جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

نحوه استفاده از پروکسی واتس اپ در آیفون

نحوه استفاده از پروکسی واتس اپ در آیفون
فهرست مطالب

در سال‌های اخیر واتس اپ به لطف محیط کاربری ساده و قابلیت‌های متعددی مانند تماس ویدئویی گروهی و چت‌های رمزگذاری شده به یک پلتفرم محبوب تبدیل شده است. پیام‌رسانی در واتس اپ در برخی از کشورها جای SMS را گرفته است. با این وجود برخی از کشورها (از جمله به تازگی در ایران) به دلایل سیاسی و امنیتی دسترسی به واتس اپ را ممنوع و محدود کرده‌اند. اگر صاحب یک گوشی آیفون هستید و به ارسال پیام در واتس اپ علاقه دارید، در ادامه این مطلب از انارمگ همراه ما باشید تا شما را با نحوه استفاده از پروکسی واتس اپ در آیفون آشنا کنیم.

پروکسی چیست و چگونه کار می‌کند؟

پروکسی چیست؟
پروکسی چیست؟

کلمه پروکسی به معنای نماینده و واسطه است. در اصل به‌عنوان یک واسطه بین دستگاه شما و اینترنت عمل می‌کند. هر پروکسی، آدرس IP مخصوص به خود را دارد که با آدرس دستگاه شما متفاوت است.

اگر آدرس IP را به‌عنوان آدرس منزل خود در نظر بگیرید که مکان زندگی شما را نشان می‌دهد، هنگام استفاده از پروکسی، مانند این است که به جای دیگری نقل مکان کرده‌اید و با آدرس آن‌جا با هم ارتباط برقرار می‌کنید. این بدان معناست که اگر کسی قصد ردیابی فعالیت‌های شما را داشته باشد، نمی‌تواند دستگاه شما را ردیابی کند، زیرا پروکسی آدرس اصلی IP شما را پنهان می‌کند.

مسیریابی ترافیک آنلاین شما از طریق سرور پروکسی عمل می‌کند. سپس پاسخ را از وبسایتی که بازدید می‌کنید دریافت کرده و به دستگاه شما ارسال می‌کند. زمانی که از وبسایتی بازدید می‌کنید تنها آدرس IP پروکسی دیده می‌شود و نه آدرس واقعی شما، بنابراین هویت شما پنهان می‌ماند.

از طریق پروکسی شما می‌توانید به وبسایت‌‌ها و سرویس‌هایی مانند WhatsApp که در آیفون شما مسدود شده‌اند، دسترسی داشته باشید. همچنین با پوشاندن آدرس IP شما و رمزگذاری داده‌هایی که ارسال و دریافت می‌کنید، فعالیت آنلاین شما را خصوصی و مخفی نگه می‌دارد.

پروکسی واتس اپ چیست؟

پروکسی WhatsApp چیست؟
پروکسی WhatsApp چیست؟

به تازگی واتس اپ پشتیبانی پروکسی را برای کاربران این پیام رسان محبوب در سراسر جهان راه‌اندازی کرده است تا مطمئن شود که کاربرانش در صورت هر گونه فیلتر و مسدود شدن، به این پلتفرم دسترسی دارند.

طبق گفته WhatsApp سرورهای این پروکسی توسط داوطلبان و سازمان‌هایی راه‌اندازی شده‌ که به مردم برای داشتن ارتباطی امن و آزادانه کمک می‌کنند.

یک پروکسی واتس اپ برای کار با واتس اپ بهینه‌سازی شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون هیچ‌گونه محدودیتی به تمام ویژگی‌های پیام رسان واتس اپ دسترسی داشته و سطح بالایی از امنیت و حریم خصوصی را دریافت کنند.

چگونه یک سرور پروکسی برای واتس اپ پیدا کنیم؟

پیدا کردن سرور پروکسی برای WhatsApp
پیدا کردن سرور پروکسی برای WhatsApp

از طریق سرچ آنلاین در موتورهای جستجو و یا رسانه‌های اجتماعی می‌توانید منبع معتبری برای پروکسی واتس اپ پیدا کنید. در اینجا لیستی از proxy addresses رایگان واتس اپ را آورده‌ایم.

آیا استفاده از پروکسی قانونی است؟

ممکن است هر منطقه استفاده از پروکسی را برای دور زدن فیلترها، ممنوع کرده باشد. به‌عنوان مثال استفاده از پروکسی در امریکا قانونی است. همچنین استفاده از پروکسی‌هایی که در داخل کشور تولید شده و حتی در خارج از آن‌ها استفاده می‌شود قانونی است. قبل از استفاده از پروکسی، بهتر است قوانین منطقه خود را بررسی کنید.

نحوه استفاده از پروکسی واتس اپ در آیفون

برنامه WhatsApp را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید.

  1. برنامه را باز کرده و به Settings بروید. سپس به Storage & Data رفته و Proxy را انتخاب کنید.
  2. در این قسمت آدرس پروکسی مورد نظر را وارد کنید.
نحوه وارد کردن پروکسی واتس اپ در گوشی آیفون
نحوه وارد کردن پروکسی واتس اپ در گوشی آیفون
  1. در صورت مشاهده علامت تیک، اتصال پروکسی با موفقیت انجام گرفته است.
  2. اگر هنوز موفق به استفاده از پروکسی نشده‌اید، ممکن است پروکسی مورد استفاده مسدود باشد. روی Textbox ضربه بزنید و آدرس پروکسی دیگری را وارد کرده و دوباره امتحان کنید.
وارد کردن آدرس پروکسی در واتس اپ
وارد کردن آدرس پروکسی در واتس اپ

توجه: اگر در استفاده از برنامه‌ای با مشکل مواجه نیستید از پروکسی استفاده نکنید.

جمع بندی

با استفاده از پروکسی می‌توانید در کشورهایی که واتس اپ فیلتر شده است به این اپلیکیشن پیام‌رسان دسترسی داشته باشید. توجه کنید که استفاده از پروکسی در کشورها و مناطق خاص ممکن است پیامدهای قانونی داشته باشد. بنابراین قوانین محلی خود را قبل از استفاده از پروکسی برای واتس اپ بررسی کنید.

برای آشنایی با روش های رفع مشکل اتصال واتس اپ در آیفون به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

برچسب‌ها: /
به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *