جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

قابلیت‌های جدید دوربین آیفون ۱۶ پرو که شما را به وجد می‌آورد!

قابلیت‌های جدید دوربین آیفون 16 پرو که شما را به وجد می‌آورد!
فهرست مطالب

تنها چند ساعت به رونمایی از آیفون ۱۶ پرو باقی مانده و دوربین یکی از بخش‌های این آیفون پرچمدار است که با تغییرات قابل توجهی همراه خواهد شد. در این مطلب از انارمگ به برخی از بهبودهای احتمالی دوربین آیفون ۱۶ پرو اشاره می‌کنیم، با ما همراه باشید.

مشخصات دوربین آیفون ۱۶ پرو

در این مطلب، ۷ قابلیت جدید و ارتقا یافته دوربین این آیفون‌ها را بررسی می‌کنیم.

دوربین اولترا واید ارتقا یافته

گزارشات حاکی از این است که آیفون ۱۶ پرو و پرومکس از دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی بهبود یافته برخوردار خواهند بود، این در حالی است که آیفون ۱۵ پرو از یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

ارتقاء دوربین از ۱۲ مگاپیکسل به ۴۸ مگاپیکسل بدین معنی است که قادر به ثبت تصاویر با کیفیت بالاتر و جزئیات بیشتر در نور کم است. این ارتقا به ادیت و پردازش بهتر تصاویر در این آیفون‌ها کمک می‌کند.

به‌کار گیری دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس به فیلمبرداری فضایی با کیفیت ۴K هم کمک خواهد کرد. برای این نوع فیلمبرداری به ترکیبی از لنزهای اصلی و اولترا واید نیاز است. دوربین iPhone 15 Pro در حال حاضر می‌تواند فیلمبرداری فضایی با کیفیت ۱۰۸۰P را انجام دهد.

علاوه بر افزایش کیفیت ثبت تصاویر و فیلمبرداری فضایی، به کمک دوربین آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس می‌توان تصاویر ماکرو‌(نزدیک) بهتری نیز ثبت کرد.

مشخصات دوربین آیفون ۱۶ پرو
مشخصات دوربین آیفون ۱۶ پرو

بهبود ویدئو

پیش بینی شده است که به واسطه دوربین iPhone 16 Pro می‌توان ویدئوهای ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کرد. با توجه به این که آیفون ۱۵ پرو تنها قادر به ضبط ویدئوهای با کیفیت ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه است، این ارتقا در دوربین آیفون ۱۶ پرو، یک پیشرفت مهم برای علاقمندان به تصویربرداری و فیلمبرداری است.

نکته قابل توجه این است که کمپانی اپل، ضبط ویدئو با کیفیت ۸K را در آیفون ۱۶ پرو نیز امتحان کرده است، اما هنوز از پشتیبانی این ویژگی در سال جاری، هیچ خبری منتشر نشده است.

زوم اپتیکال گسترده

زوم اپتیکال گسترده
زوم اپتیکال گسترده

در حال حاضر تنها آیفون ۱۵ پرومکس از طراحی تتراپریسم یعنی زوم اپتیکال ۵ برابری و زوم دیجیتال ۲۵ برابری پشتیبانی می‌کند. با ارتقای دوربین آیفون ۱۶ پرو، این ویژگی علاوه بر ارائه در دوربین آیفون ۱۶ پرومکس، در آیفون ۱۶ پرو نیز در دسترس خواهد بود. بدین معنی که کاربران هر دو آیفون ۱۶ پرو و پرومکس از قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری و زوم دیجیتال ۲۵ برابری برخوردار خواهند بود.

از طرفی، یک شایعه دیگر نیز وجود دارد که می‌گوید دوربین آیفون ۱۶ پرومکس از یک ویژگی به نام ترکیب تله فوتو اولترا لانگ پریسکوپ پشیبانی خواهد کرد. این ویژگی امکان زوم اپتیکال بالاتر از ۵ برابری را به کاربران ارائه می‌دهد. این حرف در حال حاضر تنها در حد یک شایعه است و باید منتظر ماند تا از واقعیت با خبر شد.

کاور ضد انعکاس

یکی از مشکلات کاربران در زمان عکاسی با گوشی تلفن همراه، انعکاس نور روز در دوربین است. این موضوع باعث ایجاد نقاط روشن و درخشنده بر روی تصاویر می‌شود که آن‌ها را خراب می‌کند. کمپانی اپل برای رفع این مشکل سخت افزاری در دوربین آیفون ۱۶ پرو راه حلی پیدا کرده است که در زمان معرفی این تلفن همراه با جزئیات آن آشنا خواهیم شد.

اپل برای رفع این مشکل، در حال تولید یک پوشش لنز به نام ALD‌(رسوب لایه اتمی) برای دوربین آیفون ۱۶ پرو است. با اعمال این پوشش روی لنز دوربین، می‌توان از بازتاب و انعکاس داخلی نور جلوگیری کرد.

دوربین اصلی بهبود یافته

پشتیبانی از طیف گسترده رنگ در دوربین اصلی آیفون ۱۶
پشتیبانی از طیف گسترده رنگ در دوربین اصلی آیفون ۱۶

دوربین آیفون ۱۶ پرومکس از سنسور جدید دوربین سونی استفاده می‌کند تا در نور کم عملکرد بهتری از خود نشان دهد. سنسور جدید دوربین سونی، دیودها و ترانزیستورهای پیکسلی را از هم جدا می‌کند. این ویژگی به دیودهای عکس اجازه می‌دهد تا به اندازه پیکسل‌ها بزرگ شوند. بدین ترتیب سنسور مذکور باعث می‌شود که دوربین آیفون ۱۶ دو برابر بیشتر از دوربین‌های قبلی نور را ثبت کند.

ثبت نور بیشتر در کنار حذف نویز، توسط دوربین آیفون ۱۶ پرومکس به ثبت تصاویر با کیفیت‌تر منجر خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این قابلیت جدید در هر دو مدل پروی آیفون ۱۶ به کار گرفته شود یا خیر! تا به این لحظه پیش بینی شده است که این قابلیت تنها در دوربین آیفون ۱۶ پرومکس استفاده شود.

دکمه کپچر

دکمه کپچر در دوربین خانواده آیفون ۱۶
دکمه کپچر در دوربین خانواده آیفون ۱۶

کمپانی اپل یک دکمه اضافه به نام دکمه کپچر را در سمت راست تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ تعبیه می‌کند که به عکاسی سریع‌تر و راحت‌تر کمک می‌کند. علاوه بر این که با فشار دادن این دکمه می‌توان به صفحه دوربین وارد شد، تنظیمات مربوط به زوم و فلش نیز به کمک آن انجام خواهد شد.

گزارشات حاکی از آن است که دکمه کپچر یک دکمه فیزیکی است که به داخل و خارج فشار داده می‌شود و یک دکمه خازنی در بالای خود دارد. برای ثبت تصاویر و فیلمبرداری می‌توان این دکمه را فشار داد و برای انجام تنظیمات مربوط به زوم و نور و موارد مشابه باید از دکمه خازنی استفاده کرد. علاوه بر این، پیش بینی می‌شود که دکمه کپچر از اپلیکیشن‌های دوربین شخص ثالث هم پشتیبانی کند.

قابلیت پشتیبانی از JPEG-XL

فرمت JPEG-XL شرایط فشرده سازی تصاویر را برای کاربران فراهم می‌کند. این فشرده سازی و کوچک کردن حجم می‌تواند با کاهش کیفیت و یا حتی بدون کاهش کیفیت تصاویر انجام بگیرد. علاوه بر این، JPEG-XL از رنگ‌های متنوع، HDR و رندر باکیفیت پشتیبانی می‌کند. دوربین آیفون ۱۶ پرو با برخورداری از این فرمت، به یکی دیگر از نیازهای کاربران پاسخ مناسب خواهد داد.

ارتقای دوربین آیفون ۱۶ پرو و پرومکس

همان‌طور که در مطلب بالا مشاهده کردید، اپل به همراه معرفی آیفون ۱۶ در رویداد Glowtime، از بسیاری از ویژگی‌های جدید دوربین آیفون ۱۶ پرو و پرومکس نیز رونمایی خواهد کرد. اگر شما هم منتظر رویداد مذکور هستید بهتر است وبسایت خبری انارمگ را در چند روز آینده پیگیری کنید.

به اشتراک گذاری:
Picture of مهرناز
مهرناز
مهرناز هستم و با وجود این که شغلم ارتباطی با مدرک تحصیلی من نداره، علاقمندی به نکات سئوی سایت و نویسندگی، من را به سمت این حرفه کشونده و حدود ۴ سال است که در این زمینه مشغول به کار هستم.
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *