود برنامه AutoSleep

Sleep Watch 

ردیاب خواب اپل واچ

Sleep Watch هم یکی دیگر از برنامه‌های بسیار خوب ردیاب یا همان تنظیم خواب برای اپل واچ است. شرکت توسعه‌دهنده ادعا کرده که از AI یا همان هوش مصنوعی برای بررسی، ردیابی و بهبود کیفیت خواب کاربران استفاده می‌کند.

یکی از مزیت‌های این برنامه، تم سورمه‌ای رنگ آن است؛ با این ترکیب رنگی به راحتی می‌توان اطلاعات خواب را در شب دید. گاهی اوقات ممکن است فکر کنید که اپلیکیشن اطلاعات اضافی و زیاده از حدی برای شما نمایش می‌دهد. احتمالا همین موضوع می‌تواند شما را از این برنامه دل‌زده کند.

از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به گزارش روزانه، جزئیات خواب شب گذشته، خواب خودکار، آنالیز ضربان قلب، تشخیص وقفه در خواب و … اشاره کرد.

قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای شروع از ۳.۹۹دلار)

دانلود برنامه Sleep Watch

NapBot

اپلیکیشن ردیاب خواب Apple Watch

NapBot با کمک یادگیری ماشینی یا همان Machine Learning کیفیت خواب شما را بررسی و آنالیز می‌کند. NapBot بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده و فازهای خواب سبک و سنگین شما، جزئیات دقیقی از دوره‌های مختلف خواب شب به شما می‌دهد.

این برنامه همچنین صداهای محیط اطراف را بررسی می‌کند و تأثیر آن بر خواب شما را آنالیز می‌کند و بر این اساس کیفیت خواب شما را تخمین می‌زند.

با این همه، نسخه رایگان این اپلیکیشن تنظیم خواب محدود است. برای استفاده از تمام قابلیت‌های NapBot باید نسخه Pro آن را بخرید. نسخه Pro قابلیت‌های خوبی مثل تاریخچه و عادت‌های خواب دارد.

قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای شروع از ۳.۹۹دلار)

دانلود برنامه NapBot

Sleep Pulse 3

قیمت اپل واچ

در نگاه اول ممکن است Sleep Pulse 3 را با Apple Health اشتباه بگیرید. Sleep Pulse 3 بسیار شبیه به برنامه پیش‌فرض Health آیفون است. این برنامه خواب شما را با Apple Watch، Motion و سنسورهای سلامت بررسی می‌کند و شمایی کلی از کیفیت آن به شما می‌دهد.

دو ویژگی بسیار جالب و کاربردی این برنامه، ردیاب چرت یا Power Nap و ضبط صدا هنگام خواب یا Sleep Talk است. Sleep Pulse 3 یکی از معدود برنامه‌هایی است که چنین قابلیت‌هایی دارد.

قطعا عاشق رابط کاربری Sleep Pulse 3 خواهید شد. توسعه‌دهنده برنامه از رنگ‌های متنوع برای نمایش اطلاعات و جزئیات مختلف خواب استفاده کرده که بسیار دوست داشتنی است.

مشکل اصلی این برنامه این است که کاربر مجبور است قبل از خواب تمام اطلاعات را به طور دستی وارد کند. Sleep Pulse 3 خودبه‌خود اطلاعات را جمع‌آوری نمی‌کند. امیدوارم که توسعه‌دهندگان فکری به حال هوشمندسازی این برنامه بکنند!

قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای شروع از ۳.۹۹دلار)

دانلود برنامه Sleep Pulse 3

شما می‌توانید با استفاده از از برنامه‌های تنظیم خواب اپل واچ، کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید؛ اکثر آن‌ها با برنامه پیش‌فرض آیفون سازگار هستند، اما اگر به دنبال برنامه‌ی پیشرفته‌ای هستید، پیشنهاد ما Pillow و ++Sleep است. می‌توانید با کمک این دو برنامه جزئیات دقیق خواب خود را بررسی کنید.

آیا تا به حال از برنامه‌های بالا استفاده کرده‌اید؟ یا اپلیکیشن تنظیم خواب اپل واچ دیگری برای ردیابی خواب می‌شناسید؟ می‌توانید تجربه خود را در قسمت نظرات انارمگ با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها: /
به اشتراک گذاری:
Picture of نارین دورکاوان
نارین دورکاوان
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *