جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

مقایسه اپل پنسل پرو و USB-C و نسل ۱ و ۲ قلم اپل

مقایسه اپل پنسل پرو و USB-C و نسل 1 و 2 قلم اپل
فهرست مطالب

بعد از مک، آیفون و آیپد، حالا نوبت به قلم لمسی اپل رسیده است. اپل در رویداد Let Loose از اپل پنسل پرو رونمایی کرد که با قابلیت‌های جدید و برجسته‌ای مانند پشتیبانی از Find My، بازخورد لرزشی و حساسیت به فشار همراه است.به این صورت خط تولید اپل پنسل به چهار مدل USB-C، Pro ، نسل دوم و اول گسترش می‌یابد. در حالی‌که قلم‌های لمسی ارتقا یافته مورد استقبال قرار می‌گیرند، افزایش تعداد محصول نیز ممکن است خریداران را سردرگم کند. اگر شما هم قصد خرید یک قلم جدید را دارید، تا پایان این مطلب از انارمگ همراه ما باشید تا به مقایسه اپل پنسل پرو و USB-C و نسل ۱ و ۲ قلم اپل بپردازیم.

در ادامه، این چهار محصول را از نظر ویژگی‌ها، سازگاری و قیمت مقایسه خواهیم کرد تا در انتخاب قلم مناسب با آیپد خود، به شما کمک کنیم.

مقایسه اپل پنسل پرو و USB-C و نسل ۱ و ۲ قلم اپل

برای این که کار شما را ساده کنیم در جدول زیر به مقایسه قلم‌های هوشمند اپل پرداخته‌ایم و به‌طور خلاصه ویژگی‌های هر قلم را ذکر کرده‌ایم و توضیح داده‌ایم که هر ویژگی چه کاری می‌کند:

مقایسه اپل پنسل پرو و USB-C و نسل 1 و 2 از نظر ویژگی ها
مقایسه اپل پنسل پرو و USB-C و نسل ۱ و ۲ از نظر ویژگی ها

در حالی‌ که ویژگی‌های جدید ممکن است باعث هیجان و جذب شما شود، به‌خاطر داشته باشید که همیشه به آن‌ها نیاز ندارید. همچنین قبل از خرید باید سازگاری و قیمت آن را نیز در نظر بگیرید. بنابراین در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم:

سازگاری آیپد با اپل پنسل

سازگاری آیپد با اپل پنسل
سازگاری آیپد با اپل پنسل

اپل بیش از آن‌چه انتظار دارید ویژگی‌های Apple Pencil را در هر مدل تغییر داده است. بنابراین، همه آیپدها از چهار مدل اپل پنسل پشتیبانی نمی‌کنند. قبل از هر چیز باید بدانید که کدام مدل آیپد را دارید و کدام اپل پنسل را باید بخرید. برای این کار می‌توانید به جزئیات فهرست سازگاری زیر نگاهی بیندازید:

اپل پنسل پرو:

  • آیپد پرو ۱۳ اینچی و ۱۱ اینچی(M4)
  • آیپد ایر ۱۳ اینچی و ۱۱ اینچی(M4)

اپل پنسل USB-C:

  • آیپد پرو ۱۳ اینچی و ۱۱ اینچی(M4)
  • آیپد ایر ۱۳ اینچی و ۱۱ اینچی(M4)
  • آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی(نسل سوم یا بالاتر)
  • آیپد پرو ۱۱ اینچی(همه مدل‌ها)
  • آیپد ایر(نسل چهارم و بالاتر)
  • آیپد مینی(نسل ششم)

اپل پنسل نسل اول:

  • آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی(نسل اول و دوم)
  • آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی
  • آیپد پرو ۹.۷ اینچی
  • آیپد ایر(نسل سوم)
  • آیپد(نسل ششم تا دهم)
  • آیپد مینی(نسل پنجم)

قیمت و ابعاد

مقایسه قلم های لمسی اپل از نظر قیمت و ابعاد
مقایسه قلم های لمسی اپل از نظر قیمت و ابعاد

در هنگام انتخاب اپل پنسل، سازگاری آن با آیپد بیشتر از قیمت و ابعاد آن اهمیت دارد، اما این که بدانید چقدر باید هزینه کنید به شما در انتخاب مداد بهتر کمک خواهد کرد. در جدول زیر به مقایسه اپل پنسل پرو و نسل ۱ و ۲ و USB-C از نظر قیمت و ابعاد پرداخته‌ایم:

مقایسه اپل پنسل پرو و USB-C و نسل 1 و 2
مقایسه اپل پنسل پرو و USB-C و نسل ۱ و ۲

کدام اپل پنسل را برای آیپد خود بخرید؟

کدام اپل پنسل را برای آیپد خود بخرید؟
کدام اپل پنسل را برای آیپد خود بخرید؟

در این قسمت از مقایسه اپل پنسل پرو و نسل ۲ و نسل ۱ و USB-C، کارایی آن‌ها را بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم که هر کدام برای چه کسانی مناسب است؟

اپل پنسل پرو

اگر یک ایده‌پرداز، ویرایشگر، طراح یا کاربر حرفه‌ای هستید و دیوایس اصلی شما آیپد پرو M4 یا آیپد ایر M4 است، قطعا باید اپل پنسل پرو را انتخاب کنید. به این صورت، با قیمت اپل پنسل نسل دوم، یک قلم با ویژگی‌های جدید و حرفه‌ای دریافت کنید.

اپل پنسل USB-C

این یک انتخاب مقرون به‌صرفه برای دانشجویان و متخصصین است و با هر آیپدی که پورت USB-C دارد، سازگار است. تنها نکته این است که هنگام کار باید از شارژ بی‌سیم استفاده کنید.

اپل پنسل نسل دوم

این یک انتخاب ویژه برای کسانی است که آیپد پرو و آیپد ایر قدیمی دارند. اگر قصد خرید M4 iPad Pro و M2 iPad Air را ندارید، این قلم لمسی اپل بهترین گزینه برای شماست. اگر هم قصد خرید آیپد جدید دارید، می‌توانید در مطلبی دیگر به بررسی انتظارات از آیپد پرو ۲۰۲۴، بپردازید.

اپل پنسل نسل اول

این تنها اپل پنسلی است که با آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی(نسل اول و دوم)، آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی یا آیپد ایر(نسل سوم) سازگار است. اگر یکی از این آیپدها را دارید اپل پنسل نسل اول تنها انتخاب شماست.

بهترین قلم لمسی اپل کدام است؟

همان‌طور که در بالا مشاهده کردید اختلاف قیمت بین اپل پنسل USB-C که مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه بوده و اپل پنسل پرو که مدل پرچم‌دار به حساب می‎‌آید، تنها ۵۰ دلار است. بنابراین، پاسخ به این سوال که کدام قلم را باید بخرید در کاربرد شما و سازگاری آن با آیپد مورد استفاده خلاصه می‌شود. امیدواریم اطلاعات و جزئیات این مقاله شما را در انتخاب مناسب‌ترین اپل پنسل برای آیپد شخصی کمک کند. اگر تجربه کار با هر کدام از این قلم‌های اپل را دارید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید، این کار شما، سایر کاربران را در انتخاب بهتر کمک می‌کند.

به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *