جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

نحوه متوقف کردن آپدیت iOS 18

نحوه متوقف کردن آپدیت iOS 18
فهرست مطالب

آی او اس ۱۸ با بهبودهایی در عملکرد و قابلیت‌های امنیتی جدید برای آیفون منتشر شد. با این حال ممکن است در حین دانلود نسخه جدید نیاز باشد که نصب آن را متوقف کنید. این موضوع ممکن است به دلیل ناپایدار بودن نسخه جدید باشد و یا این که احساس کنید نسخه فعلی پاسخگوی نیازهای شما است. به هر حال در ادامه این مطلب از انارمگ شما را با نحوه متوقف کردن آپدیت iOS 18 آشنا خواهیم کرد.

برای آشنایی با تغییرات جدید آی او اس ۱۸ روی لینک کلیک کنید.

در این راهنما نحوه متوقف کردن آپدیت iOS 18 را در حین دانلود توضیح می‌دهیم و همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه به‌روزرسانی‌های خودکار را در آیفون خاموش کنید. به این صورت می‌توانید آپدیت‌های فعلی را لغو کنید و حتی از نصب بدون اجازه آپدیت‌های بعدی iOS جلوگیری کنید.

نحوه لغو آپدیت آی او اس ۱۸ در حال اجرا

در حالی که اپل هیچ دکمه توقفی برای به‌روزرسانی‌ها ارائه نمی‌دهد، اگر هنوز مراحل نصب را پس از دانلود آپدیت شروع نکرده‌اید، می‌توانید آپدیت iOS را در حین انجام لغو کنید.

مراحل به‌روزرسانی iOS شامل دانلود و نصب یک نسخه است. اگر به تازگی دانلود آپدیت را شروع کرده‌اید، می‌توانید به راحتی آن را متوقف کنید، اما اگر به مرحله نصب رسیدید، دیگر نمی‌توانید آن را در نیمه راه متوقف کنید و در این صورت باید iOS را دانگرید کنید.

توقف دانلود آپدیت آی او اس

آیفون شما برای دانلود آپدیت از سرور اپل، به یک اتصال اینترنتی فعال نیاز دارد. بنابراین می‌توانید مانند زیر اتصال اینترنت آیفون خود را قطع کنید تا دانلود متوقف شود.

  1. در حالی‌که آپدیت آی او اس در حال دانلود است، کنترل سنتر را باز کنید.
  2. حالت هواپیما را فعال کنید و مطمئن شوید که Wi-Fi نیز خاموش باشد.
  3. هنگامی که حالت هواپیما را را فعال کرده و Wi-Fi را غیرفعال کنید، با قطع اتصال، دانلود بلافاصله متوقف می‌شود. برای بررسی آن نیز به Settings، سپس General و Software Update بروید. توجه کنید که تا مرحله بعد حتما آیفون را در حالت هواپیما نگه دارید.
آپدیت آی او اس را در حین دانلود متوقف کنید
آپدیت آی او اس را در حین دانلود متوقف کنید

حذف فایل آپدیت iOS دانلود شده

در این مرحله باید از ادامه به‌روزرسانی جدید iOS 18 جلوگیری کنید. به این صورت، فضای ذخیره‌سازی آیفون نیز آزاد می‌شود.

  1. به Settings رفته، روی General و iPhone Storage ضربه بزنید.
  2. به پایین صفحه بروید و به ترتیب روی فایل آپدیت iOS و Delete Update ضربه بزنید.
  3. برای تایید نهایی روی Delete Update ضربه بزنید.

با این کار آپدیت روی آیفون شما نصب نخواهد شد. با این حال، می‌توانید از طریق مراحل زیر متوقف کردن آپدیت iOS 18 را بررسی کنید:

  1. کنترل سنتر را باز کرده و حالت هواپیما را خاموش کنید.
  2. مجدد به Settings، General و Software Update بروید و به‌روزرسانی جدید را بررسی کنید.

حالا اگر می‌خواهید از نصب به‌روزرسانی فعلی یا آپدیت‌های آینده، بدون اجازه شما جلوگیری شود، باید آپدیت خودکار را خاموش کنید.

نحوه غیرفعال کردن آپدیت خودکار آیفون

  1. در آیفون خود به Settings و سپس General و بعد Software Update بروید.
  2. Automatic Updates را انتخاب کرده و زبانه کنار iOS Updates را خاموش کنید.
  3. دو کلید برای به‌روزرسانی آی او اس مشاهده می‌کنید. باید هر دو را خاموش کنید.
نحوه غیرفعال کردن آپدیت خودکار آیفون
نحوه غیرفعال کردن آپدیت خودکار آیفون

از طرف دیگر به جای خاموش کردن کامل به‌روزرسانی‌های خودکار در آیفون، می‌توانید آپدیت‌های آی او اس را در قسمت نصب خودکار خاموش کنید.

به این ترتیب، آیفون شما می‌تواند همچنان فایل آپدیت iOS را در زمان اتصال به شبکه به طور خودکار دانلود کند، اما بدون اطلاع شما نصب نخواهد شد.

کنترل به‌روزرسانی‌ها را به‌دست بگیرید

پس از مطالعه این مطلب با نحوه متوقف کردن آپدیت iOS 18 آشنا شدید و به این صورت کنترل آیفون خود را در دست می‌گیرید و می‌توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی iOS 18 را دانلود و نصب کنید. علاوه بر این، از این مراحل می‌توانید برای لغو به‌روزرسانی نسخه‌های بتای آی او اس نیز استفاده کنید.

برچسب‌ها: /
به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *