جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

آموزش محدود کردن افراد در اینستاگرام

آموزش محدود کردن افراد در اینستاگرام
فهرست مطالب

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی حال حاضر در جهان است که قابلیت‌های متنوعی را در اختیار افراد می‌گذارد. با این اپلیکیشن می‌توانید با دوستان خود در ارتباط و تعامل باشید. حال، سؤال این است که اگر نخواهید با فردی در این پلتفرم تعامل داشته باشید و از طرفی، قادر به بلاک کردن او نیز نباشید، چه می‌توان کرد؟ قابلیت محدود کردن افراد در اینستاگرام یا Restrict به کمک شما می‌آید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا دسترسی افراد را بدون اطلاع آن‌ها، به فعالیت‌های خود محدود کنید. برای آشنایی با نحوه استفاده از این روش، در انارمگ با ما باشید.

قابلیت Restrict در اینستاگرام به چه معناست؟

قابلیت Restrict در اینستاگرام به چه معناست؟
قابلیت Restrict در اینستاگرام به چه معناست؟

با استفاده از قابلیت Restrict می‌توانید از ارتباطات ناخواسته جلوگیری کنید. اینستاگرام این قابلیت را برای جلوگیری از آزار و مزاحمت‌های سایبری و استقبال بیشتر جامعه از این پلتفرم معرفی کرده است. این ویژگی به طور مخفیانه تعامل شخصی با شما و محتوای شما را محدود می‌کند. همچنین مانع از برقراری ارتباط آن‌ها با شما در دایرکت و کامنت‌ها خواهد شد.

وقتی شخصی را محدود می‌کنید، می‌تواند پروفایل، استوری و پست‌های شما ببیند، اما کامنت‌ها، پیام‌ها، تماس‌ها یا سایر نوتیفیکیشن‌های او را دریافت نخواهید کرد. در عین حال کاربر مورد نظر از این محدودیت مطلع نشده و ممکن است به مشاهده و گذاشتن کامنت برای شما ادامه دهد.

از طرف دیگر شما پست‌ها و استوری‌های او را مشاهده کرده و می‌توانید هر طور که بخواهید کامنت بگذارید.

نتایج محدود کردن افراد در اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم، وقتی شخصی را در اینستاگرام محدود می‌کنید، می‌تواند پست‌های شما را لایک کند و همه را ببیند. همچنین در بخش Who viewed my story می‌بینید که آیا استوری شما را تماشا کرده است یا خیر. همچنین می‌تواند از پروفایل شما بازدید کند و followings و followers شما را ببیند.

با وجود تمام این‌ها، برخی از ویژگی‌ها برای او نیز محدود می‌شود که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم:

پنهان شدن پیش فرض کامنت‌ها

وقتی فردی را محدود می‌کنید کامنت‌های او از دید دیگران پنهان می‌شود. حتی اگر نظرات یک پست را ببندید، همچنان نظرات آن شخص را خواهید دید، اما برای دیگران قابل مشاهده نیست.

برای دیدن این نظرات روی دکمه See comments ضربه بزنید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید دیگران با کامنت‌های آن‌ها درگیر شوند، باید ابتدا آن‌ را تایید کنید. رد کردن کامنت باعث حذف آن می‌شود و نظر دهنده نیز آن‌ را پیدا نمی‌کند. بنابراین محدود کردن افراد مزاحم، بخش نظرات پست شما را تمیز نگه می‌دارد.

بدین ترتیب به کمک قابلیت محدود کردن افراد در اینستاگرام، از حساب‌های محدود شده هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نخواهید کرد. برای خواندن کامنت‌های آن‌ها باید به صورت دستی تمام نظرات را مرور کنید. با این‌حال، پس از محدود کردن، نظرات قبلی آن کاربر حذف نخواهد شد.

رفتن پیام‌های دایرکت به قسمت Requests

کاربران محدود شده می‌توانند برای شما پیام دایرکت ارسال کنند، اما شما بر نحوه پاسخگویی به آن‌ها کنترل خواهید داشت. برای دسترسی به پیام‌های جدید یا چت‌های قدیمی آن‌ها باید به بخش Message Request بروید. حتی اگر استوری شما را ریپلای کنند، پیام آن‌ها به همان Message Request خواهد رفت.

نکته خوب این است که از پیام‌های جدید آن فرد مطلع نخواهید شد. با این حال، اگر بخواهید به‌طور کامل از شر آن خلاص شوید می‌توانید درخواست پیام در اینستاگرام را غیرفعال کنید. علاوه بر این، وقتی پیام او را باز می‌کنید، متوجه نمی‌شود که پیام او را خوانده‌اید.

تنها مشکل این است که ابتدا باید محدودیت حساب را غیرفعال کنید تا به پیام‌های آن‌ها پاسخ دهید یا یک چت جدید شروع کنید. در این حالت، هیچ تماس صوتی یا تصویری نیز از یک حساب محدود شده دریافت نخواهید کرد.

نکته: با استفاده از قابلیت محدود کردن افراد در اینستاگرام، اگر کاربری که محدود کرده‌اید در یک چت گروهی حاضر باشد، به شما هشدار داده می‌شود و می‌توانید گروه را ترک کرده و یا در گروه بمانید.

پنهان ماندن وضعیت آنلاین شما

از آن‌جایی که ویژگی Restrict تعامل را محدود می‌کند، کاربر محدود شده نمی‌تواند بفهمد شما چه زمانی در پلتفرم فعال هستید.

همچنین شما نمی‌توانید تگ‌های آن‌ها را ببینید. با این‌حال اگر در جایی شما را تگ کنند، مطلع می‌شوید. به نظر می‌رسد که در نسخه فعلی اینستاگرام قابلیت تگ کردن با Restrict سازگاری ندارد.

چگونه شخصی را در اینستاگرام محدود کنیم؟

حال که با نحوه عملکرد ویژگی Restrict در اینستاگرام آشنا شدید وقت آن رسیده تا نحوه استفاده از آن را نیز بیاموزید. شما می‌توانید به سه روش برای محدود کردن فردی در اینستاگرام اقدام کنید. در عین حال نمی‌توانید این مراحل را از طریق رایانه شخصی یا نسخه وب اینستاگرام انجام دهید.

محدود کردن افراد در اینستاگرام از طریق پیام

  1. در آیفون خود به Instagram بروید.
  2. روی آیکن پیام رسانی در سمت راست بالا کلیک کنید.
  3. حال چت کاربر مورد نظر را انتخاب کنید.
  4. روی نام کاربر ضربه بزنید و به پایین اسکرول کنید.
  5. روی آیکن سه نقطه ضربه بزنید.
  6. گزینه Restrict را انتخاب کرده و با ضربه روی Restrict Account، انتخاب خود را تایید کنید.
محدود کردن کاربر در اینستاگرام از طریق پیام
محدود کردن کاربر در اینستاگرام از طریق پیام

محدود کردن کاربر اینستاگرام از طریق بخش نظرات یک پست

اگر فردی دائما با نظرات خود در مورد پست‌های شما آزارتان می‌دهد، می‌توانید او را مستقیما در این قسمت محدود کنید.

  1. پستی را که کاربر مورد نظر زیر آن کامنت گذاشته باز کرده و روی View all comments ضربه بزنید.
  2. کامنت او را پیدا کرده و روی آن انگشت خود را به سمت چپ بکشید.
  3. روی آیکن علامت تعجب ضربه بزنید و از منوی باز شده Restrict را انتخاب کنید.
  4. اکنون فقط شما و آن کاربر می‌توانید کامنت را ببینید. همان‌طور که پیش از این گفتیم، امکان کنترل تایید یا حذف نظرات را نیز دارید.
Restrict اینستاگرام از طریق بخش نظرات یک پست
Restrict اینستاگرام از طریق بخش نظرات یک پست

محدود کردن کاربر اینستاگرام از طریق پروفایل

  1. در اینستاگرام، اکانت کاربر مورد نظر را جستجو و باز کنید.
  2. روی آیکن سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  3. Restrict را نتخاب کنید.
محدود کردن کاربر اینستاگرام از طریق پروفایل
محدود کردن کاربر اینستاگرام از طریق پروفایل

رفع محدودیت اینستاگرام

حال در صورتی‌که نظر شما پس از مدتی تغییر کرد، می‌توانید از طریق مراحل زیر افراد را از محدودیت خارج کنید:

  1. به پروفایل اینستاگرام خود بروید.
  2. روی منوی تنظیمات در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.
  3. به پایین اسکرول کرده و Restricted را انتخاب کنید.
  4. در این‌جا لیست اکانت‌هایی که محدود کرده‌اید را مشاهده می‌کنید.
  5. در کنار نام فرد مورد نظر، روی Unrestricted ضربه بزنید.
نحوه خارج کردن افراد از حالت محدودیت در اینستاگرام
نحوه خارج کردن افراد از حالت محدودیت در اینستاگرام

نکته: به کسی که در اینستاگرام محدود می‌کنید، اطلاع داده نمی‌شود. آن‌ها می‌توانند برای شما ایمیل ارسال کرده، برای شما کامنت بگذارند و همه چیز برای آن‌ها عادی به نظر می‌رسد.

چگونه بفهمیم در اینستاگرام محدود شده‌ایم یا خیر؟

وقتی کسی شما را محدود کند، هیچ پیامی دریافت نخواهید کرد. بنابراین هیچ راه مشخصی برای این موضوع وجود ندارد، اما برای فهمیدن این موضوع می‌توانید با یک اکانت دیگر بررسی کنید که آیا آخرین کامنت‌های شما در پست‌های آن فرد مشاهده می‌شود یا خیر. همچنین بررسی کنید که وضعیت فعالیت آن‌ها را می‌بینید یا خیر.

به طور کلی، هیچ پاسخی برای این که چگونه در اینستاگرام محدود نشویم؟ وجود ندارد و تنها مورد، رفتار مناسب ما هست که مانع از بلاک شدن و یا محدود شدن توسط افراد می‌شود.

تفاوت میان بلاک کردن و محدود کردن در اینستاگرام

ویژگی‌های Block و Restrict کاملا متفاوت هستند. وقتی شخصی را در اینستاگرام بلاک می‌کنید، پروفایل شما برای او غیرقابل دسترسی و غیرقابل جستجو می‌شود. همچنین نمی‌توانند به پست‌ها، استوری‌ها یا اطلاعات پروفایل شما دسترسی داشته باشند و اساسا متوجه می‌شوند که آن‌ها را بلاک کرده‌اید.

محدود کردن یک فرد در اینستاگرام یک نسخه نرم از بلاک کردن است.

خیلی محترمانه افراد را در اینستاگرام محدود کنید

قابلیت محدود کردن افراد در اینستاگرام، یک رویکرد استراتژیک برای مدیریت تعاملات آنلاین شما خواهد بود. با محدود کردن افراد در تعامل با محتوای خود، می‌توانید ارتباطات را حفظ کرده و در عین حال بر اینستاگرام کنترل داشته باشید. بنابراین، هر زمان که به کاهش مزاحمت در اینستاگرام خود نیاز دارید، به سراغ Restriction بروید. برای یادگیری نحوه ساخت آواتار در اینستاگرام بر روی لینک کلیک کنید.

به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *