جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در اناردونی
آخرین مطالب

بهترین ویجت‌های صفحه قفل iOS 16

بهترین ویجت‌های صفحه قفل iOS 16
فهرست مطالب

اپل قابلیت‌های زیادی را به لاک اسکرین iOS 16 اضافه کرده که باعث سفارشی شدن و تعامل بیشتر با آیفون می‌شود. ویجت‌های لاک اسکرین، پیش از این در گوشی‌های اندرویدی در دسترس بودند و حالا با آی او اس ۱۶ در اختیار کاربران اپلی نیز قرار می‌گیرند. ویجت‌ها بدون نیاز به باز کردن برنامه، اطلاعاتی از اپلیکیشن‌ها را در اختیار شما می‌گذارند. حال ویجت‌های صفحه قفل iOS 16 به شما کمک می‌کنند تا بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه، تنها با لمس ویجت، مستقیما به آن برنامه وارد می‌شوید.

برخی از ویژگی‌های جدید iOS 16 تنها برای کاربران عادی مفید هستند، در حالی‌ که برخی نیز امکانات جدیدی را در اختیار توسعه‌دهندگان می‌گذارند؛ ویجت‌های لاک اسکرین ترکیبی از این دو حالت است.

ویجت‌های صفحه قفل iOS 16

علاوه بر برنامه‌های پیشفرض اپل، توسعه دهندگان می‌توانند با استفاده از WidgetKit API، ویجت‌هایی را برای برنامه‌های جانبی کد نویسی شده خود ایجاد کنند. بسیاری از توسعه‌دهندگان در طول دوره‌ی بتای آزمایشی بطور جدی تلاش کردند تا برنامه‌های خود را برای روز انتشار رسمی iOS 16 آماده کنند. بسیاری از این برنامه‌ها کاربردی بوده و نحوه تعامل شما را با آیفون بهتر می‌کنند. در ادامه فهرستی از بهترین ویجت‌های برنامه‌های جانبی که به شخصی سازی هرچه بیشتر لاک اسکرین آیفون شما کمک می‌کنند را لیست کردیم.

ویجت Flighty

Flighty یک از بهترین برنامه‌‌های جستجوی بلیت هواپیما شناخته می‌شود که با آخرین آپدیت خیلی کامل‌تر شده است. این برنامه از قابلیت جدید اشتراک‌گذاری استفاده می‌کند؛ بدین معنی که اگر شخصی یک لینک Flighty را برای شما ارسال کند، مستقیما به برنامه Flighty وارد می‌شوید و می‌توانید وضعیت پروازهای آن فرد را مشاهده کنید.

در ویجت لاک اسکرین این برنامه اطلاعاتی از قبیل شمارش معکوس برای پرواز، آب و هوای شهر مقصد و نوار حرکتی در مسیر پرواز وجود دارد.

Flighty در ویجت‌های صفحه قفل iOS 16
Flighty در ویجت‌های صفحه قفل iOS 16

ویجت‌های مورد علاقه ما حاوی اطلاعات دقیق پرواز هستند. برخی وضعیت پرواز، زمان ورود به گیت پرواز و زمان پرواز را نشان می‌دهد؛ در حالی‌ که برخی دیگر کد رزرو، شماره صندلی و شماره چمدان شما را نشان می‌دهد.

Carrot

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های هواشناسی در اپ استور Carrot است. حدود دوازده ویجت برای Carrot وجود دارد. دلیل آن، رابط کاربری و اطلاعات مفیدی است که در اختیار کاربران می‌گذارد. حالا می‌توانید اطلاعات مفید آن را با افزودن یکی از ویجت‌ها به لاک اسکرین خود بیاوردید. از جمله داده‌های سطوح UV، احتمال بارش، دما و مواردی از این قبیل. ویجت مورد علاقه ما snark است. حتی اگر هیچ کدام از ویجت‌ها را نمی‌پسندید، می‌توانید یک ویجت سفارشی در برنامه Carrot ایجاد کنید.

 carot در ویجت‌های صفحه قفل iOS 16
carot در ویجت‌های صفحه قفل iOS 16

Home Widget

با ویجت Home می‌توانید کنترل خانه هوشمند خود را با برنامه‌ریزی دقیق‌تری نسبت به برنامه‌‌های اپل، کنترل کنید. یکی از ویجت‌های Home را به صفحه قفل اضافه کرده و آن‌ را برای انجام هر کاری که می‌خواهید برنامه‌ریزی کنید. به راحتی می‌توانید لوازم جانبی را کنترل و یا نحوه راه‌اندازی آن‌ها را برنامه‌ریزی کنید. ویجت HomeKit اپل محدودیت‌هایی دارد و تنها وضعیت لوازم خانه شما را نشان می‌دهد و نمی‌توانید به وسایل متصل شوید. ویجت Home یکی از کاربردی‌ترین ویجت‌های صفحه قفل iOS 16 به شمار می‌رود. (البته نه در ایران😒)

Parcel

اگر خریدهای اینترنتی انجام می‌دهید قطعا زمان زیادی را در انتظار رسیدن بسته‌ی پستی می‌گذرانید. Parcel یک برنامه‌ی کاربردی برای ردیابی مرسوله‌های پستی است که تمام خدمات اصلی مانند UPS ،USPS ،DHL ،FedEx و غیره را ادغام می‌کند.

ویجت Parcel در صفحه قفل iOS 16
ویجت Parcel در صفحه قفل iOS 16

کافی‌ است شماره‌ی پیگیری بسته پستی خود را به برنامه بدهید و یا از طریق Share Sheet اضافه کنید. حال می‌توانید از مسیر آن مطلع شوید. با ویجت‌‌های جدید Parcel دیگر نیازی نیست برای این کارها وارد برنامه اصلی شوید. این ویجت‌ها اطلاعات مکان بسته را به شما ارائه می‌دهد تا زمانی که به درب منزل شما برسد و حتی از یک نوار باریکه ویجت به همراه تاریخ نیز پشتیبانی می‌کند.

Halide

بسیاری از عکاسان حرفه‌ای از برنامه‌های جانبی عکاسی استفاده می‌کنند، اما نمی‌توانند مانند دوربین اپل از صفحه قفل وارد این برنامه‌ها شوند. Halide که یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های جانبی دوربین است، این مشکل را حل کرده است. این ویجت به عنوان یکی از ویجت‌های صفحه قفل iOS 16، به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا بدون باز کردن گوشی وارد برنامه شوند. در این ویجت چندین گزینه برای انتخاب وجود دارد که آن‌ را مفیدتر از دوربین اصلی آیفون می‌کند. می‌توانید بین حالت‌های باز کردن برنامه، عکس خودکار، ماکرو، حالت دستی، دوربین واید یا اولترا واید یا تله فوتو یکی را انتخاب کنید.

Fantastical

Fantastical یکی از برنامه‌های محبوب و جایگزین خوبی برای برنامه‌های پیشفرض اپل است. Fantastical همزمان با iOS 16 بروز رسانی شد. این آپدیت سه ویجت برای کاربران دارد: رویدادهای پیش رو در تقویم، نمایش کامل یک ماه و گزینه‌ی Quick Action. کاربر می‌تواند دکمه‌‌ی اقدام سریع را روی یک اتفاق یا کار یا جستجوی تعریف شده تنظیم کند.

Fantastical در ویجت‌های صفحه قفل iOS 16
Fantastical در ویجت‌های صفحه قفل iOS 16

علاوه بر ویجت‌ها، Fantastical از فوکوس نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از فیلترهای فوکوس می‌توانید بر اساس فوکوس فعلی آیفون خود تقویم‌های مختلف را نمایش دهید یا پنهان کنید.

Apollo for Reddit

Apollo یک برنامه‌ی عالی وبگردی در Reddit است که ویژگی‌های زیادی دارد. جدیدترین نسخه‌ی آن نیز به ویجت‌های صفحه قفل iOS 16 مجهز شده است. Apollo در مجموع هشت ویجت دارد که ‌می‌توانید آن‌ها را به لاک اسکرین خود اضافه کنید. برخی از ویجت‌های مفیدتر شما را مستقیما به صندوق ورودی خود می‌برند و تعداد پیام‌های شما را بصورت زنده نشان می‌دهند؛ در حالی‌ که ویجت دیگر، پست‌های پرطرفدار را بر اساس علاقه شما نمایش می‌دهد.

Apollo در ویجت‌های صفحه قفل iOS 16
Apollo در ویجت‌های صفحه قفل iOS 16

برخی از ویجت‌ها نیز چندان مفید نیستند مانند ویجت شمارش Karma و یا وارد شدن به یک زیر گروه تصادفی؛ خنده‌دارترین ویجت هم ویجتی است که مسافتی را که شما اسکرول می‌کنید نشان می‌دهد.

جمع بندی

علاوه بر ویجت‌های صفحه قفل iOS 16 که در بالا معرفی کردیم، برنامه‌های دیگری نیز هستند که همراه با iOS 16 بروز رسانی شده‌اند. مانند Countdown With Emoji ،Dark Noise ،Lumy ،Calzy، Night Sky و … .

اگر دوست دارید درباره iOS 16 اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه مطلب مربوط به معرفی قابلیت‌های جدید iOS 16 را نیز بخوانید. همچنین برای اطلاع از نحوه تغییر فونت ساعت در لاک اسکرین آی او اس ۱۶ می‌توانید به مطلب لینک شده رجوع کنید.

برچسب‌ها:
به اشتراک گذاری:
Picture of بهاره
بهاره
بهاره هستم، عاشق سفر و ماجراجویی! از سال 98 وارد دنیای سئو و نویسندگی شدم. برای من این کار هم یه جور ماجراجوییه، چون هر روز یه چیز جدید یاد می گیرم!
مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *