جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

مقایسه ایرپاد ۴ و ایرپاد پرو؛ انتخاب بهترین هندزفری بازار

مقایسه ایرپاد 4 و ایرپاد پرو؛ انتخاب بهترین هندزفری بازار
فهرست مطالب

اپل در رویداد Glowtime 2024 از ایرپاد ۴ در دو مدل رونمایی کرد، اما هیچ نسخه جدیدی از ایرپاد پرو معرفی نکرد. این دو ایرپاد ۴، یکی با پشتیبانی از قابلیت حذف نویز فعال و دیگری بدون برخورداری از این ویژگی به بازار عرضه خواهند شد. اگر می‌خواهید تفاوت ایرپاد ۴ با ایرپاد پرو را بدانید این مطلب از انارمگ را دنبال کنید.

تا قبل از این، ANC به عنوان ویژگی انحصاری ایرپاد پرو شناخته می‌شد و با معرفی ایرپاد ۴ جدید، این سوال در ذهن بسیاری از کاربران ایجاد شده که آیا ایرپاد ۴ بخریم یا نه؟

برای پاسخ به این سوال، به مقایسه ایرپاد ۴ و ایرپاد پرو پرداخته‌ایم.

تفاوت ایرپاد ۴ با ایرپاد پرو

ایرپاد ۴ و ایرپاد پرو نسل دوم در بسیاری از ویژگی‌ها به هم شباهت دارند، اما به طور ویژه به قابلیت حذف نویز فعال اشاره شده است. تنها همین ویژگی در ایرپاد ۴، می‌تواند آن را به جایگزینی برای ایرپاد پرو ۲ تبدیل کند.

مقایسه ایرپاد ۴ و ایرپاد پرو ۲
مقایسه ایرپاد ۴ و ایرپاد پرو ۲

حذف نویز فعال

اپل ادعا می‌کند که قابلیت Active Noise Cancellation موجود در ایرپاد ۴، هیچ گاه به خوبی این ویژگی در ایرپاد پرو عمل نخواهد کرد. این در صورتی است که ویژگی‌های تعریف شده برای هر دو ایرپاد به یک شکل است و ما برای رسیدن به نتیجه واقعی، تنها خودمان باید با خرید ایرپاد ۴، آن را آزمایش کنیم.

بدون در نظر گرفتن تفاوت ایرپاد ۴ با ایرپاد پرو در حذف نویز فعال، ویژگی‌های دیگر این دو ایرپاد در تنظیمات مربوط به ANC، شباهت بسیاری به هم دارند. از جمله این شباهت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از تراشه H2
  • پشتیبانی از Transparency mode‌ (حالت شفافیت)، Adaptive Audio‌ (صدای تطبیقی) و Conversation Awareness‌ (آگاهی مکالمه)

نکته: یکی از دو مدل ایرپاد ۴ معرفی شده در رویداد روز ۱۹ شهریور، از قابلیت حذف نویز فعال پشتیبانی نمی‌کند، اما ما در این مطلب به مقایسه ایرپاد ۴ حاوی قابلیت ANC با ایرپاد پرو ۲ می‌پردازیم.

معرفی دو مدل ایرپاد ۴ در رویداد Glowtime
معرفی دو مدل ایرپاد ۴ در رویداد Glowtime

ویژگی‌های کیس شارژ

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ایرپاد ۴ و ایرپاد پرو ۲، ویژگی‌های مربوط به کیس شارژ است. کیس شارژ ایرپاد ۴‌ (مدل بدون قابلیت حذف نویز فعال) بدون پشتیبانی از شارژ بی سیم و تنها با پورت USB-C ارائه می‌شود، اما ایرپاد پرو از شارژ وایرلس برخوردار است.

از طرف دیگر، ایرپاد ۴ با قابلیت ANC، علاوه بر برخورداری از کیس شارژ حاوی USB-C، از شارژ بی سیم از طریق شارژرهای Qi یا شارژر اپل واچ نیز پشتیبانی می‌کند. مهم‌تر از همه این که کیس مذکور یک بلندگوی فوق‌العاده برای برنامه Find My نیز دارد.

ایرپاد پرو از یک کیس شارژ ارتقا یافته بهره‌مند است. بدین معنی که با پشتیبانی از شارژ وایرلس، به طور خودکار با تمامی شارژرهای مگ سیف جفت می‌شود. علاوه بر این، کیس شارژ ایرپاد پرو یک حلقه بند یکپارچه در خود دارد که ایرپاد ۴ فاقد این ویژگی است.

عمر باتری

باتری ایرپاد ۴ بدون پشتیبانی از قابلیت حذف نویز فعال همانند ایرپاد ۳ عمل می‌کند و تنها تا ۵ ساعت قابل استفاده است و بعد از آن به شارژ مجدد نیاز دارد.

از طرف دیگر، در صورتی که ویژگی حذف نویز فعال را در ایرپاد ۴ حاوی این ویژگی فعال کنیم، عمر باتری به ۴ ساعت کاهش می‌یابد. ایرپاد پرو همزمان با پشتیبانی از حذف نویز فعال، تا ۶ ساعت قابلیت استفاده دارد. برای کاربرانی که به صورت مداوم از هندزفری خوداستفاده می‌کند، این مورد به عنوان اصلی‌ترین تفاوت ایرپاد ۴ با ایرپاد پرو شناخته می‌شود.

نکته: کیس شارژ تمامی انواع ایرپادها می‌تواند تا ۶ مرتبه هدفون‌ها را شارژ کرده و به طور کلی ۳۰ ساعت استفاده از ایرپادها را تضمین کند.

قیمت

عمر باتری ایرپاد ۴ در مقابل ایرپاد پرو ۲
عمر باتری ایرپاد ۴ در مقابل ایرپاد پرو ۲

تمام ایرپادها بر اساس ویژگی‌های کاربردی خود قیمت‌گذاری شده‌اند. ایرپاد ۴ بدون پشتیبانی از حذف نویز فعال ۱۲۹ دلار، ایرپاد ۴ با پشتیبانی از ANC به قیمت ۱۷۹ دلار و ایرپاد پرو ۲ به قیمت ۲۴۹ دلار به فروش می‌رسند.

در مقایسه با قیمت ایرپاد ۱۲۹ دلاری، ۵۰ دلار برای دسترسی به قابلیت حذف نویز فعال و کیس شارژ ارتقا یافته در ایرپاد ۴، ۱۲۰ دلار برای برخورداری از سری‌های هدفون با طراحی داخل گوش، قابلیت حذف نویز فعال، کیس شارژ مگ سیف، عمر باتری بهتر ایرپاد پرو ۲ باید پرداخت کرد. علاوه بر این، ایرپاد پرو ۲ یک کابل شارژ USB-C در داخل جعبه دارد، اما برای ایرپاد ۴ باید به صورت مجزا آن را تهیه کنید.

نتیجه گیری؛ ایرپاد ۴ بهتر است یا ایرپاد پرو ۲؟

اگر به دنبال خرید هدفون‌های بی سیم هستید که قابلیت حذف نویز فعال داشته باشند، اما با سری‌های آن در داخل گوش خود مشکلی ندارید، بهترین انتخاب شما ایرپاد ۴ خواهد بود، اما اگر در کنار قابلیت ANC، به دنبال عمر باتری بهتر، سنسور تاچ روی ساقه برای تنظیمات صوت و یا کیس پیشرفته‌تر هستید، ایرپاد پرو ۲ گزینه بهتری برای شما به حساب می‌آید.

امیدواریم با مطالعه مطلب بالا، از تفاوت ایرپاد ۴ با ایرپاد پرو به خوبی آگاه شده باشید و بتوانید با توجه به بودجه خود، بهترین خرید را تجربه کنید. برای مقایسه آیفون ۱۶ و آیفون ۱۵، روی لینک کلیک کنید.

به اشتراک گذاری:
Picture of مهرناز
مهرناز
مهرناز هستم و با وجود این که شغلم ارتباطی با مدرک تحصیلی من نداره، علاقمندی به نکات سئوی سایت و نویسندگی، من را به سمت این حرفه کشونده و حدود ۴ سال است که در این زمینه مشغول به کار هستم.
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *