جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

نحوه مدیریت، ذخیره و ویرایش فایل PDF در آیپد

نحوه مدیریت، ذخیره و ویرایش فایل PDF در آیپد
فهرست مطالب

آیپد یک ابزار مناسب برای ذخیره و استفاده از فایل‌های PDF است. قابل حمل بودن و وضوح و کیفیت بالا، آن را به دستگاهی ایده‌آل برای خواندن، حاشیه‌نویسی و سازماندهی PDF تبدیل کرده است، اما بدون ابزارها و برنامه‌های مناسب، سازماندهی و ویرایش PDF در آیپد کار آسانی برای شما نخواهد بود. در ادامه این مطلب از انارمگ قصد داریم تا شما را با نحوه مدیریت، ذخیره و ویرایش فایل PDF در آیپد آشنا کنیم.

در آپدیت iPadOS 17 شاهد بهبود و ارتقای مدیریت PDF هستیم. از جمله قابلیت‌های جدید این آپدیت می‌توان به استفاده از یادگیری ماشینی برای شناسایی فیلدها در فایل‌های PDF اشاره کرد. از طرفی اپلیکیشن Note، فایل‌های PDF را با اندازه کامل نمایش می‌دهد و خوانایی و سهولت استفاده را بالا می‌برد.

اگر از آیپد برای کار استفاده می‌کنید، ویژگی جدید live collaboration در برنامه‌های iWork به‌طور قابل توجهی ارتقا یافته و در انجام پروژه‌های تیمی بسیار موثر عمل می‌کند. به‌عنوان مثال، هر زمان که در جلسات تیمی ایده‌پردازی هستید، می‌توانید هم‌زمان با همکاران خود یک فایل PDF را ویرایش کنید.

از طرفی Apple Pencil تاثیر مثبتی بر عملکرد آیپد داشته و برای حاشیه‌نویسی، امضا و ویرایش فایل‌های PDF مناسب است. با استفاده از آن می‌توانید مستقیما روی اسناد طراحی کنید یا یادداشت‌هایی اضافه کنید که برای بازخورد دقیق یا نشانه‌گذاری‌های خلاقانه مفید است.

بهترین برنامه‌های اپل برای مدیریت، ذخیره و ویرایش فایل PDF در آیپد

آیپد برنامه‌های بسیاری را برای ذخیره فایل‌های PDF در اختیار شما می‌گذارد و کابران با آزادی عمل می‌توانند بهترین را انتخاب کنند. در ادامه برنامه‌های مخصوص اپل برای مدیریت فایل‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

فایل‌های PDF در Apple Books

فایل‌های PDF در Apple Books
فایل‌های PDF در Apple Books

برنامه Apple Books تنها برای خواندن رمان یا کتاب صوتی نیست، بلکه می‌توان فایل‌های PDF را در آن مدیریت کرد. یکی از مزایای آن رابط خوب و کاربرپسند است که خواندن و سازماندهی PDF را شبیه به کار با کتاب‌های الکترونیکی می‌کند.

کتاب‌ها و فایل‌های PDF در ستون‌های منظم قرار دارند که از نظر بصری نیز جذاب بوده و پیمایش راحتی دارند. یکی دیگر از مزایای آن، همگام‌سازی با تمام دیوایس‌ها با استفاده از آیکلود است. به این صورت همیشه اطمینان دارید که اسناد شما در مواقع اضطراری در دسترس خواهند بود.

با این‌حال، Apple Books در درجه اول برای مطالعه طراحی شده و نه مدیریت فایل‌ها. در عین حالی‌ که می‌توانید اسناد را در مجموعه‌ها سازماندهی کنید، ممکن است فهرستی طولانی و نامرتب به‌وجود بیاید که در آن مجموعه‌ها جایگزین پوشه‌ها می‌شوند.

برای شروع مدیریت فایل‌های PDF در آیپد، Apple Books مناسب است، زیرا علاوه بر این که ساده و در دسترس است، روی همه آیپدها نصب شده و با رابط بصری خوب، کاربری آسانی دارد و خواندن PDF را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند. با ادغام آیکلود، هر PDF اضافه شده به Apple Books، در همه دیوایس‌ها همگام‌سازی می‌شود. Apple Notes با تگ‌ها، پوشه‌ها و زیر پوشه‌ها بهتر عمل می‌کند. علاوه بر این، به طور پیش‌فرض در دستگاه‌های اپل نصب شده است.

استفاده از Apple Notes برای فایل‌ PDF در آیپد

استفاده از Apple Notes برای فایل‌های PDF
استفاده از Apple Notes برای فایل‌های PDF

Apple Notes این امکان را به شما می‌دهد تا فایل PDF در آیپد را مستقیما در یادداشت‌های خود ادغام کنید. این ویژگی برای تحقیق یا برنامه‌ریزی پروژه بسیار مفید است. می‌توانید PDFها را در یادداشت‌های خود حاشیه‌نویسی کنید و اسناد را طوری جستجو کنید که انگار بخشی از یادداشت است.

ادغام PDF با یادداشت‌ها یک ویژگی خوب برای کسانی است که نیاز دارند تا اسناد خود را با تفسیر یا اطلاعات اضافی ادغام کنند.

Apple Notes نیز همانند Apple Books با مشکل محدودیت‌های سازماندهی مواجه است. Notes در درجه اول یک برنامه برای مدیریت متن است، بنابراین با ذخیره PDF ممکن است دچار شلوغی و آشفتگی شود.

اگر با اسناد زیادی سر و کار دارید، یافتن PDFهای خاص در میان دریایی از یادداشت‌ها چالش برانگیز خواهد شد. با این حال، برخی گزینه‌های خوب مانند ساخت پوشه‌های خاص PDF و استفاده از نوار جستجو را دارد.

مدیریت فایل‌های PDF در برنامه Files

مدیریت فایل‌های PDF در برنامه Files
مدیریت فایل‌های PDF در برنامه Files

برنامه Files یک سیستم جامع و خوب برای مدیریت فایل‌های PDF در iPadOS است. این برنامه علاوه بر فایل PDF، از انواع مختلف فایل‌های دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

این برنامه فایل‌های PDF را به تنهایی باز می‌کند، اما برخی از فایل‌ها اغلب به یک برنامه شخص ثالث نیاز دارند. برای مثال با برنامه Files می‌توانید فایل‌های numbers را ذخیره کنید، اما برای باز کردن آن‌ها به برنامه Numbers نیاز دارید.

برخلاف Apple Books و Apple Notes، برنامه Files ابزارهای دقیقی مانند پوشه‌ها، تگ‌ها و موارد دلخواه برای سازماندهی فایل‌ها دارد. علاوه بر این، Files با سایر سرویس‌های ابری مانند Dropbox، Google Drive و OneDrive ادغام می‌شود.

با این‌که برنامه Files برای مرور، جستجو و سازماندهی انواع فایل به خوبی عمل می‌کند، اما از نظر بصری رابط کاربری ضعیفی دارد که ممکن است کار را برای برخی از کاربران دشوار کند. یکی دیگر از اشکالات موجود، این است که برای خواندن زیاد مناسب نیست.

سایر برنامه‌های مناسب برای مدیریت فایل‌های PDF در آیپد

سایر برنامه‌های مناسب برای مدیریت فایل‌ PDF در آیپد
سایر برنامه‌های مناسب برای مدیریت فایل‌ PDF در آیپد

LiquidText

LiquidText یک برنامه قدرتمند برای مدیریت فایل‌های PDF است که به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات کلیدی را از فایل PDF در یک فضای کاری دیگر خارج و سازماندهی کنید و در ادامه، آن‌ را بهتر تجزیه و تحلیل و بررسی کنید. LiquidText با ویژگی‌های خوبی مانند امکان مقایسه چند سند، ابزارهایی برای حاشیه‌نویسی، توانایی لینک دادن و برجسته کردن متن یک ابزار خوب برای دانشجویان و محققان و متخصصان هر رشته است.

رابط کاربری لمسی آن در آیپد، امکان کار و ترکیب قسمت‌های مختلف اطلاعات را برای کاربران فراهم می‌کند. دانلود آن رایگان بوده و امکان خریدهای درون برنامه‌ای یا اشتراک مادام العمر و یا ماهانه را ارائه می‌دهد.

PDF Expert

PDF Expert نیز یک برنامه همه‌کاره برای مدیریت فایل PDF در آیپد است که توسط Readdle منتشر شده است. بسیاری از ویژگی‌ها مانند ابزارهای حاشیه‌نویسی، امکان پر کردن فرم، ادغام اسناد و سازماندهی با پوشه‌ها و تگ‌ها را ارائه می‌دهد.

رابط PDF Expert امکان خواندن، ویرایش و امضای فایل‌های PDF را در اختیار کاربران می‌گذارد. می‌توان گفت که یک ابزار ضروری برای حرفه‌ای‌هایی است که باید حجم بالایی از اسناد و فایل‌های را مدیریت کنند. علاوه بر این، با سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری به راحتی ادغام می‌شود. دانلود آن رایگان بوده و خریدهای درون برنامه آن از ۷ دلار شروع می‌شود.

مدیریت آسان فایل‌های PDF در آیپد

مدیریت آسان فایل‌های PDF در آیپد
مدیریت آسان فایل‌های PDF در آیپد

در آیپد، گزینه‌های مختلفی برای مدیریت فایل‌های PDF ارائه می‌شود که می‌توانید متناسب با نیازهای خود هر کدام را انتخاب کنید. از رابط بصری خوب Apple Books گرفته تا ابزارهای متنوع سازماندهی Apple Notes، هر کدام پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود. حتی برای کسانی که به ویژگی‌های پیشرفته‌تر نیاز دارند، برنامه‌های شخص ثالثی وجود دارند که ویژگی‌های حرفه‌ای مانند حاشیه نویسی، مقایسه اسناد و ادغام یکپارچه با سرویس‌های ابری را ارائه می‌دهند. تنها کافی‌ است تا یکی از این برنامه‌ها را انتخاب کرده و با قدرت به مدیریت و سازماندهی فایل PDF در آیپد خود بپردازید.

به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *